Telefoneren In Het Buitenland

Dag ervaren reizigers,
Ik vertrek over twee weken naar ecuador. Ik heb alles geregeld (hopelijk ook echt alles), alleen zat ik er nog even mee (en vooral mijn ouders) dat ik geen triband-telefoon heb, ik maak gebruik van orange, en daardoor niet bereikbaar ben. Ik hoop deze week nog bij een telefoonshop langs te gaan, maar veel kans daarop heb ik niet, vandaar dat ik om jullie advies vraag. Hoe hebben jullie gebeld in het buitenland? Via een telefooncel? Of heeft er iemand een sim-kaart daar gekocht, en werkt dat? Alvast bedankt! xxx amber

Hallo Amber!

Vorig jaar ben ik in Peru geweest en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen reiziger met een mobiele telefoon heb gezien.

Zelf belde ik met telefoonkaarten (die je overal kunt kopen) bij telefooncellen / palen.

Ook hadden ze in Peru telefoonzaken, waar je gebruik kunt maken van de telefoon en dan contant afrekend aan de balie.

Maar door het gebruik van internet en email heb ik zelf vrij weinig gebeld, omdat je door het contact per email ook heel veel info al uitwisseld en de telefoon dan als extra gebruikt. Internetten is daarbij ook veel goedkoper.

Heel veel plezier in Ecuador, maar dat gaat wel lukken…

Groet van marieke