Even voorstellen: Suba Travel is een jonge reisorganisatie die alleen reizen naar de Filippijnen organiseert. We hebben geen standaardroutes en we proberen onze reizen betaalbaar te houden.
Graag zouden we wat tips krijgen over bijzondere plekken op de Filippijnen. We bedoelen dus niet de overbekende plaatsen zoals Boracay, Bohol en zo maar de ECHT bijzondere plekken. Eenzame stranden, verborgen watervallen, vervallen kerkjes die je hart raken en de sfeer van de Filippijnen uitstralen.
Ik zal een voorbeeld geven van zo’n bijzonder plekje: veel mensen kennen het eiland Bohol en hebben een tochtje gemaakt over de Loboc River. Wat weining mensen weten is dat er aan de overkant van de rivier boven in de heuvels een ongerepte grot is. Laat je met een bootje de rivier overzetten en vraag aan de inwoners daar waar de ingang van de grot is. Ze brengen je er graag naartoe. De grot is ongeveer 500 meter lang en het is een echte klauterpartij. Bij de uitgang van de grot heb je een schitterend uitzicht over de Loboc River.
Op onze website www.suba.nl staat bij de foto’s een plaatje van dat uitzicht. Klik op http://www.suba.nl/Bohol/pages/DSC_2328_JPG.htm en je ziet dat plaatje.
Wie kent er nog meer van zulke ‘pareltjes’ en wil zijn geheim met ons delen?
Lijkt mij dat deze meneer gewoon sluikreclame voor zijn eigen toko wil maken maken,onder het mom van wie weet er nog leuke plekjes. Filippijnenforum beheerder korikong kom in aktie verwijderen die posteing van Suba travel.
Dit is geen sluikreclame. We geven onmiddellijk openlijk toe dat we onder de aandacht willen komen. Er worden ook geen valse namen gebruikt.
We hebben geen miljoenenbedrijf. We zijn gewoon een klein bedrijfje dat zich staande probeert te houden tussen giganten zoals Arke reizen. Daarbij willen we kwaliteit aanbieden tegen een eerlijke prijs. Als je onze programma’s zou bekijken zie je ook dat bijvoorbeeld een populaire plaats als Boracay niet in onze bestemmingen zit. We willen onze reizigers echt laten kennismaken met de Filippijnen en niet een vliegticket naar een resort en weer terug verkopen.
Ikzelf heb een tijd op de Filippijnen gewoond en ben helemaal weg van het land. Uit dat idealisme worden nu reizen georganiseerd en als je denkt dat je daarvan rijk wordt… was het maar waar!
Wat is er op tegen om de mening van reizigers te vragen over mooie plekken op de Filippijnen en die vervolgens in de reizen te verwerken? Voor zover ik het kon zien staan de regels van het forum gewoon toe dat er op deze manier wordt geschreven.
Hallo stuur mij dan naar de filippijnen, dan kan ik het allemaal voor je gaan vinden. kijk voor niets gaat de zon op Hans. Je moet wel iets er voor over hebben, come on men, een kleine investering doet wonderen. I am sure. Denk er over na… mvg Koen Prins
Helaas Maria ik voel me als forumbeheerder niet geroepen om de posting van Hans te verwijderen. Het mag dan zo zijn dat Hans hier op het forum gratis reclame voor Suba travel maakt,maar daar heb ik niet zo,n moeite mee. Maria als je goed de website van Suba had gelezen had je kunnen zien dat men maar 2 keer per jaar een reis naar de Filippijnen organiseerd,dus dat kun je toch nauwelijks een commercieel reisburo noemen,ik zou eerder denken aan een uit de hand gelopen hobby. Bovendien draag ik iedereen die die Filippijnen bij een breder publiek bekend wil maken een warm hart toe.
Mag het een economy class ticket zijn of wil je business class vliegen? Een kleine investering doet wonderen, inderdaad. En het is maar net wat je klein vindt… Als jij een plek weet die werkelijk het toersime op de Filipijnen opkrikt, is het geen probleem.
Als ik je ooit op de Filippijnen tegenkom, trakteer ik je in ieder geval op een San Miguel!
Bedankt voor je reactie. Inderdaad zijn de rijstterrassen in Banaue schitterend en daarom zijn ze ook wereldwijd heel bekend.
Graag hebben we tips van mensen die op hun reizen schitterende plekken zijn tegengekomen die in geen enkele reisgids staan…
Tja dat is waar, Banaue is in de gidsen te vinden (blijft m.i. overigens de moeitje waard, ook Hapau, Batad, Ifugao dorp etc).
Het is dan wel een lastige vraag die je stelt. Er zijn nogal wat gidsen met veel informatie. Bovendien zijn veel van de mooie plekjes die niet in de gidsen staan, lokaal wel bekend. Een praatje met de hostel eigenaar o.i.d. en je komt er snel achter. Heb veel moois gezien daar, maar zou niet weten wat precies (n)ergens staat vermeld…
Wellicht toch investeren in Koenprins
Succes nog!
Ja ik denk dat je mij er echt heen moet sturen. Ik praat tegen iedereen aan heb veel mensen kennis en ervaring om zeker the secret spots te vinden. En business class is OK uiteraard. Kom op die vliegtickets kosten niks meer en zie het als een goede investering in je bedrijfje. Ik hoor van je… Adios Prins
Ben vorig jaar naar Iloilo geweest. Het eiland dan, niet de stad! Ben gaan bergklimmen en eenmaal boven kwamen wij in een dorp waar nog nooit een blanke was geweest. Was verbaasd, maar ook weer niet! Er was geen weg naar toe, alleen maar een klein pad! Geslapen in paalwoningen gewoon op de planken. de dag erop een klein tochtje gemaakt van 2 uur. Prachtige natuur en veel watervallen waar je in kunt zwemmen na de wandeling! Het hele gebied is echt arm en een beetje toerisme (ook vanuit het Manilla bv) zou de mensen goed doen. Niet ver daar vandaan een groot lokaal “hotel” resore waar je goed kunt slapen in een echt bed en schone lakens. En het ligt aan de zee, wat wil je nog meer!!! Ik ben de naam vergeten van de plaats maar ik rij er zo weer naar toe! Overigens waren we met 6 mensen en hebben het nog gehad over hoe goed het zou zijn als er toeristen kwamen. Ook de stad Iloilo zelf is de moeite waard.Het vliegveld van Iloilo is nog niet zo lang geleden vernieuwd en alles is goed te bereiken!
Hallo Williasia,
Bedankt voor je tip: je kunt er echt met veel plezier over schrijven en het moet dan ook een erg mooie ervaring zijn geweest. Het zou natuurlijk erg helpen als je een naam weet van een hotel of de naam van een dorpje in de buurt. Misschien weet iemand van je reisgenoten meer details?
Het toerisme kan inderdaad op veel plaatsen in de Filippijnen een stukje welvaart brengen. De Filippijnen hebben zoveel moois te bieden en toch is het toerisme niet erg ontwikkeld. De huidige regering onder leiding van Arroyo heeft de laatste maanden geld ter beschikking gesteld om het toerisme verder te ontwikkelen. Ook is er een nieuwe wet die het voor buitenlandse investeerders in het toerisme gemakkelijker moet maken om langdurige pachtcontracten af te sluiten.
Laten we hopen dat het allemaal een beetje resultaat heeft.
Groet,
Hans.
IK heb zelf ook een travel bureau gehad maar wist voordat ik begon alles van het land en de streek. Ik werkte vanuit internet ( asia-tours.nl ) probeer zelf een trektocht te maken en te ontdekken dit is geen kritiek maar opbouwend bedoeld !
**Gasten vragen je soms het hemt van je lijf en ik kon altijd antwoord geven dat werkt prettig geloof me ** Groeten Berry:wereld:
Uiteraard weten wij het een en ander van de Filippijnen, Berry. We weten vaak zelfs meer dan de gemiddelde Filippijn over zijn eigen land weet, maar het is onmogelijk om echt ALLES over een land te weten. De trektochten hebben we gemaakt en we hebben daarbij veel gezien. De Filippijnen zijn enorm uitgestrekt: van noord naar zuid is de afstand 1851 kilometer. Dat is ongeveer de afstand van Amsterdam naar Tunesië. Van oost naar west meten de Filippijnen 1107 kilometer en dat is ongeveer de afstand van Amsterdam naar Warschau. Daarbij is het land verdeeld over ruim 7000 eilanden…
We denken dat er niemand is, die echt alles weet over de Filippijnen.
Daarom staan we open voor suggesties. Het is helemaal niet onze bedoeling om een klein achteraf gelegen dorpje te veranderen in een ‘tweede Boracay’. We organiseren juist reizen naar de Filippijnen omdat het land nog helemaal niet zo toeristisch is. Onze reizigers zijn ook helemaal niet op zoek naar massatoerisme maar juist naar onbekende bijzondere plaatsen.
Ongetwijfeld kom jij straks op je reis over de Filippijnen ook op plaatsen die de moeite waard zijn en heel onbekend zijn. Zeker als je met de scooter op pad gaat en contact maakt met de lokale bevolking, kom je op plekken waar een toerist normaal nooit komt.
Bij het organiseren van reizen ontkomen wij er niet aan om de bekende toeristische spots aan te bieden. Toch willen we graag ook dat beetje ‘extra’ kunnen bieden: dat maakt voor ons het werk ook een stuk leuker.
We horen graag je belevenissen hier op het forum; daar heeft iedere reiziger baat bij.
O.K> ik zal kijken voor jullie wat ik kan vinden en als ik het echt intressant vind mail ik jullie dat door ik vertrek spoedig voorgoed naar de filipijnen en ben een avonturier dus wat dat betreft.
**Ik ben 39 jaar werkzaam geweest in de reiswereld en de hele wereld gezien maar Azie is voor mij altijd nummer 1 gebleven dus ik denk dat jullie t.z.t nog wel wat horen van me en ik misschien leuke plekjes heb gevonden die misschien intressant zijn voor jullie gasten ik wens jullie veel sterkte en ik doe me best ** Grt. Berry
Ik lees in het begin van deze topic dat de Loboc rivier zoiets bijzonders is.
Dat is het dus niet ! Gewoon een rivier met palmbomen aan de zijkant, en ik heb heel wat rivieren gezien in mijn leven, wereldwijd.
Wat de Loboc rivier zo bijzonder maakt, is het feit dat men het daar in Bohol zeer goed aanpakt. Een tochtje op de rivier op een drijvend restaurant, en onderweg kom je de lokale bevolking tegen die dan staan te dansen en te zingen, heel leuk.
Stel je verder van de Loboc rivier niet teveel voor.
Lezen is blijkbaar moeilijk… in het begin van deze topic heeft niemand verteld dat de Loboc river zo bijzonder is. Er is wél geschreven dat de grotten in de heuvels boven de Loboc bijzonder zijn.
Overigens kan ik je mening niet delen: de lunchboten en zingende en dansende kinderen zijn in mijn ogen niet bepaald de attracties die dit gebied leuk maken. Het tegendeel is eerder het geval: de lunchboten bevaren maar een klein deel van de rivier, van de aanlegsteiger tot de kleine watervallen en weer terug. Als je wat verder de rivier afvaart, zie je veel meer. Zo ligt er iets stroomafwaarts het wrak van een Japans oorlogsschip dat daar in de Tweede Wereldoorlog tot zinken is gebracht. Bij laag water (de Loboc krijgt instromend zeewater bij vloed) kun je dat wrak vanuit een boot zien. Verder zijn er in de rotswanden openingen te zien, die door de Japanse soldaten zijn uitgehakt ter verdediging van de riviermonding. En de oevers laten wel wat meer zien dan alleen maar palmbomen. Helaas zie je dat alles vanaf een lunchboot niet en dat vind ik jammer.
Ik heb deze topic juist geopend omdat er op de Filippijnen veel meer plekken zijn die de moeite waard zijn en die nog niet door het opkomende toerisme zijn aangetast. En ik hoor nog steeds graag een paar mooie suggesties!
Dag Hans,
Ik woon sinds drie jaren in de Filippijnen. Aangezien ik ook in de reissector werkzaam ben, heb ik vele plaatsen en eilanden bezocht. Ik ben ook voorstander van het ontdekken van plaatsjes die relatief onbekend zijn. Sinds een aantal maanden woon ik nu in Camiguin, ten noorden van Cagayan de Oro (Mindanao).
Camiguin is een schitterend paradijs. Prachtige natuur, warm- en koudwaterbronnen, vulkanen, duiken, snorkelen, trekken, mountainbiken, kayakken, … Alles aanwezig voor diegenen die de stad willen ontlopen. (Geen discos of girlie-bars).
Camiguin is heel goed in te voegen in een reisplan dat Bohol omvat. Er is immers een fast ferry (2 uurtjes) tussen Jagna/Bohol en Camiguin.
De mensen in Camiguin zijn enorm vriendelijk. In plaats van het irritante “Hey Joe”, of “Hey Americano” te moeten horen, roepen ze hier “Hey Friend”!
K wil je wel helpen om een mooi programma voor Camiguin in elkaar te steken : ferry, hotels, motorscooter, zeiltocht rond het eiland, excursies, etc. En ik ken nog een aantal plaatsen die een schitterende natuur bieden.
Officiele websites: http://www.camiguin.gov.ph/home.html http://www.camiguintourismassociation.com/
Laat maar iets horen.
Groetjes.
Marc