Ik vertrek deze zomer voor een jaar naar de USA als uitwisselingsstudent.
Nou had ik een vraagje : ik zou graag een mobiel hebben daar, omdat ik dat ook gebruik als horloge en om daar rond te bellen naar iedereen.
Nou vroeg ik me af of het beter is om DAAR een mobiel te kopen (die ik dan wss hier niet meer kan gebruiken, omwille van sim-lock) of HIER een tri-band mobiel te kopen en daar een sim-kaart?
En hebben ze in de USA ook prepay? Want meestal hoor ik van abonnementen…
Ik weet niet wat ik het beste doe.
Alvast bedankt, ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ten eerste heb je daar weinig “landelijke” providers, dus alleen lokaal maar dekking. Verder is het veel handiger om met een vaste telefoon te bellen dan via je “cellphone” qua prijs, vooral als je, wat jij van plan bent, iedereen gaat bellen. Na een jaar kan je simlock gratis laten opheffen.
Ja, na lang zoeken heb ik eindelijk een simkaart voor the States, en prepay nog wel.
De meesten providers geven je een telefoon en daar wordt je nummer aan gekoppeld. (Verizon, Virgin enz.)
Nu het ik een standaard T1 telecom nummer. Prepay en voor zover ik weet landelijke dekking. Haal de sim uit je eigen telefoon, plaats de US simkaart en bellen. Heb m’n eigen +1 nummer.
Voor de rest werkt het principe hetzelfde als in NL. Opwaardeerkaart kopen, krassen, bellen, en klaar is kees.
Denk er wel aan dat je een Triband telefoon hebt. Het komt nog té vaak voor de nederlanders met een Dual band aankomen en zich erover verwonderen dat ze geen dekking hebben.
hoi, Ik denk dat het er helemaal aan ligt waar je heen gaat in amerika.
wij zijn vorig jaar bij een gezin in NC (( North Carolina )) geweest en hun hadden daar wel een mobile telefoon die ze als een soort van zeg maar walkie talkie gebruikte.dit zou misschien voor je de moeite zijn om uit te vinden hoe of wat dat werkt ( vraag het mij niet zou ook moeten zoeken) want met mijn triband had ik echt niet overal dekking (( ok ik had een hollandse prepay card en daarvan wist ik van te voren want dat kan je bij je provider nakijken waar ik wel en geen dekking had maar smste wel via cingular en nog 1 dat wisselde, lokaal netwerk daar)) maar met hun systeem hadden we overal bereik en geen belkosten voor in amerika zelf dan hé. Bv als wij ging winkelen of wat dan ook een uurtje of twee verderop namen we dat toestel mee en hadden we zo contact en wij zijn met de ouders naar washington VA gereisd ((plusminus 5 uur rijden)) de dochter van hun bleef in NC en toch konden we zo metelkaar praten erg handig dus!
Wat ouder topic, maar kan er nog wel wat aan toevoegen.
Cellphones (mobieltjes) kan je daar voor een prikkie kopen, maar meestal zijn dat dualbands die je hier vervolgens niet meer kunt gebruiken.
T-mobile heeft de beste dekking, wat ook weer niet wil zeggen dat je OVERAL dekking hebt.
En iets wat erg ongewoon is voor ons, zowel bellen als gebeld worden kost je geld. En dan bedoel ik niet alleen als je vanuit NL gebeld wordt. Gewoon binnen Amerika is daar ook zo. Dus mobieltjes zijn duur.
Daarbij is het activeren van zo’n ding soms nog een crime. Dat hebben wij met 2 verschillende bedrijven ondervonden. Je MOET 'm eerst activeren en al je privégevens opgeven, maar soms kan je al niet eens desbetreffende bedrijf bellen. Handigste is gewoon naar een gsm-winkel te gaan en daar een prepaidkaartje kopen. En gewoon een eigen tripleband of quandbandtoestel meenemen.