Geld Meenemen Of Daar Pinnen?

Over een aantal dagen ga ik voor het eerst naar Alanya op vakantie.
Nu vraag ik me af hoe jullie het doen met het geld.

• Nemen jullie turks geld vanuit hier mee,
  • Nemen jullie euro’s vanuit hier mee en ruilen jullie het daar om,
  • of pinnen jullie ter plekke in Turkije?

Ik vraag me af wat voordeliger is en wat het veiligste is.

groetjes Linda

Ha Linda, ik zie je ook overal :stuck_out_tongue:

Wij nemen altijd wat Euro’s mee voor de eerste uurtjes, vooral als we midden in de nacht aankomen. M’n moeder neemt vaak wat meer Euro’s mee die ze daar omwisselt en ik pin eigenlijk altijd Lira’s. M’n vriend en ik nemen bijna geen Euro’s mee maar pinnen gewoon daar.

Groetjes, Diamond

ýk neem altijd wat euro’s mee maar over het algemeen pin ik daar gewoon. soms euro’s soms lira’s en de euro’s wissel ik dan om :slight_smile:

pin liras!!

als je met euros gaat betalen rekenen ze altijd veel hoger om en proberen ze je op te lichten

en het pinnen is dat even veilig en makkelijk als hier??

@ diamond inderdaad hahaha we komen elkaar overal tegen

Gaat over het algemeen wel hetzelfde, je kunt aan het begin een taal kiezen. Dan geef je je pincode in en geeft aan hoeveel Lira’s je wilt pinnen. Volgens mij krijg je dan eerst je geld en daarna pas je pasje, net andersom als hier dus vergeet je bankpas er niet uit te halen.

En wat ook erg makkelijk is, er is een pinautomaat vlakbij hotel Riviera. Als je het hotel uit loopt ga je linksaf. Stukje doorlopen en dan zie je aan de linkerkant een glazen hokje waar je kan pinnen (het is daar altijd heel lekker koel binnen, dus helemaal niet erg om af en toe te pinnen :stuck_out_tongue: )

Groetjes, Diamond

en het handigst is om te pinnen bij een automaat die bij een bank zit.

in turkije zie je veel “losse” automaten staan op straat (in zo’n hokje) en mocht het app. dan je pas inslikken… dus best bij een bank, dan kan je dat meteen regelen :wink: just in case

Wij nemen altijd genoeg euro’s mee…en daar betalen we ook mee…
en voor het geval dat nemen we ook de pinpas mee maar dat ik meestal niet nodig…
het geld leggen we in de kluis…dus dat is eigluk best veilig…
het is maar wat je zelf het handigst vind…

groetjes yvonne

Ik neem ook altijd gewoon geld mee en betaal ook meestal met euro’s!!!

Liefs Cynthia

nooit Lira’s hier in Nederland halen. De koers in Turkije is altijd gunstiger dan hier in Nederland. Ik heb altijd standaard euro’s mee (moet zo wie zo voor het visum) en in Turkije accepteren ze euro’s ook 9 van de 10 keer dus problemen zul je de eerste dag niet hebben. Voor de rest betaal ik altijd wel zo snel mogelijk met Lira’s omdat dat gewoon veel voordeliger is.

En als je in een All-in hotel zit heb je zelfs bijna niets nodig!!!

Bedankt voor de reacties en diamond dat is een handige tip van de pinautomaat. :smiley:

groetjes Linda

Hallo allemaal
De koers wisselt met de dag…
Het beste kun je inderdaad gewoon pinnen.
Býj de DENIZ bank kun je ook euro,s pinnen.
Sommige dingen zijn iets duurder als je met euro,s betaald
bv. het Dolmusje, ronden ze het bedrag naar boven af en dat komt omdat ze hier niets aan klein geld hebben daar kunnen ze niets mee.
en let op je krýjgt hier eerst je geld en na aangegeven te hebben
een recu en dan nog een transactýe, daarna komt je pas terug.
Dus loopt niet weg als je geld eruit ýs!!!
1 lira is ongeveer 0.60 eurocent.
Eeen hele fijne vakantýe gewenst.
En het is erg warm hier…vergeet geen zonnebrand creme want dat is heel duur hier…

Ik weet niet of het al vermeld is, maar pinnen kost 1,80 per keer!, ik was er laatst een week, was ik al 18 euro kwijt aan pinnen, Pin dus grote bedragen!!

Hallo Turkijegangers,

Het hangt er misschien een beetje vanaf waar je heengaat hoor, maar ik neem altijd genoeg euro’s mee voor de hele vakantie. Ik ga altijd naar Side en daar hebben ze graag euro’s. En wees eerlijk, ze mogen daar toch ook wel een beetje verdienen. ze hebben al zo weinig. De reizen die je boekt zijn al spotgoedkoop.
Als je in een hotel zit huur je een kluisje, voor je geld en je papieren.
In Side pin ik altijd wat lira’s, Want als we eropuit gaan met de auto, kun je onderweg niet altijd met euro’s betalen bij de tankstations.
Ik heb nog nooit problemen gehad met geldautomaten.
Wel moet je oppassen met de kantoortjes waar je euro’s kunt pinnen. Je moet daar vaak al commissie betalen en als je thuis op je afschrift kijkt kan het zijn dat je eigen bank het ook nog heeft berekend.

Veel plezier in Turkije allemaal.

Groetjes, Fransijn
:wub: :wub: :wub

Dus :huh: wat ik hieruit begrijp maak het niet uit of je met euro’s of lira’s betaal het kan allebei al kan je met euro’s belazerd worden <_< en pinnen bij de bank is veiliger. :ph34r:

het is duidelijk :blink: bedankt :wink:

je moet gewoon de prijs in lira vragen, en dan met euros betalen, dan kan je zelf omrekenen of ze je belazeren of niet