Prepaid simkaart kopen in Peru?

Iemand ervaring met een Peruviaanse prepaid simkaart? Welke provider is aan te raden en zijn er providers die ongelimiteerd ( desnoods traag ) internet aanbieden?

Claro en Movistar zijn de grootste providers. Simkaarten kosten bijna niks, maar je moet wel een simlockvrije telefoon hebben. Je kunt een oude telefoon laten deblokkeren en gebruiken om te bellen in Peru zelf, of anders ter plaatse een oud model telefoon aanschaffen. Kost niet veel.

Voor internet op je smartphone zou ik gewoon wifi gebruiken, wat vrijwel overal is, sowieso in hostels, maar ook in veel barretjes/restaurants. Je zou via je Nederlandse provider een buitenlandbundel kunnen kopen voor noodgevallen. Internet via een Peruaanse provider is denk ik niet mogelijk op een Nederlandse smartphone. Maar waarom zou je, aangezien in steden en dorpen overal wel wifi te vinden is, en je op afgelegen plekken in de natuur sowieso geen bereik hebt…

Beste Vince,
Je kunt een prepaid simkaartje kopen en dan een internet bundel aanschaffen. Dat kan inderdaad met Claro of Movistar. Dit is niet ongelimiteerd. Volgens mij kan dat alleen met een abonnement en een abonnement verkopen ze alleen aan mensen met een Peruaanse id kaart.

Groetjes, Marit

1 like