Turkse Lira is...

hallo
ik ga naar turkije maar hoor dat het geld daar best wel ingewikkeld is :huh:
graag informatie over hoeveel wat waard is en of je eigenlijk ook gewoon met euro kan betalen

is het misschien makkelijk om de ene helft in euro mee <_< te nemen en de andere om te wisselen in lira od het beter om daar te wisselen :wink:

graag veel info hier over :smiley:

groetjes tom en mariella

1 YTL is ongeveer €0,54 waard dacht ik.

tja, het beste kun je in lira betalen daar want met euros word je vaak flink afgezet

op de site van ww.kras.nl staat een omreken machine is misschien handig maar het is ongeveer 0.50, 0.60 daar tussen iets en 0.54 kan wel goed kloppen. toen ik terug kwam was het 0.57 geloof ik.

Vandaag ff langs het grenswisselkantoor geweest en daar gaven ze door dat 1 YTL 0.63 cent is, viel me eigenlijk behoorlijk tegen, dacht dat het minder was…

Wij hebben voor ongeveer 50 Euro gewisseld, zodat we de eerste dag in ieder geval iets Turks geld hebben om mee te betalen (we komen midden in de nacht aan, wel handig dus leek ons). De rest pinnen we meestal gewoon daar of m’n moeder neemt Euro’s mee en wisselt ze daar om. We betalen in ieder geval eigenlijk nooit in Euro’s…

Waar gaan jullie naartoe Tompoes?

Groetjes, Diamond

0,10 EUR 0,16 YTL
0,20 EUR 0,33 YTL
0,50 EUR 0,83 YTL
1,00 EUR 1,66 YTL
2,00 EUR 3,33 YTL
5,00 EUR 8,30 YTL
10,00 EUR 16,66 YTL
20,00 EUR 33,33 YTL
50,00 EUR 83,00 YTL
100,00 EUR 166,66 YTL

liefs sra

Dit onderwerp (Turkse Lira) is voor het laatst besproken in 2005. Ik ga over een paar dagen naar Side. Kan iemand mij vertellen hoe het nu gesteld is met dat geld? Hoeveel lira krijg ik voor 1 euro?:paranoid:

1euro is 1,63 lira (nieuwe)
1 lira is dus 0,48 euro.

Ik zou zelf gewoon met euro’s betalen… Ik was eigenlijk altijd voordeliger uit… En anders gewoon het bedrag door 2 delen… Is het makkelijkste omrekenen!!Succes!

Oké Bloem29 en Cynthia, ontzettend bedankt voor jullie reactie. Nu weet ik waar ik aan toe ben.:slight_smile:

je kunt in turkije, euro’s pinnen en lira’s het is maar net wat je zelf makkelijker vind,
voor grote aankopen kun je misschien beter met euro’s betalen, maar op een terrasje hebben ze liever lira’s
je kunt euro’s pinnen bij de fortisbank, of bij de dimbank
let wel op, de pinautomaten zijn daar anders dan in nederland, je moet steeds de groene knop indrukken, ook krijg je eerst je geld, daarna wordt er gevraagd of je nog een transactie wilt doen, dan moet je nee indrukken, en dan pas komt je pas weer terug, In nederland krijg je eerst je pas terug en dan pas je geld, dus als je gewoon wegloopt zonder je pas te hebben terug ontvangen, kan een ander persoon die achter je aan komt nog een transactie doen op jou bankrekening zonder dat hij een pincode in hoeft te voeren!!!

Dankjewel voor deze info. Ik zal goed opletten.

Meestal neem ik een bedrag aan euro’s mee. Daarnaast pin ik meestal ook nog een bedrag aan Lira’s. Vaak willen ze op de markt als je met euro’s betaald met Lira’s terug betalen. Daar gaat het dan ook meestal fout! In het hotel betaal ik altijd in Euro’s. Tevens pin ik ook nooit bij mobiele pinautomaten, maar bij een pinautomaat aan de gevel van de bank.