Dat van die 7-eleven supermarkten wist ik niet eens dat je daar kon pinnen, maar ja ik had toch alles al omgewisseld op Narita zelf dus hoefde ik ook verder niet meer te zoeken.
Ik heb ook helemaal niet zoveel opgemaakt per dag in Japan als dat ik had voorberekend, viel allemaal reuze mee met de prijzen daar. Ik vind zelfs een dagje Tokyo goedkoper als bv een dagje Amsterdam !
Omdat ik dus minder geld had opgemaakt dan ik had berekend ben ik maar aan het shoppen geslagen !! Pffff wat een shoppen daar haha.
Ik had toen zoveel geshopt dat ik 2 dozen heb opgestuurd naar mezelf in NL ! Ik vond dus wel 2 postkantoren in Tokyo en heb de boel gewoon opgestuurd. Is helemaal niet duur vanuit Japan om pakketten op te sturen naar NL. De dozen waren wel opengemaakt door de douane voordat ze bij mij thuis zijn afgeleverd maar er zat niets van “waarde” in, gewoon boodschappen uit de supermarkt, frutsels en fratsels uit de 100-yen shops, kleding (geen merken), tassen (geen merken) dus dan hoef je ook niets te betalen als de doos in NL aankomt.
Trouwens het teken van een postkantoor in Japan is een lichtblauwe T (met dubbele streep ===). Als je dat teken ziet herken je ze wel.
Ik zat in een hostel dus ik heb bij de supermarkt altijd spulletjes voor ontbijt gekocht om zelf te maken. Voor de lunch was ik meestal 1000 yen kwijt. Voor avondeten rond de 1200 yen.
Een combi dagkaart voor de metro (Toei & Tokyo metro) kost 1100 yen.
En ja soms wat drankjes uit de vele automaten voor 110 yen.
Trouwens een tip…als je geen zin hebt om een keer savonds echt uit eten te gaan maar gewoon ff op je hotelkamer wilt eten ofzo…alle foodhallen van de grote warenhuizen hebben v.a. 18.00 / 19.00 uur uitverkoop (weet zo ff de precieze tijd niet meer) ! Al het eten is dan afgeprijsd. Dan kan je zo een hele bak met eten voor 200 of 300 yen kopen ! Superlekker. Maar wees er snel bij want de Japanners zijn hier zelf reuze snel bij en is alles binnen mum van tijd weg !
Ook een tip als je smiddags bv niet zoveel honger hebt maar toch ff wat wilt snacken…ga gewoon naar zo’n foodhal in een groot warenhuis…die zijn supergroot en bij bijna elke vitrine mag je wel wat gratis proeven van de schaal. Zo kan je en vanalles proeven en al lopende eet je gratis je buik rond ! (haha ik ben echt erg hoor…)
Als je in Tokyo bent is het echt een superleuke en gekke belevenis om in het Alcatraz ER restaurant te gaan eten !! Het is restaurant is wel wat duurder maar superlekker, het eten wat je er bestelt deel je met elkaar. En het is echt een super maffe typisch Japanse belevenis om daar te gaan eten. Ze hebben geprobeerd om een groot deel van de kaart in het Engels te vertalen. Het restaurant is in Shibuya, wel een beetje moeilijk te vinden omdat het in een rustig straatje ligt maar het zoeken echt waard ! En ze hebben gekke shows er tussendoor met typisch Japanse humor. Ow en vooral de cocktails zijn een belevenis !!!
Maar heb een goede kaart voor je gevonden http://gmap.jp/shop-9630.html
(2F betekent dat het op de 2e verdieping zit)