Telefonische bereikbaarheid -wat is het beste?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. de telefonische bereikbaarheid als ik door Zuid-Amerika reis, en omdat ik in de forums van de drie landen die ik ga bezoeken met een vriendin, zo snel niets kan vinden over dit onderwerp, plaats ik even een nieuw berichtje. En omdat ik drie landen bezoek en op dit forum de meeste mensen actief zijn, stel ik mijn vraag hier.

We reizen eind dit jaar drie maanden door Ecuador, Peru en Bolivia. Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan doen om telefonisch bereikbaar te zijn: Gewoon mijn Nederlandse simkaart in de telefoon laten zitten, of ter plekke een lokale simkaart kopen? Dat houdt dan denk ik wel in dat ik in drie maanden tijd drie simkaarten moet aanschaffen, voor ieder land een. Welke ervaring hebben jullie hiermee en welk advies zouden jullie me geven? Ik zou het namelijk prettig vinden om zo nu en dan eens te smsen. Verder zullen we natuurlijk ook een beroep op de internetcafe’s om zodoende te skypen of wat dan ook.

Ben benieuwd naar jullie tips! Alvast bedankt.

Hoi!
Het ligt eraan wat je met je telefoon wilt gaan doen, als je alleen voor nood bereikbaar wilt zijn, dan kun je best gewoon je nederlandse simkaart blijven gebruiken…
Als je daadwerkelijk wilt gaan bellen (lokaal), dan kun je misschien een simkaartje met beltegoed aanschaffen, en volgens mij hebben ze ook Claro in Ecuador en Bolivia.
Of je doet t gewoon op de ouderwetse manier, bellen in een belhuis. Als ik naar NL bel vanuit Peru, dan doe ik t altijd in een belhuis.

succes!

hoi,

zoals eerder gezegd …wil je gewoon bereikbaar zijn en zelf niet teveel bellen tenzij noodgevallen…gebruik dan gewoon je eigen sim…werkt heel goed …want schakelt automatisch over naar het netwerk van waar je je bevindt !Dat doet een sim van claro hier niet !!!
Om naar huis te bellen kan je ook gewoon de publieke telefoon gebruiken…kost niet heel veel…maar de belcabines zijn idd goedkoopst !
!

Check van tevoren ook of je telefoon het daar wel doet. Ik weet niet of dual band telefoons bijvoorbeeld het daar doen… ligt eraan welke frequentie hij nodig heeft en welk netwerk zo’n land dan heeft… ik weet dat je bv. in Brazilië een triband telefoon nodig hebt. En een iPhone gebruikt geloof ik weer een heel ander systeem dat nog amper te vinden is in die landen.
Op www.kropla.com kun je er vast wel info over vinden, en via de website van het merk van je telefoon.

Verder gewoon MSN of Skype gebruiken (even regelen dat de mensen die je wilt bellen, ook een account hebben, en een tijd afspreken die handig is met dat tijdverschil). Of bij een belwinkel een kaart kopen en met die telefoon daar bellen.

De meeste nieuwere werken hier goed…tenzij die ,die je met een doos waspoeder gratis erbij krijgt ;-))
Het voordeel van een gsm van bij ons…daar werken de sims van hier ook in !Koop je in Peru een gsm…bij Claro ofzo…werkt die alleen bij Claro…of je moet hm laten deblokkeren bij een technieker in een mercado…claro zelf beweert dat het niet kan…en buiten in de mercado doent zet voor 5 euro !

Ter info: Ik had in Ecuador helemaal geen bereik met vodafone op een tri band telefoon. Voor 6 euro had ik een simkaart, toen had ik wel bereik, maar wel alleen maar in quito en cuenca, aan de kust, jungle en een half uurtje buiten deze steden had ik nooit geen bereik.

Zelf koop ik altijd een lokale simkaart als ik ergens tenminste vier weken verblijf. In landen zoals Peru en Bolivia is het een kleine moeite: overal verkopen ze de chips die 3 a 4 euro kosten en je bespaart er al snel een hoop geld mee (en het is ook gewoon handig om overal bereikbaar te zijn).

Net zoals je overal die sim-kaartjes kan kopen, kun je ook zowat overal een belhuis vinden.
Ik zou nog steeds dat adviseren… omdat het volgens mij goedkoper is vanuit een belhuis te bellen…

Zelf bellen: vanuit een belhuis. Of alleen maar heel erg kort bellen om dan teruggebeld te worden.
Voor het bereikbaar zijn: ter plekke een sim-kaart aanschaffen (al dan niet met toestel erbij), en je laten bellen (vanuit Nederland via de goedkope 0900-nummers).

Onze ervaring in Peru is dat sms-jes vaak niet goed aankomen. Dat zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de combinatie van abonnement/provider en sms-en naar en vanuit het buitenland. Sms-en binnen het land lukte altijd wel, maar vanaf daar naar Nederland, of andersom, vrijwel nooit. Ook als we nu berichten sturen naar de schoonfamilie daar (op verschillende nummers en verschillende abonnementen), dan komt dat 9 van de 10 keer niet over. Dus daar zou ik niet te veel op vertrouwen.
Voor het sturen van berichtjes is de mail dus handiger.