Mobiele data in Peru

Een vraag over het gebruik van mobile data in het buitenland, wij gaan 3 weken naar Peru maar wat is het verstandigst hoe om te gaan met je mobile data op je telefoon.
Moet je een lokale simkaart kopen en is 5 gig voldoende of kun je net zo goed je eigen data bundel 1 malig verhogen naar b.v. 10 gig (is dit voldoende voor in Peru)
En moet je de roaming aanzetten op de telefoon?

Hoi Jack!

Een lokale simkaart in Peru, bijvoorbeeld van Claro of Movistar, is meestal veel goedkoper dan je Nederlandse bundel tijdelijk verhogen. Voor basisgebruik zoals WhatsApp, navigatie en wat browsen is 5 GB meestal voldoende, maar als je veel social media of video’s gebruikt, kun je beter uitgaan van 10 GB of meer.

Roaming hoeft dacht ik niet aan te staan als je een lokale simkaart gebruikt.

Zet automatische updates en back-ups uit om onnodig dataverbruik te voorkomen :wink:

Beantwoord dit je vragen?

Nog wat info voor je gevonden:

Als je in Peru bent, zijn de belangrijkste mobiele providers: Claro, Movistar, Entel en Bitel. Voor toeristen zijn Claro, Movistar en Entel het meest relevant vanwege hun uitgebreide dekking en toeristenpakketten.

Claro: Biedt de snelste 4G-dekking en heeft een groot marktaandeel.
Movistar: Beschikt over de beste landelijke dekking en betrouwbare 4G/LTE-netwerken.
Entel: Staat bekend om uitstekende waarde voor geld, met bijvoorbeeld 16 GB data, onbeperkt bellen en sms’en voor ongeveer $7 USD.

Je kunt simkaarten aanschaffen op luchthavens zoals Jorge Chávez International Airport in Lima, in winkelcentra, officiële winkels van de providers en bij kleine kiosken in steden.

Als je telefoon eSIM ondersteunt, kun je vooraf een eSIM aanschaffen bij aanbieders zoals Airalo of Gigago.

Voor het activeren van een simkaart in Peru is een geldig paspoort vereist. De simkaart wordt geregistreerd op je naam en paspoortnummer.

Naar welke regio gaan jullie?

Bedankt voor je antwoord, het is een georganiseerde reis wat wij doen van 21 dagen.
Aankomst in Lima en van daaruit diverse steden zoals Arecuipa, cuzco en uiteraard Machu Pichu, titicameer.

1 like

Dat klinkt als een gave reis! Met welke organisatie ga je?

Wij gaan met NRV reizen

1 like

Goede bekende organisatie. Hebben jullie daar al vaker mee gereisd?

Dat wordt voor ons de eerste keer met die organisatie (ook zover weg)

Als ik te nieuwsgierig ben moet je het maar zeggen hoor, maar waarom hebben jullie voor NRV gekozen? Waren andere reisorganisaties ook nog een optie?

Wij hebben gewoon een keus gemaakt, andere reisorganisaties waren zeker een optie, qua reisdatum kwam ons dit het beste uit.

Welke reisorganisaties hadden jullie nog meer overwogen?

Wat ik altijd doe is een tweede e-sim online aanschaffen. En op mijn telefoon gebruik ik die dan voor de data in het desbetreffende land.

Hallo, Ik ben regelmatig in zuid Amerika voor enkele weken en gebruik altijd de e-sim op mijn telefoon. één dag voor dat je vertrekt koop je het gewenste pakket in de app van de provider en bij aankomst heb je meteen verbinding, geen gedoe met registreren en activeren. een ander voordeel is dat je de e-sim op de zelfde manier kunt gebruiken in tientallen landen. Voor wat betreft de groote van het datapakket is 5 gig meer dan voldoende, ik zelf neem altijd een 2 of 3 gig datapakket maar gebruik meestal niet meer dan 1 gig. Als je met een georganiseerde reis gaat maak je het meest gebruik van de wifi in het hotel waar je verblijft en heb je jou mobiele verbinding niet nodig. Ik zelf gebruik Saily als e-sim provider maar er zijn vele andere e-sim providers.

1 like

Je wil internetten dus ik denk je gaat zelf rondrijden en hebt daarom internet nodig…

Maar een rondreis… waarom zou je internet nodig hebben? Alles is al georganiseerd en als je contact met het thuisfront wilt hebben kan dat savonds op de wifi in het hotel
..

Ik moet er niet aan denken om op reis te zijn en de hele dag op de telefoon te internetten of wat je er dan ook mee wilt doen… geniet van het land en maar contact…

Kun je de e sim bij je eigen provider aanschaffen of moet dat bij een provider van de land van bestemming in ons geval Peru

Je hebt hierin gelijk maar een aantal jaren geleden hadden we ook een rondreis door marokko en kregen we een hoge rekening van de provider omdat we over de bundel heen zijn gegaan terwijl we alleen in de hotels wifi gebruikten (althans dat dachten wij zo) waarschijnlijk hadden we iets verkeerd gedaan met roaming of zo en een hogere rekening willen wij nu voorkomen.

Ik schaf meestal e-sims aan via www.airalo.com, of ter plekke wel 's gedaan via https://gigago.com voor Vietnam. Een e-sim kan voor een bepaald land kan niet via je eigen NL provider voor zover mij bekend.

Als ik naar prijzen kijk is een e-sim via bijvoorbeeld Saily erg duur! Voor 1 gb in Gambia betaal je 29 USD. Als ik in Gambia een simkaart met data aanschaf heb ik 5 gb voor nog geen 8 euro!

Hoi heb in Peru in 2015 een simkaart gekocht ,op het vliegveld was de boel dicht en in Lima is het me na 2 dagen pas gelukt om een werkend exemplaar te krijgen ,het was wel ff gedoe met de registratie en paspoort herinner ik me .
Thuis installeren en bij aankomst overschakelen op de e sim dit werkte tot nu toe overal vlekkeloos zelfs in China .
Vervolgens maak je van de telefoon met esim een hotspot voor de andere reiziger.
Nomad E sim 10 gb voor Peru kost 22 Euro voor 30 dagen .
Als je automatisch updates op toestemming vragen en beschikbare wifi gebruikt valt het data gebruik mee .
Hier meestal 7-8 gb voor 20 dagen .