Ik vertrek 27 november naar Z-Amerika en vraag me af hoe iedereen in Zuid amerika belt. Houden jullie je abonnement aan of stoppen jullie het abonnement? Is het handig om in z-amerika een telefoon te kopen met pre-paid kaart? Het is wel handig om contact te kunnen houden met mijn reismaatje en in geval van nood met het thuisfront. Ideeën?
Bellen in Zuid Amerika is over het algemeen goed te doen. Veel internetcafes bieden telefoondiensten aan voor een spotprijsje. Een mobiel is mogelijk, maar het hangt er wel vanaf of je van plan bent meerdere landen te bezoeken. Ook in Zuid Amerika heeft ieder land zijn eigen aanbieders.
Ik ga bijna alle landen bezoeken, daarom vraag ik me af of bv een pre-paid kaart handig is in het geval van nood, of dat ik mijn reismaatje even moet bellen etc. Internetcafés met telefoondiensten zijn natuurlijk ook fijn om ff naar het thuisfront te bellen.
Daarbij is internationaal bellen stikduur met een gsm, beter om dat in een internetcafé te doen.
Mocht je in het bezit zijn van een triband of quadband telefoon (simlockvrij)dan kun je wat betreft belmogelijkheden die wel meenemen en in elk land een chip kopen en beltegoed. De prepaid kaarten zijn normaal niet duur (in sommige landen bestaan prepay kaarten van 1 euro), maar het ligt eraan hoe lang je in een land bent en of je in de gebieden blijft waar gsmdekking is.
Blijf je te kort in een land (bijv. maar 10 dagen) dan heeft het waarschijnlijk geen zin om het op die manier te doen, daarbij zijn er ook heel veel gebieden waar geen dekking is en als je daar dan naartoe gaat… zonde van het meenemen.
Ohja, wat betreft belmogelijkheden kun je die wel meenemen, maar wat betreft overvallen etc. is het ook weer beter om geen waardevolle spullen mee te nemen.