Bellen in de US

Nou ik wacht wel tot ik in de US ben.
Van verschillende mensen hoor ik toch dat als je dit met een Ned. mobieltje doet toch duurder uit bent. Durf het dus niet aan, kreeg van de maatschappij ook geen antwoord hierop.

@JackyX: je Nederlandse gsm gebruiken (mits het inderdaad een tri-band is, anders werkt 'ie niet) is leuk voor een smsbericht of een sporadisch kort telefoontje. Vooral de gesprekstartkosten (ca. 70ct volgens mij) doen je de das om op termijn en ook de kosten per minuut zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven (of juist schrijven ipv bellen!)
Met vele telefoontjes en ook voor langere duur ben je toch goedkoper uit met Skype of internationale calling cards. Zoals ik juist zag, kost het 1 dollarcent per minuut via die prepaidkaarten (niet te verwarren met een SIM-kaart uiteraard)!

Ga naar Calling Cards, zoek eerst op USA->Netherlands, klik bij het eerste resultaat op “more info” en er staat vanuit welke andere landen je ook kan bellen. Veel van de nummers hebben een toll-free nummer om naar de centrale te bellen, Canada heeft (voor zover ik me kan herinneren) dezelfde toll-free “netnummers” als de Amerikaanse, dus dat zal sowieso geen probleem zijn.

In het ergste geval: in praktisch iedere winkel (supermarkten, kruidenier op de hoek) in Canada kun je een zelfde soort kaarten kopen van Vox International.

Dank je **JurjenB, **zo diep had ik nog niet doorgeklikt.
Nu nog kiezen, want niet elke kaart is zo goedkoop als ie lijkt :tssk: