Mobiele Telefoon

Hallo!

Wie kan mij vertellen of je Nederlandse mobiel werkt in Zuid-Amerika?
Ik wil er wel bereikbaar zijn, wie heeft er nog goede tips?

Meta

Hoi Meta,
Voor zover ik weet kun je je sim kaart niet gebruiken in Zuid-amerikaanse landen.Wel kun je je mobiel gebruiken met een andere simkaart.Als ik familie op de Antillen bezoek, koop ik een simkaart bij Does Travel (www.caribbean.nl), misschien dat ze je daar verder kunnen adviseren.Wellicht is simpelweg het kopen van een simkaart+opwaardeerkaart ter plaatse het meest handigst.Dat doe ik ook als ik in Caracas ben.Succes ermee! Groetjes,Edline

Hangt helemaal van je provider af. Niet alle providers hebben een contract met alle landen. Daar bij moet je volgens mij minimaal een triband hebben. Ze gebruiken namelijk een andere frequentie dan het nederlandse netwerk. De telefoons die triband hebben hebben deze frequentie. Raad je aan dit bij je provider na te vragen. Ook moet je navragen hoe je kan bellen als je zelf witl bellen. Hier voor hebben sommige provider een aparte code voor en wat ik mij herinner is dat je bij sommige zelfs eerst moet betalen en van dit tegoed kan je dan bellen.

Verder raad ik aan als je zelf wilt bellen dit vanuit een internet cafe te doen. Veel internet cafees hebben de mogelijkheid om via internet te bellen. Dit is stukken goedkoper.

Wouter

Hoi wouter,

zou je mij iets meer kunnen vertellen over het bellen via internet?
Hoe duur is dit? En bel je dan naar een gewoon huisnummer ofzo?

groetjes
Janneke

Hoi Janneke,

Heb dit internet bellen in Peru gedaan in een internet cafe. Weet niet meer hoe duur dit was. Heb nu zelf mijn eigen bedrijf in Guadalajara Mexico waar ik dit ook heb geinstalleerd op mijn compu. Je kan gewoon naar huis nummers bellen. Geen probleem. Vanuit Guadalajara, Mexcio naar nederland kost het 4 dollar cent per minuut.

Groeten,

Wouter

Hee wouter,

Misschien een rare vraag, maar hoe praat je dan met elkaar? ZIt er een koptelefoon aan de computer vast ofzo?
ZOu wel een mooie uitkomst zijn …

Janneke

he Janneke,

Vond de volgende info op een ander forum gevonden. Zeker interessant.

p069.ezboard.com/fmexicoforumfrm10.showMessage?topicID=6.topic

Wij hebben hier trouwens zelf een koptelefoon met microfoon aan onze compu verbonden. In peru had ik een gewone telefoon die waarschijnlijk aan een compu was verbonden.

Wouter

He!

Thanx voor jullie reacties! Ben gelijk wat info gaan zoeken over bellen via internet. Heb je er bepaalde sites voor of zo?
Voor 4 dollarcent kan je nog eens naar huis bellen!

Groetjes Meta

En weet je al wat meer over bellen via internet (Skype)? Kijk even op mn website over mobiel bellen in Brazilie, daar heb ik alles op een rijtje staan.

Succes
Roger
http://brazilie.jouwpagina.nl

Hoi Meta

Misschien ben je al helemaal op de hoogte. Maar ik ben net terug van een vakantie in Equador. daar werkte onze mobiel niet. Je hebt inderdaad een triband telefoon nodig.
Maar in een internetcafe staan gewoon tafeltjes met een telefoon erop, of een soort telefooncel. en dan kun je gewoon bellen naar nederland of waar naar toe. Soms kun je zelf het nummer intoetsen, soms moet je het even opschrijven en wordt het voor je gebeld. Heel simpel

En de kosten…kost echt niets. Een paar dollarcent per minuut.
Ik heb met voor een uur bellen en ongeveer een half uur internetten 7 dollar betaald. Dat red je met je eigen mobiel niet hoor. Dus absoluut gaan bellen vanuit een internetcafe. Er zijn er genoeg in zuid amerika

Succes