We gaan in mei een mooie Camperreis maken in California.
Hierbij willen we ons mobieltje met triband gebruiken.
We zijn dan naar ons inzicht bereikbaar en kunnen ook overal vandaan bellen.
We hebben begrepen dat je dan in Amerika een simkaart (liefst pepayd) moet kopen.
Maar kan dat op de luchthaven en wat kost dat?
Moet mijn mobiel dan ook simlock vrij zijn?
Wie kan ons advies geven!
[mod: verplaatst van de Helpdesk naar Amerika Reiscafé]
Allereerst welkom hier. De helpdesk is alleen voor vragen gerelateerd aan de werking van de website. Voor vragen over je vakantie kun je terecht in één van de vele reisfora, in dit geval: het Amerikaforum. Sowieso is er al heel veel over dit onderwerp geschreven.
Om je toch een stukje op weg te helpen:
Je kan in Amerika inderdaad een simkaart kopen en deze kun je in je Nederlandse simlockvrije toestel gebruiken. Je krijgt dan wel een Amerikaans nummer met die SIM-kaart. Daarnaast is de Noord-Amerikaanse telefoonindustrie veel meer op geld uit. Kijk heel goed naar de prepaidvoorwaarden, want die zijn compleet anders dan in Europa en hebben meer weg van een normaal abonnement.
Je kan er dus ook voor kiezen je Nederlandse SIM-kaart te blijven gebruiken en een beetje op je belkosten te letten. Ook een optie: laptop en headset mee en Skypen. Bellen met Skype-out naar vaste nummers is zeer betaalbaar (1,7cent per minuut in de meeste landen).
De dekking in Californië is trouwens niet heel slecht, maar verwacht ook niet overal bereik. Het Europese systeem is GSM, het Amerikaanse systeem is CDMA. Voor de toeristen staan er een paar GSM-antennes, met name in de grote steden. Verwacht dus niet overal ontvangst, want dan kom je bedrogen uit!
SIM-kaarten koop je bij voorkeur in de stad in een telefoniezaak.
Dat skypen is ook iets wat we met het thuisfront willen doen.
Maar je moet wel online zijn om te kunnen skypen dus dat lijkt mij toch wat lastig.
Ik leest net dat je ook een mobiel voor ongeveer $15 kan kopen met prepay simkaart klopt dat!
Dat weet ik niet. Ik gebruik altijd mijn eigen gsm op reis.
Wat betreft Skype: dat bedoel ik met Skype-out! Jij bent online op Skype en daarmee kun je andere mensen op hun normale telefoon bellen voor een abnormaal laag bedrag. De ander hoeft dus geen skype-account te hebben of online te zijn. Ook dat is een soort prepaidsysteem: opwaarderen en bellen!
Als we in California zijn wat is het netwerk met het beste bereik/ontvangst?
Dit voor het mobiel gsm netwerk.
Misschien weet je een betrouwbaar prepaysimkaart merk er zijn er zoveel!
Met Skype/Skype Out gaan we online terplekke bellen naar vast, mobiel en van Skype naar Skype.
Dat is ons door jouw info duidelijk geworden.
Fijn dat Jurjen je vooruit heeft kunnen helpen, hoewel je vraag dus niet op de juiste plek stond. Maar daar ben je al van op de hoogte.
Mocht je een aanvraag willen doen voor een specifiek forum voor een land, continent of thema voor Wereldwijzer, dan kan je hier terecht! En voor vragen over Wereldwijzer zelf, je profiel e.d. kan je terecht in Helpdesk: Overige vragen.
je kunt ook al in Nederland een mobiele pre paid SIM kaart kopen voor de VS. Deze heeft ook zeer gunstige tarieven voor gesprekken naar Nederland en kan opgewaardeerd worden via credit card of Internetbankieren.
Kloet000, kun je daar iets meer over vertellen? Waar kun je een dergelijke kaart kopen? Is dit ook mogelijk om te gebruiken in Canada?
We gaan van juli t/m november naar Canada en de USA en de telefoon is iets wat we nog goed uit moeten zoeken. Hoewel we via Skype Out inderdaad nodige dingen kunnen doen ben je dan wel afhankelijk van internetverbinding dus we zoeken ook een alternatief…
Bedankt!
Moet je effe mailtje sturen naar info@economyphone.nl of 020-6208712 bellen, dan krijg je alle info daarover. Voor Canada is deze pre paid SIM ook interessant inderdaad.