En misschen ten overvloedde, laat NIEMAND je helpen tijdens het pinnnen. Blijf bij jezelf, en sluit je af voor gasten die je zogenaamd even komen helpen.
Dit gebeurde mijn zwager een paar weken geleden, hij was vermoeid door een lange(vertraagde) reis, kan moeilijk iets tussen de vingers nemen stond dus een beetje te prutsen, komt een jongeman aan, can i help you Sir, no thanks zegt ie nog, maar voor hij er erg in had had ie de transactie afgebroken(die gast) en kreeg hij zijn pinpas terug.
NIET dus het was de pas van mevr. Visser, die hij waarschijnlijk een paar uur eerder gerold had!
Direct pas geblokkerd, maar toch 3x gepint, en 750 euri’s armer.
en blokkeer dan zsm je bankpas… echt een minuutje maakt dan zo groot verschil!!
niet eerst naar huis bellen om te vragen of zij het voor je doen, meteen bellen!!
interhelp kan voor alle banken passen blokkeren en zijn bereikbaar 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar!!
0031-499 499 112
en pin alleen bij een geldautomaat met een bank eraan vast tijdens openingstijden! mocht er dan iets gebeuren dan kun je altijd een medewerker van die bank om hulp vragen. niet altijd dat ze je kunnen helpen, maar igg meer kans dan een gewone losse geldautomaat!
Tip: Doe dit ook in nederland als je kan! Wij hadden 3 weken geleden de ervaring, 750 euro’s pinnen, geen geld wel bonnetje, dirct gemeld, was afgeschreven, 't duurt ong 3 a 4 weken voor je het teruggeswtort krijgt, mits de automaat niet gesoborteerd is, en er een over is geconstateerd!!:paranoid:
('T is teruggestord PFFFFFFFF):nod:
Ik neem wat Euro s mee. En YTL die ik nog overheb.
Pinnen doe ik daar in YTL of evntueel Euro s.
Heb tot nu toe alleen gemerkt dat als iets in Euro s vermeld wordt, het bedrag in YTL zo n beetje op hetzelfde uitkomt. Tja, ze zijn ook niet dom…:slywink:
@ toos, ja het is werkelijk de grootste onzin
ik werk bij een bank en we hebben hier zoveel berichten over gehad en zijn hierover gewaarschuwd,
wij krijgen waarschuwingen over dit soort hoke’s mails
er is werkelijk nul komma nul van waar
en ik zou zeggen, probeer het een keer uit
typ dan maar je pincode achterstevoren in, de automaat zal aangeven dat je pincode onjuist is! echt wwaar!!
Wij zijn nu voor de 3e keer naar Turkije geweest. De laatste keer in Kusadasi. Het is me opgevallen dat je beter in YTL kan betalen dan in euro’s. Er zijn Turken die wel een heel geweldige koers rekenen in hun eigen voordeel.
In mei 2008 gaan we weer naar Kusadasi en dan zal ik zeker met YTL gaan betalen. Wij hebben het idee dat je dan een stuk voordeliger uit bent.
:biggrin:
Wij nemen ook altijd euros mee. En aan de grens(wij gaan altijd met auto en caravan) pinnen we liras. Want we moeten de veerboot betalen van Eceabat naar Cannakale. Dit in YTL. We betalen verder alles in YTL. Behalve de diesel met een creditcard. Mochten we YTL nodig hebben pinnen we niet in een toeristisch gebied, maar we wisselen ook wel soms bij een tankstation. Krijg je vaak nog thee of frisdrank toe.
Ik neem altijd Euros mee.
Ongeveer genoeg voor de tijd dat ik in Turkije ben.
Heb in het verleden te vaak meegemaakt dat mijn bankpasje geweigerd werd bij een pinautomaat.
Ik wissel meestal zo’n 100€ per keer om, dit omdat de koersen van de Lira snel zakken( of is het stijgen ).
Het kan soms 5€ op drie dagen uitmaken … zuinige nederlanders hè
Ik heb vorige week hetzelfde probleem gehad.
Ik heb namelijk geld gepind, maar de transactie werd afgebroken. Dus geen geld.
Dat stond ook op het bonnetje.
Maar bij thuiskomst was er wel geld afgeboekt van mijn rekening.
Hoe hebben jullie dit geregeld?
De bank in Turkije kon me niet helpen, ik moest contact opnemen met mijn eigen bank, de ABN-Amro. Dat heb ik gedaan, maar die hebben alleen een klacht genoteerd. Ik weet niet of dat wat wordt.
Het is alwel een oud draadje… maar wil daar ook nog wel even op reageren.
Mijn schoonzus is 2 jaar geleden precies hetzelfde overkomen in Turgutreis en heeft alles hier met haar Rabobank na terugkomst geregeld en het duurde even… maar ze heeft het wel terug gekregen.
Als het goed is, neemt jou bank kontakt op met die Turkse bank, zodra jij alle gegevens aan je eigen bank aangeleverd hebt.