money money money

Heya all,

ff vraagje, hoe zit het met de Turkse miljoenen…? Zijn die nog steeds wettelijk geldig, of alleen het nieuwe geld?

Randy

Ik dacht dat alleen het nieuwe geld geldig is en het oude niet meer…

volgens mij is het allemaal nog geldig, maar helemaal zeker…HANS!!!
:wave:

Nee de oude biljetten zijn niet meer geldig sinds begin van dit jaar.

Het oude geld kun je gebruiken als WC papier…
De munten als een herinnering.

Beiden zijn ook niet meer in omloop.

Groetjes,

Hans,

hans, ik ga in september voor de eerste keer naar turkije. Kan ik daar met euro’s betalen of moet ik hier mijn geld inwisselen voor turks geld?

Beste Linda,

Je kunt gewoon met euro’s betalen maar raad aan om wat"handgeld"aan lira’s om te wisselen bij de change-ofis die overal hier zitten,handig voor in de dolmus.

Groetjes,

Hans.

Als je er gaat pinnen ontvang je toch ook Turkse Liras?

@Dieuwie
Bij sommige banken kan je ook euro’s pinnen.

Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat je geen geld vantevoren hoeft in te wisselen omdat je dat geld daar gewoon kunt pinnen.

Ja Diewie, je kan zowel lira’s pinnen als euro’s. Is wel iets aparts dat pinnen daar, je moet nl eerst de transactie afsluiten voor je je pasje krijgt, niet zoals hier dat je eerst je pasje en dan je geld krijgt, maar juist andersom. En ook moet je je pincode bevestigen door op ok te drukken. Pinautomaat gewoon op engels zetten en het komt vanzelf!!
:wave:

a ok, thanx voor de info.

@beppie: bedankt voor de tip

Goeie tip.

Ik ben namelijk zo mijn pasje kwijtgeraakt, omdat ik dacht dat ie er al uit was gekomen en dat ik m dus al in mijn portemonnee had zitten!

Nee dus.

@Dieuwie: Mocht je euro’s willen wisselen, altijd ter plaatse doen, en even goed opletten of ze geen commissie berekenen!!!

x

Beste lezers,

Elk seizoen waarschuw ik ervoor en nu dus weer.
Ga nooit geld pinnen bij een change ofice,bij terugkomst schrik je van de commissie die er bij geteld is op je afschrift.
Ik heb met gasten meegemaakt dat ze 400 euro pinden en thuis werd er 460 euro afgeschreven.
Dus gewoon pinnen bij de Fortis of Teb bank;voor elke transactie wordt 1,82 euro extra afgeschreven.
Bij de Tebbank komt eerst je pas en dan pas je geld,bij de Fortis weet ik niet omdat ik daar nooit pin.

Groetjes,

Hans.

huh… ik dat dat die miljoenen nog wel in omloop waren zo af en toe. Vorig jaar wanneer ik bij een bank pinde kreeg ik nog regelmatig miljoenen. Maar dat rekenen ze gewoon om, 1 miljoen is 1 lira ofzo. En in Turkije kan je het beste gewoon liras pinnen en daarmee betalen, zeker nu, met de wisselkoers, dan is alles veel goedkoper