Eigenlijk is het best irritant dat niet veel meer ATM’s een “open” kaartsleuf hebben, zoals bijvoorbeeld de automaten van de NS. Ook al gaat er dan iets mis, je kan altijd bij je pasje.
Tegenwoordig heb je wel weer apps die je leiden naar ATM’s … Dus da’s dan wel weer een hele verbetering tov deze thread van 2010 ![]()
Zo modern ben ik dan weer niet…
(al had ik de laatste twee reizen wel een pocket-wifi, dus had ik zo’n app best kunnen gebruiken)
Welke App is dat?! ![]()
Seven Bank heeft ‘ATM Navi’ en ik heb ook ‘ATM map of Japan’. Die laatste lijkt mij prima te werken… heb al virtueel rondgekeken op ‘moeilijkere’ locaties.
Mastercard heeft ook een app voor Maestro-locaties, maar die crasht op beide phones (Android).
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.astonworks.atmmapjapan
Volgens mij is het deze. 10 downloads en nog geen reviews. Lijkt net nieuw te zijn. Ziet er wel goed uit. Handig voor de volgende reis.
Inderdaad nog geen reviews, maar omdat die van Maestro zo bagger was, heb ik het gewoon geprobeerd… In bijna alle plaatsen kon ik wel een pinautomaat vinden… gaat vast goed komen.
Als je google-maps kunt gebruiken in Japan, dan is het heel simpel.
Je zoekt gewoon naar een 7-Eleven winkel in de plaats waar je zit en 9 van de 10 keer geeft hij aan waar je die vinden kunt.
Soms hoef je niet eens bij een 7-Eleven winkel te zijn; wij hadden vorig jaar een hotel in Osaka waar er 1 beneden stond.
Deze stond in de looproute waar heel veel reizigers voorbij komen.
Zelfde geldt voor: zoeken naar een postkantoor.
Daar kun je ook geld pinnen.
Pin-automaten van Japanse banken kun je beter niet gebruiken want die accepteren onze passen vrijwel nooit.
Wij hebben nog niet meegemaakt dit dat werkte.