Vroeg me af met welk betaal middel jullie het liefst betalen tijdens een vakantie of bezoek in Turkije… De meeste automaten geven tegenwoordig namelijk ook €uries en sinds de invoering van het nieuwe geld, zonder al die 000000 is de gelijkenis verbluffend en worden er weleens al dan niet per ongeluk fouten gemaaktmet wisselen en terug geven!
Liefs Linda
Ik betaal trouwens alles met YTL ik pin geen €uries alleen op de dag dat ik terug naar huis ga!!
Ik neem voor de eerste dagen altijd even €uries mee en de rest pin ik daar. Ik neem dan YTL’s omdat je vaak toch iets goedkoper uit bent.
En zeker als je even wat meer het binnenland in gaat is het makkelijker, want daar nemen ze alleen maar YTL’s aan bij de supermarkt of bij het tanken.
Ik neem gewoon euro’s mee maar eenmaal daar wissel ik kleine bedragen om in YTL om kleinigheden te kopen omdat men meestal niet wil teruggeven in euro’s als het bijna de moeite niet is …
Wij deden ook alles met Euro’s in Turkije. We wisselden voor ongeveer € 50 om aan Turkse lira’s voor de kleine boodschappen en fruit op de markt te kopen. Voor de rest altijd ( 2x geweest ) :jeez: en overal met Euro’s. Ook € pinnen, bij de toen alleen nog, Dihsbank. Nu kan het dacht ik al bij meerdere banken.
In Kemer kon je alleen euro’s pinnen bij de Deniz-bank. Wisselen eigenlijk niet meer in tegen YTL’s. Houden iedere keer geld over en dan denk je dat neem ik de volgende keer wel mee. Niet dus. Tegen die tijd dat je moet vertrekken ben je zo druk met alles dat je het weer vergeet. Vind de euro wat dat betreft wel gemakkelijk.
In het verleden betaalde ik in principe altijd in Lira, dat bleek voordeliger. Vorig jaar heb ik echter in Side ondervonden dat het loont om zowel Euro als Lira op zak te hebben. De wisselkoersen durven namelijk nogal eens wisselen, naargelang de zaak. Als je de officiële koers kent en dat kun je makkelijk even nakijken op internet dan kun je naargelang de koers die de handelaar je rekent kiezen.
Ik betaal eigenlijk altijd in Lira. Tot nu toe altijd nog gemerkt dat dat voordeliger is. Weet niet hoe dat nu dit jaar is maar dat ondervind ik vast nog wel in mei of juni (weet nog niet wanneer ik ga).
ik kom al 9 jaar in turkije en betaal altijd in lira,pin gewoon liras en op het vliegveld voor naar huis euro,is gewoon goedkoper te betalen met de lira.