Over 2 weekjes ga ik 25 dagen rondtrekken in Mexico, Guatemala en Belize. Hoe kan ik het beste (lees; het goedkoopste) het thuisfront bellen? Koop ik hier een kaart (zo ja, welke???) of bel ik gewoon met mijn mijn eigenmobiel daar (T-Mobile, €1.89/minuut). Of ga ik over op de ouderwetse telefooncel? (zijn die daar wel?)
Ik hoor graag van jullie!
met je eigen mobiel bellen is natuurlijk duur, maar soms is het wel handig om erbij te hebben. In Mexico heb je over het algemeen goed bereik, wat mijn ervaring is dan.
Een zeer goedkope oplossing is Skype, want dan hoef je alleen de kosten van het internet te betalen in een internetcafe.
In Mexico kun je overal telefoon tegoed kaarten kopen voor de telefooncel. Ik meen dat je met een bepaalde code extra voordelig kunt bellen, maar dat staat er dan meestal op.
De andere landen durf ik niet met zekerheid te zeggen.
SKYPE is inderdaad een handige en goedkope oplossing, maar dan moet je natuurlijk wel een computer bij de hand hebben… Weet niet of je van plan bent een laptop mee te nemen op rondreis?
Toen ik in Mexico was, is mij verteld dat je voor heel goedkoop telefoonkaarten kunt kopen en dan bij de plaatselijke telefooncellen kunt bellen. Heb het zelf niet gedaan omdat ik een computer bij de hand had om te mailen (zat geen skype op) maar ik hoorde in mijn omgeving dat het goed beviel.
Hoi,
Je kunt bij kleine winkeltjes in de straten een TNT telefoonkaart kopen. Deze kost 100 pesos en geeft je meer dan 300 minuten bellen naar Europa, in jouw geval nederland. Het werkt heel eenvoudig en het menu is ook in het Engels (voor t geval je geen spaans kunt). Ik weet alleen niet of je de kaart ook buiten mexico kunt gebruiken.