Heeft iemand ervaring met mobiel bellen in Latijns Amerika?
Ik las op sommige sites dat je een 850 MHZ-telefoon nodig zou hebben om bereik te hebben; dat zou in Nederlandse begrippen een ‘quattro-band’ gsm inhouden. Klopt dat, of kun je ook gewoon met een triple-band bellen of kun je beter een gsm daar aanschaffen?
NIET in Nederland je telefoon kopen!!
Ik heb hetzelfde 2 jaar geleden gedaan toen ik naar midden-amerika vertrok en ik heb toen alles bij Vodafoon laten uitzoeken, uiteindelijk kreeg ik een motorola in mijn handen geschoven en die zou volgens hun werken…nou het contract van 2 jaar wat ik dus met hun heb afgesloten loopt eindelijk volgende af en mijn telefoon heeft het noooooooit gedaan hier, ik woon nu 2 jaar in Guatemala maar ook in Mexico en Belize heb ik nooit bereik gehad!
Niet doen dus, ik heb hier voor 45 euro een telefoontje in de supermarkt gekocht met een kaart die je op elke hoek van de straat kan kopen!
Ik ben altijd bereikbaar voor mijn familie in Nederland en zelf bel ik alleen lokaal hier, voor internationale calls ga ik naar een internetcafé!
SUCCES!!
Weet iemand of dit ook geld voor Costa Rica?
Kun je daar ook goedkoop een mobiele telefoon kopen? En ik het daarbij mogelijk om naar huis te smsen? Bellen zal waarschijnlijk toch erg duur zijn denk ik!
hee janneke, om even op jou te reageren: als je kan bellen in internet cafes hoeft het helemaal niet duur te zijn. zelf ben ik niet in guatemala geweest, maar in peru, ecuador en bolivia was het op een aanzienlijk aantal plekken mogelijk om goedkoop naar NL te bellen. voor bijv maar15 ct per minuut!!! als je een half uur belt ben je dan maar $3 kwijt ofzo, echt niets. smsen zal een stuk duurder zijn waarschijnlijk…
Maar mocht je in nederland al een triband telefoon hebben neem m dan maar mee hoor. Die werkt wel degelijk in de amerikas. Het hangt echter wel van je provider cq abonnement af in welke landen je wel en niet kunt bellen maar intussen hebben de meesten al aardig wat overeenkomsten gesloten. En blijf je langer in een land dan kun je veelal ter plaatse een kaart kopen.Mits geen SIM Lock en let wel op dat niet overal internationaal bellen/gebeld worden inclusief is , dit is niet altijd een gemeengoed zoals in europa
Originally posted by Anacondor@24-10-2004, 12:49:49
**Heeft iemand ervaring met mobiel bellen in Latijns Amerika?
Ik las op sommige sites dat je een 850 MHZ-telefoon nodig zou hebben om bereik te hebben; dat zou in Nederlandse begrippen een ‘quattro-band’ gsm inhouden. Klopt dat, of kun je ook gewoon met een triple-band bellen of kun je beter een gsm daar aanschaffen?**