Ik heb via dit forum al begrepen dat je in de VS het goedkoopst belt vanuit een openbare telefooncel. Toch wil ik zelf ook graag bereikbaar zijn. Is het dan het handigst (en goedkoopst) om in de VS een prepaid toestel te kopen? En welke provider heeft dan de beste dekking in het zuid-westen van de VS: AT&T, Vodafone of T-Mobile? Ik maak o.a. een route door de nationale parken, dus ik houd er rekening mee dat ik hier nauwelijks of geen bereik zal hebben.
Alvast bedankt voor jullie reacties!:wereld:
Klopt, in de nationale parken heb je nauwelijks bereik. Ik weet niet hoe lang je naar de US gaat en hoeveel je belt of gebeld wordt. Maar ik weet niet of de kosten van een SIM-kaart/ nieuw toestel etc opwegen tegen af en toe een smsje naar het thuisfront sturen? Ik had gewoon mijn NL mobiel bij, heb een keer of 3 in 3 wekend naar huis gebeld (5 min ofzo) en wat smsjes over en weer en kan me niet herinneren dat ik heel duur uit was (en ik was nog student toen… dus dat had ik vast geweten, haha). Bijna overal heb je wel computers met gratis internet, dus dat is ook ideaal om het thuisfront op de hoogte te houden. Houd het makkelijk is mijn advies ![]()
Dank je!
Ik ben ruim 3 weken in het zw van de VS en wil toch zoveel mogelijk bereikbaar zijn (heb daar mijn redenen voor). Ik heb zelf geen triband of quadband GSM-toestel, dus het leek me handig om die meteen maar in de VS te kopen. Dat hoeft volgens mij niet zo duur te zijn; ik zag op internet al aanbiedingen van rond de 20 dollar (net zoals in Ned. eigenlijk).
[COLOR=black][FONT=Verdana]Ik las ergens op dit forum dat je met de aanschaf van een aparte SIM-kaart gebonden bent aan de regio waar je deze gekocht hebt. Buiten de regio ga je ‘roamen’ en dus meer betalen. Aangeraden wordt een goedkoop CDMA-toestel (Amerikaans systeem) aan te schaffen. Kan iemand mij uitleggen waar ik op met letten als ik zo’n toestel in de VS koop?[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Nogmaals dank voor alle reacties![/FONT][/COLOR]
Volgens mij komt die info uit het informatietopic dat ik heb geschreven. ![]()
Destijds had ik juist een quadbandtoestel aangeschaft (in NL) om overal in de VS bereik te hebben. Mooi niet dus. Zwaar frustrerend dat ik nergens bereik had in de parken, maar dat al die Amerikanen gewoon door konden gaan met gesprekken voeren per telefoon. Later ben ik er dus achtergekomen dat dit komt door de verschillende technieken.
Beiden hebben voor- en nadelen, maar met de nieuwe technieken gaan we (geloof ik) langzaam naar een nieuw systeem. Maar daar heb je nog niet zo veel aan. (Die technieken worden nu vooral gebruikt voor de overdracht van mobiel internet, nog niet het normale telefoonverkeer, voor zover ik kon ontdekken.)
Of je nou een losse SIM-kaart koopt, of een Amerikaans toestel; buiten de regio waar je 'm koopt ga je sowieso roamen, dus extra betalen. Dit moet je dus zelf afwegen tegen de wil hoe vaak je bereikbaar wilt zijn. Ook met een Amerikaans toestel kan je best nog wel eens dipjes in de ontvangst tegenkomen, maar de dekking is 10x beter dan met een Europees toestel.
Verschil tussen de netwerkaanbieders ken ik niet. Heb zelf geen tests ondervonden.
Hier een website met gebruikerreviews van alle providers in Noord-Amerika: http://www.cellphones.ca/
Je zal zelf een beetje moeten vergelijken. Wellicht is het handiger om in dit geval voor betere voorwaarden en prijzen te gaan.
Succes!
Wij hebben in het noordwesten gereisd (zomer 2009) met de nederlandse prepay quadband. Niet overal bereik, maar daar is overheen te komen. Als je je beperkt tot korte gesprekken of sms en indien nodig gebruikmaakt van publieke telefoons dan ben je het voordeligste uit. Wij zijn al niet meer de allerjongsten en hebben dus ook de tijd meegemaakt dat er alleen public phones waren om kontakt met thuis te onderhouden en dat werkte ook. Nu heb je notabene overal internet, zeker in bibliotheken en hotels.
hey man je moet gwn een prepaid telefoontje halen (wel een van goede kwaliteit,)
het beste kun je kiezen voor Lyca Mobile
Dank je voor de goede tip om een prepaid kaart bij Lycamobile te kopen. Ik heb even gekeken op vakantiebellen.com en zag inderdaad dat zij zo’n beetje het laagste beltarief rekenen: 0,43 voor bellen en 0,38 voor gebeld worden. Dan kan ik toch beter een tri- of quadband telefoon van tevoren in Nederland kopen.
Zoals al aangegeven: als je de beste dekking wilt, moet je een Amerikaans (cdma-)toestel nemen. Nederlandse toestellen geven een slechte dekking, omdat er nauwelijks gsm-antennes buiten de grote steden staan.
Ook bij Lyca Mobile goed kijken hoe het zit met roamen (ik ken het bedrijf verder niet).
wij reizen voor 1 jaar door Amerika en het merk wat wij veel tegen komen is Verizon, deze heeft een enorm bereik. Hier hebben wij helaas niet voor gekozen hebben hier een prepaid telefoon van & 20,- van t mobiel gekocht maar bereik is niet geweldig.
Wij gebruiken hem alleen voor noodgevallen.
succes met je keus.
Waarom geen gebruik maken van skype.
heel makkelijk, via een hotmailadres of gmailadres is het zoals men ginder zegt, very easy. makkelijk en gratis;
Je moet alleen een internet cafe opzoeken of je laptop meenemen.
Wel rekening houden met het urenverschil aub. Anders maak je sommige mensen wakker in Europa of omgekeerd.
Veel succes.
mijn naam is henk ik woon in amerika in paris tx als je een drie banden tellefoon heb kan je in heel usa tellefoneren in sommige parken is berijk beperkt hoop je hier wat aan heb groetjes henk
Hoi,
Ik weet niet heel veel van telefoons (beetje hocus pocus, die termen hierboven
), maar ik begrijp dat het in de USA is dus niet zo simpel zal zijn voor mij als 2 jaar terug in Australië?
Daar kocht ik gewoon een Vodafone SIM-kaart voor mijn telefoon en alles was geregeld. In de USA heb je per staat dus een andere kaart nodig?
Ik ga in een week of 5 zo’n 24 staten aandoen, door heel het continent: daar is dus geen simpele oplossing voor?
Groetjes
Helaas, niet per staat, maar per STAD. Dat is: als je geen roamingkosten wilt betalen.
Een Amerikaanse mobiele telefoon is vooral handig als je overal bereikbaar moet zijn zijn. Als dit dermate belangrijk is om net dat ene telefoontje te ontvangen, dan maken roamingkosten natuurlijk niet meer uit.
Een SIM-kaart in je eigen telefoon steken is half weg. Je betaalt nog steeds te veel en je hebt alleen in de grote steden bereik.
Als je dagelijks even vooruit wilt bellen naar je volgende camping/hotel/motel, dan kun je beter gebruik maken van skype (waar je WiFi hebt) of een lokale telefoon(cel) in combinatie met een calling card voor long distance calls. (Alhoewel de kosten van het gebruik van je Nederlandse mobiel ook nog wel te overzien zijn.)
De meeste hotels en KOA Kamps zijn ook online te reserveren en sinds ze bijna allemaal zelf al gratis WiFi aanbieden, kun je met je laptop meestal wel uit de voeten voor dit soort zaken.
Ik heb voor mijn USA vakantie (Florida april 2010) een T-mobile simkaart aangeschaft, geregistreerd op de stad Tampa. Volgens de info op de T-mobile site zijn de tarieven Nation-wide, ik kan er niet in vinden dat er Roaming zal zijn indien ik mijn Tampa-sim in andere delen van de USA ga gebruiken. De ervaring zal het leren, volgend jaar zal de reis naar West-USA gaan.
Het bereik in Florida was prima, zelfs in the Keys! Voor zover ik dit op internet kan zien zal ook het bereik in de volgend jaar te bezoeken steden prima zijn. Voor mij als alleenreizende was een USA simkaart een perfecte manier om goedkoop bereikbaar te zijn en onderweg contacten te leggen met hotels/shuttle service/taxi etc.