Money ?

Hoikes, toch nog een vraagje…
Ik heb daarstraks gelezen dat je nu ook in EUROS kunt betalen ? Ik ben nogthans vorig jaar naar Bodrum geweest, maar ik kan me dat niet echt meer herinneren…Wat is de goedkoopste manier ? Euro’s wisselen of ? Doe je dit dan best in de luchthaven of in de badplaats zelf ? Ik weet dat het hotel té duur is ! Kan er iemand mij advies geven aub ? Groetjes

Moet zeggen dat wij toch meestal gewoon betalen met Lira’s. Voor de eerste dingen die je nodig hebt bij aankomst hebben we Euro’s mee. M’n moeder neemt verder Euro’s mee om daar te wisselen bij zo’n kantoortje/bank.
Ik pin gewoon altijd Lira’s, gaat daar prima…

Groetjes, Diamond

Beste Marifer,

Kom ik weer terug over het onderwerp de nieuwe turkse lira tegenover de euro,zal het onderwerp vastpinnen;het gaat voor grote problemen zorgen komend seizoen.

Gaarne zou ik je verzoeken om dit onderwerp te lezen,

Groeten,

Forumbeheerder,Hans.

??? Vorig jaar waren wij ook in Bodrum en we hebben alles alleen maar in euro’s betaald. alleen voor de dolmus betaalden we 1 lira want dat was gemakkelijker. Als je lira’s wilt moet je ze daar gewoon pinnen.
Zondag 13/2 zijn we terug gekomen uit Istanbul en daar konden we tot onze verbazing eigenlijk alleen maar in lira’s betalen!
Ik zie geen enkel probleem in de nieuwe lira tegenover de euro. wij betaalden voor 1 lira (vroeger dus 1.000.000 lira) 60 eurocent. ze gebruiken momenteel nog oud en nieuw geld door elkaar. krijg je oud geld terug dan haal je gewoon de nullen weg.
waar je wel op moet letten is de munten. Zij hebben lira munten die precies even groot zijn en dezelfde kleur hebben als onze 1 en 2 euromunten. Momenteel zijn er echter (nog) heel weinig munten in omloop. met moeite hebben wij in de afgelopen week 3 munten terug gekregen.
veel plezier in Turkije
groetjes
Marja

Ik pin gewoon Turkse lires. Tegen het einde van de vakantie gebruik ik mijn credit card om geen lires over te houden.

Groetjes,

Ricardo
Turkije links

Lees net dat jullie voor de dolmus 1 lira betaalde(denk dat je 1 euro bedoeld!), beetje duur wij betaalde dus minder. 1 lira=68 cent, en wij betaalden 0.75 lira. Is dus minder en zeker minder dan 1 euro!!

Na al die jaren, zeg toch nog maar eens we komen er al 15 jaar, betalen wij nog steeds in lira’s. Gemiddeld genomen betaal je dus echt minder in lira’s. We nemen wat euro’s mee, als je dan aan het eind van de vakantie komt kun je net zoveel wisselen als je denkt nodig te hebben. Er zijn ook banken waar je euro’s kunt pinnen!

Groetjes
Annemiek