Mobiel bellen in Midden- en Zuid-Amerika

???
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om mobiel te bellen in Cuba, Mexico, Guatemala, Peru en Ecuador?
En zo ja, met wat voor toestel?

Afgelopen zomer ben ik in Venezuela geweest (Isla Margarita) en daar kon ik met mijn Nokia 3310 “gewoon” bellen. Ik zeg bewust “gewoon”, want je moest toen wel een simkaart en beltegoed kopen om te kunnen bellen. Een triband toestel is dus niet nodig op Isla Margarita, wellicht dat dit ook iets zegt over de omringende landen.

in costa rica was het niet mogelijk om met een europees toestel te bellen. ze hebben daar hetzelfde netwerk als in de v.s. ik denk dat dit ook geld voor guatemala en mexico. de rest weet ik niet. succes ermee

In cuba alleen in Havanna is het mogelijk om met een mobiele telefoon te bellen (Gewoon standaard GSM, dual-band). En volgens mij is dit de enige plek in Amerika waar dat kan. Je kunt wel met GSM bellen, maar dan heb je een ander toestel nodig.

In de meeste landen in midden en zuid amerika heb je een triple band toestel nodig, dan schakelt het toestel meteen over naar het netwerk van daar. Op de website van vodafone kan je hier meer informatie over vinden.

Hallo,

Je kunt in Zuid-Amerika niet bellen of sms’n met een Nederlands netwerk (KPN, Vodafone etc…) Dat komt omdat deze landen ons netwerk niet ondersteunen, ze werken op een andere frequentie. Zo kun je bijvoorbeeld met een telefoon die geschikt is voor tri-band wel bellen in Amerika!
Wil je toch bellen / gebeld worden met een mobiele telefoon (dus altijd bereikbaar)in Zuid-Amerika dan adviseer ik je om in het betreffende land een mobiele telefoon te kopen, houd er wel rekening mee dat je dan wel een ander nummer gebruikt en dat telefoons gelockt zijn door de fabrikant, dit betekent dat je simkaart van je Nederlandse mobiel er niet in kan, dus in Nederland kun je de gsm niet gebruiken, mits deze simlock vrij is. Dus vraag dit goed na bij de dealer. :frowning:

Groetjes Elisa

Wil je je nederlandse telefoon op het vaste land van latijns amerika kunnen gebruiken dan MOET je een Tri Band toestel meenemen.

In de meeste landen in zuid amerika zijn GSM’s duurder dan hier en houd er rekening mee dat als je er daar eentje koopt de SIM lock verwijderd moet worden (veelal) als je naar een buurland gaat.
Een zuid amerikaanse SIM kaart is bijna nooit internationaal. Dit is zeldzaam of vergt een duur abonnement dus je blijft met een aparte kaatr voor elk land afzonderlijk.

Sommige nederlandse providers beginnen zachtjes aan met overeenkomsten in Zuid Amerika (oa Argentine,Chile, Peru,Venezuela,maar er is er geen eentje die ze alle 4 samen heeft…).
Evt een simkaart van een belgische provider kopen die iets meer overeenkomsten met zuid amerika hebben dan in NL.

Bellen en gebeld worden is erg duur. Wil je dat , dan gewoon ter plaatse een prepay kaart kopen.

Marcel

Dit is een onderwerp van 2002-2003. Hoe zit t nu 2008 met de mobiele telefonie in Guatemala???

In heel Guatamala geen probleem om te bellen met een Nederlands toestel en een Nederlands abonnement.

Met onze Nokia N73 (Tri-band) en T-Mobile abonnement geen problemen gehad in heel Centraal Amerika en Zuid Amerika, met als enige uitzondering Costa Rica (zie: Punt.nl is gestopt - Mijndomein.nl)

Veel succes

hee mensen,

Ik ga 22 oktober naar ecuador, peru en bolivia en wil natuurlijk wel eens kunnen bellen. Ik kan bij vodafone mijn abonnement bevriezen, en ik heb begrepen dat ik daar een simkaart en prepaid kaart kan kopen! Mijn vragen aan jullie: is dit verstandig en weten jullie de kosten hiervan? Je kan een simkaart en prepaidkaart toch niet meenemen van het ene naar het andere land?

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Annelies