Ik ga in oktober voor 6 maanden naar Peru en Bolivia. Mijn abonnement van telfort loopt in september af en die wil ik opzeggen. Er is mij gezegd door een medewerker van telfort dat ik kan aangeven dat ik gebruik wil maken van Prepaid kaarten. Dan behoud ik mijn nummer. Ik vraag me alleen af of het niet veel voordeliger is om in Peru en Bolivia prepaidkaarten te kopen. Mijn telefoon is al simlock vrij. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat ga ik denk ik ook wel doen. In Peru en Bolivia schijn je in veel internetcafés ook te kunnen skypen. Ik weet niet precies hoe het werkt. Maar ik verwacht dat ik daar wel uit kom. Maar naast het bellen via internet wil ik ook een mobiel hebben zodat ik bereikbaar ben voor familie. Als er dan iets aan de hand is kunnen ze mij gewoon bereiken. Maar ik denk dat ik in peru en bolivia een simkaart koop en dan een prepaidkaart. Dat is denk ik goedkoper dan in NL prepaidkaarten kopen.
Ik weet niet hoe verslaafd jij bent aan je telefoon, maar ik deed het als volgt:
-Persoonlijk belde 1 x per week via voipbuster.com (gratis)
-Meerdere keren per week zat ik achter internet en smste ik wederom via voipbuster.com (0.05cent)
-In geval van nood, een leuke ervaring en geen internet smste ik gewoon via mijn nederlandse mob.
Neem een simlockvrije triband telefoon mee en koop ter plaatse prepaid kaarten. Is goedkoper, wel zo makkelijk lokaal communiceren en je bent bereikbaar voor noodgevallen…misschien kom ik je daar nog wel tegen! Veel plezier
Dan zou ik een chip van Entel kopen, die werkt redelijk goed. En een sms naar nederland kost 1bs, dus 10 eurocent, dat lijkt me een redelijke prijs whehe.