Over 2 weekjes vertrek in voor een rondreis van 25 dagen naar Mexico, Guatamala en Belize. Wie heeft er tips over hoe ik het goedkoopst naar het thuisfront kan bellen? Koop ik hier een kaart (zo ja, welke?) of bel ik daar gewoon met mijn T-Mobile mobiel (€1.89/minuut) Of gewoon via de ouderwetse telefooncel? Ik hoor graag van jullie!
Ik ben niet in de landen geweest die jij noemt, maar ik ga er een beetje vanuit dat het qua internetcafés vergelijkbaar is als in zuid-amerika: dan zijn die er dus, zoals ik vermoed, aardig wat en als ze dan ook een redelijke verbinding hebben, zou ik zeggen: gebruik Skype!
Is ideaal, je kan van computer naar computer bellen (mits de ontvanger ook Skype gebruikt), maar ook heel voordeling van computer naar een vaste aansluiting. Open een account, stort 10 euro en daar kun je een behoorlijke tijd mee vooruit.
Ik ben vorig jaar in Costa Rica - Nicaragua en Panama geweest en daar heb ik een maand lang zo goed als geen bereik gehad met mijn mobiele telefoon (vodafone), kan ook mijn telefoon/provider liggen. Heel af en toe waren er plekken dat ik een beetje bereik had, maar ik heb verder weinig aan mijn telefoon gehad daar. Maar er zijn ook andere mogelijkheden om naar huis te bellen. Je hebt er waarschijnlijk telefoonwinkels van waaruit je kunt bellen. Kosten weet ik niet precies meer.
Zoals caroline al zegt zijn er genoeg internetcafe’s van waaruit je kunt e-mailen enz.
Skype in mijn berichten is onderstreept daar het gelijk een link is naar de website van Skype! Heb het dus al helemaal gemakkelijk voor je gemaakt!
Het handige is dat je al zei dat je “pas” over 2 weken gaat, als ik jou was zou ik nu dus gelijk het Skype programma downloaden, dan kun je die tijd mooi gebruiken om het te testen. Mocht je er niet uitkomen, dan horen we het wel!