het duurt nog even, maar volgend jaar juli ga ik voor 2 1/2 maand naar peru, bolivia en ecuador. Nou vroeg ik me af hoe het zit met het bellen naar nederland. Ik heb wel eens gelezen dat men een mobiele telefoon mee nam en gewoon een sim kaart in het land daar kocht. Hebben mensen hier ervaring mee? Hoe is bijvoorbeeld de verbindingen, de kosten etc. Heb je andere tips over het bellen naar nederland laat het me dan ook even weten.
Nog een aanvullende vraag: ik vroeg me af of je steeds voor ieder land dat je bezoekt een nieuwe sim-kaart moet kopen of dat er een andere oplossing mogelijk is…
Misschien dat je voordat je vertrekt naar zuidamerika na kunt gaan of het meenemen van een gsm überhaupt handig is. Ik weet natuurlijk niet of je enkel steden gaat bezoeken, waar het bereik van diverse maatschappijen wel goed kan zijn, maar wellicht in de afgelegen gebieden juist helemaal niet.
Andere opties dan gsm:
collect call
lokaal telefoonkaarten kopen
via maatschappijen goedkoper bellen vanuit het buitenland bijv. http://www.call2.com/?gid=25 (ook maatschappijen als tele2 1608 etc geven je een abonnement inclusief een kaartje met telefoonnummers die je belt om vervolgens goedkoper naar Nederland te bellen) Maar als je voor deze optie kiest, moet je je eerst wel even goed inlezen wat er allemaal op de markt is)
Als bellen naar Nederland sporadisch gebeurt, dan zou ik kiezen voor collect call (zie ook kpn.com) of lokale telefoonkaarten aanschaffen en je gsm gewoon thuislaten.
Mobiel bellen blijft altijd een dure aangelegenheid, ook al koop je lokaal een prepaid kaart ( en dat voor elk land apart!).
Heb je zelf een triband telefoon(noodzakelijk he!) dan kun je hem meenemen maar ik zou me enkel tot SMS gebruik beperken.
Zoals Ronald al zegt moet je er ook bij stil staan dat roaming enkel in de buurt van steden is. Als je zo nodig zelft moet bellen dan is internetbellen een goedkope optie
Wil je toch pers[e je eigen mobiel voor t bellen kijk dan ook eens op http://www.united-mobile.com/
voor een wereldwijde pre paid SIM kaart met iets schappelijker prijzen dan de nederlandse providers
Hoi,
ik ben vorig jaar 6 maanden naar Ecuador, Peru en Bolivia geweest en ik heb zelf geen telefoon meegenomen. Je kunt er heel gemakkelijk bellen bij bijvoorbeeld internetcafe’s (super goedkoop, maar niet altijd een even goede verbinding) of via telefoonkaarten (iets duurder, maar goed te doen) en in de grotere steden heb je ook ‘winkels’ waar je kunt bellen. (vaak het duurst, maar ook nog goed te doen, als je niet al te vaak belt
Veel plezier op je reis, Zuid-Zmerika is echt tof!
groetjes,
Liesbeth