Bellen uit het buitenland

Beste mensen,

Nu heb ik geen flauw idee hoe het zit met telefonie in Peru.
In Nieuw Zealand kon je bij de winkel een call card kopen om vervolgens lekker goedkoop naar huis te bellen in een telefooncel.

Nu ga ik naar Peru toe, zijn er ook zulke aanbieders?
Of is het verstandig een prepaid sim te kopen en daarmee naar huis te smsen?

Wie weet hier meer over?

Alvast reuze bedankt!

Cheers,
Harry

27 maart ga ik naar Peru. Wie wil er mee? [EMAIL=“hotten@12solveit.nl”]hotten@12solveit.nl

Ik ben niet bekend met de telefonie in Peru, maar volgens mij kun je met een prepaid kaart helemaal niet sms-en naar Nederland.

De GSM-situatie in Guatemala is belabberd, je kunt niets ontvangen of verzenden qua sms, zelfs niet eens als je een abonnement hebt.

Goedkoop naar huis bellen doe je tegenwoordig in een internet-café waar je met VoIP belt over de hele wereld.

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik hoop maar dat het GSM netwerk wel werkt in Peru. Of iig bij de wat grotere steden. Met een prepaid kaart kopen doelde ik op het kopen van zo’n kaart in Peru zelf. Dan kan ik voor lokaal tarief naar nederland smsen.
En zijn weer voor lokaal tarief naar mij.

Harry

Dat bedoelde ik ook. Als je een prepaid kaartje in een ander land koopt kun je daar vaak niet mee sms-en naar een ander land of andersom (dat iemand uit Nederland jouw een sms-je stuurt)… bellen gaat natuurlijk wel.

aan een ieder die met iets dergelijks worstelt:
www.gsmworld.com (welk soort netwerk, etc.)
www.vakantiebellen.nl (tarieven, operators, etc.)

Proef op de som genomen…

Mijn eigen aanbieder (Orange) aangeklikt, komt met 2 providers in Guatemala… met als resultaat: Ikatel en Malitel…

Nog noooooit van deze providers gehoord, dit zijn echt geen bestaande netwerkaanbieders in Guatemala! Klik je op 1 van deze 2 word je doorverwezen naar www.gsmworld.com waar inderdaad de 3 bestaande aanbieders getoond worden maar geen enkel dat lijkt op Ikea of Malibu.

Wat er wel wordt weergegeven is dat de 3 werkelijke aanbieders geen roamingcontract hebben met een Nederlandse provider.

Mijn resultaat van vakantiebellen.nl: slechte informatie
Nog steeds lijkt het me nog altijd het beste om het hier gewoon te vragen aan iemand die daar woont of weet hoe het gsm-gebruik in dat land echt werkt.

Groetjes

da’s duidelijk… had deze info gekregen van mensen van (verschillende) telefoonwinkels - het leek me een goede site.

gsmworld geeft in elk geval informatie over soort netwerk (frequentie) en dus welk soort telefoon je moet hebben. (dual, triple of quad band)

Als je op i’net kan, kan je toch het best bellen via Skype?

www.skype.com