Met een tribandtoestel is bellen geen probleem, een simkaart kopen is echter een groter probleem. Nu is mobielbellen in Canada sowieso al duur (voicemail bellen kost geld, gesprekken ontvangen kost geld, caller-ID is een betaalde extra optie, etc.), maar in combinatie met een simkaart nog extra duur. Er is immers maar één provider die simkaarten aanbiedt: Rogers. Aangezien ze niet erg in trek zijn (alle mobiele telefoons worden met ingebouwde simkaart geleverd, die dus nooit te verwisselen zijn) zijn ze dus behoorlijk prijzig (uit mijn hoofd alleen al 20 dollar voor de simkaart, zonder beltegoed of iets).
In alberta kun je ook erg goedkoop bellen met het nummer 1015565011 naarna landnummer en de rest van het nummer
Ik weet niet of het in heel canada gebruikt word
Dit is wel voor vaste lijnen en als ik me niet vergis was het 1 dollar voor 20 min
Dat is volgens mij idd alleen als je een telefoon aansluiting hebt. Dus dat kan alleen als je gebruikt maakt van een telefoon bij mensen in huis.
En dan wordt de rekening achteraf opgestuurd naar die mensen met de vaste telefoon, dat lijkt me niet zo handig voor mensen die hier op vakantie zijn.
Groetjes,
Ann
Ik heb gewoon altijd de tijd goed bijgehouden en direct terug betaald aan de mensen…dat lijkt me het meest logisch…toch???
Ik bel via Internet (met mijn laptop waarop een telefoonhoorn is aangesloten) waar ook ter wereld voor een tarief van 2 €cent per minuut naar de vaste nummers in Nederland (naar huis zelfs gratis) en voor 0,9 €cent per minuut naar vaste nummers in bijv. Canada BC.
Als ik vanuit Nederland naar Canada BC bel, dan kost dat overigens ook 0,9 €cent per minuut.
De kosten worden verrekend door mijn provider bij mijn Internet abonnement thuis.
Ik ben dan wel benieuwd wat voor dienst dat is, aangezien ik met skype-out nog steeds naar nederland bel voor 22 ct/min (nummers in Canada overigens slechts 1,8ct, valt nog mee).
Ik zal het proberen uit te leggen. In feite maak ik via Internet contact met een het VIOP account bij de Internet provider XS4ALL waar ook mijn vaste huistelefoon mee kan bellen en van daar uit bel ik naar een vast (of mobile maar dat is een ander tarief) nummer in Nederland. Ik gebruik dus als het ware mijn eigen huistelefoon “op afstand” via Internet. Het stukje van Canada naar Nederland gaat dus middels Internet en dat geeft geen belkosten (behalve eventueel je Internetverbinding ter plaatse maar die is in Canada in hotels doorgaans gratis). Dan betaal ik het tarief van lokaal bellen in Nederland. En als ik naar huis bel, dan is het tarief € 0,00 (je belt dan als het ware intern).
Ik heb dus thuis wel een abonnement VOIP bellen (gratis bij een XS4ALL ADSL abonnement) en heb daarvoor gratis een speciaal modem gekregen (merk Fritz) waar, naast mijn vaste huiscomputer, zowel mijn huistelefooncentrale (DECT) als een vaste telefoon ook zijn aangesloten en ook de KPN telefoonlijn. Ik kan dan gebeld worden op mijn huistelefoon zowel via een VIOP (Internet) nummer as met mijn “normale” (KPN) telefoonnummer. In beide gevallen gaat dezelfde telefoon over. En ik kan dan bij uitbellen kiezen tussen bellen met de “normale” KPN lijn (kosten gefactureerd door KPN) of met de VIOP lijn (kosten gefactureerd door XS4ALL).
Ik kan dus ook thuis de goedkoopste lijn kiezen. Nu zijn de tarieven voor lokaal bellen van KPN of Internetbellen niet zo heel verschillend, Maar het is wel een groot verschil als ja naar het buitenland belt. BC in Canada is dus minder dan een cent per minuut en dat is veel voordeliger.
Het kan dus niet zomaar. Maar las je veel reist of als je thuis veel naar het buitenland belt, dan is het zeker het overwegen waard.
Ik heb ook eventjes zitten kijken voor een SIM kaart in Canada. Ik wil toch wel bereikbaar zijn in Canada tijdens mijn stage. Ik ga denk ik vooral lokale en internationale smsjes versturen. Nu zit ik te denken aan een SIM card van Telestial (en dan de United States SIM Card voor 19 dollar). Heeft iemand hier ervaring mee?
De tip van het bellen via een credit card via een telefooncel is top! Thnx!
Groetjes,
Sandra
Dan is er (voor bellen) altijd nog de optie om te bellen met een speciale kaart. Vox International biedt kaarten aan, waarbij je hun nummer belt en daarna het nummer van degene met wie je wilt praten. Voor lokale kosten kun je dan overzees bellen. Het enige nadeel is dat het geluid vaak vrij zacht is.
Beste allemaal,
Nog even weer een “belvraag”. Bij de meeste providers van pre-paid telefoonkaarten zie ik staan dat je eerst een access nummer moet bellen. Dan volgen er lijsten met grote steden in Canada. Houdt dit in dat je alleen vanuit deze steden kunt bellen? Zo nee, hoe weet je dan welk access nummer je moet bellen?
Groet,
Marijke
Ik denk dat ze willen voorkomen dat hun landelijke nummer niet overbelast raakt, door in de grote steden extra belpunten te installeren. Mocht je buiten de stad komen, dan kun je natuurlijk nog gebruik maken van een landelijk telefoonnummer (nergens een 1-800-nummer?)
Jurjenb heeft gelijk, op zo’n pre-paid telefoonkaart staat meestel een 1-800 nummer…dat is een gratis nummer dat je van eender waar in het land kan bellen (en van eender welke telefoon…telefoon hokje/pay phone). Het enige verschil is dat je misschien een cent ofzo per minuut meer betaald als je het 1-800 nummer gebruikt.
Veel succes ermee,
Groetjes,
Ann
Hallo allemaal,
Ik zie dat dit topic alweer een tijdje dood is, maar ik hoop dat hier toch iemand is die mijn vragen kan beantwoorden.
Ik ga 1 april naar Canada en wil graag in contact blijven met het thuisfront. De eerste maand verblijf ik in Vancouver en zal ik kunnen Skypen via internet of iets dergelijks. Daarna vertrek in naar de middle of nowhere en heb ik dus geen internet meer.
Zelf had ik het idee om te bellen met telefoonkaarten, zoals ik hier in dit topic lees. Zijn er veel telefooncellen, of alleen in grote steden?
Dan blijft het geval dat het fijn is al je in nood kan bellen (kosten maken dan dus niet zo veel uit, aangezien alleen in nood). Kan iemand daar tips over geven? Ik kwam internationalSIM tegen op dit forum: http://www.internationalsim.eu/nl/sim-shop.html?page=shop.browse&category_id=13 maar ik weet niet precies hoe dit werkt en of mijn telefoon hier geschikt voor is?
Ik heb een nokia 6300. Nu weet ik dat ik moet kijken of het een dual/tri of quand band is, maar dat kan ik niet erg vinden… alleen dat hij voor 900/1800/1900 MHz is. En hoe zit het met het bereik, dat zal wel minimaal zijn denk ik in afgelegen gebieden.
Het gaat dus vooral om nood en ook zodat bijvoorbeeld mijn ouders vanuit Nederland (bij nood) contact met mij kunnen opnemen.
Hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden?
MVG Zoë
Het ziet er naar uit dat je telefoon triband is (ik heb de 6303i en die doet het in ieder geval :)), dus die wordt ondersteund. Alle GSM-toestellen vallen sowieso onder Rogers (de enige GSM-aanbieder in Canada, de rest is HSPA = een andere mobiele technologie).
De dekking van Rogers kun je hier vinden: Learn More About Our Mobile Network and Coverage Map | Rogers
LTE en HSPA uitvinken, zodat je GSM overhoudt.
Let erop: mobiele telefonie is DUUR.
Er zijn zg. ‘calling cards’, maar dat wil niet zeggen dat het een kaart is die je in een payphone moet steken. Het is ook mogelijk om kaarten te vinden waarbij je een gratis nummer belt (gratis vanaf payphones en landlijnen) en met een code vervolgens Europa kan bellen.
Payphones kun je vaak overal wel vinden. Soms in cafés en restaurants, als ze niet op straat staan.
Het goedkoopste en dubbel makkelijk is een Nederlands telefoonnummer nemen op je Canadese (prepaid) mobiel. Zo’n nummer kunnen kopen op http://www.wereldnummers.nl Je Nederlandse of Belgische telefoonnummer wordt dan doorgeschakeld naar jouw Canadese mobiel. Je betaald dan 2 cent (euro) per minuut voor gesprekken. Vrienden en familie in Nederland kunnen gewoon je Nederlandse nummer bellen, wat in Nederland tegenwoordig meestal gratis is wanneer je een abonnement hebt, ook vanaf je mobiel.
Om naar Nederland te bellen zijn er 2 mogelijkheden: je belt en hangt op of Whatsappt met de vraag of ze jouw bellen op je Nederlandse Nummer.
Je kan ook een Canadees nummer kopen bij wereldnummers en dan bel je deze vanaf je Canadese mobiel. Je betaalt dan lokaal tarief + 2 cent naar vaste nummers in Nederland en 6 cent naar mobiele telefoonnummers. Je moet dan wel voor je belt de bestemming steeds wijzigen, dan kan via je login op de website en werkt direct (met je smartphone). Daarmee kan je dus niet alleen Nederland, maar ook de rest van de wereld goedkoop bellen