Geld

heeey mensen!

ik ga 26 julie naar alanya met muh vriend.
nu heb k een vraagje, hoeveel denk je dat je ongeveer gaat
besteden voor 15 dagen. ontbijt en avond eten zit bij ons hotel al inbegrepen.
vind dit echt super moeilijk!!
hopelijk weet iemand het ongeveer!

heel veel groetjes esma

je kan altijd euros pinnen als het goed is maar neem veel euros mee. die willen ze graag en kan je voeral wel mee betalen. ook liras zijn best handig want in sommige dingen kan je niet met euros betalen maar de meeste wel. neem veel briefjes mee geen muntgeld. en wissel je briefjes bij winkeliers om omdat ze geen muntjes in kunnen wisselen bij de bank. nou ik zal dus 500 euro meenemen uit nederland en de rest pinnen.

Hai!

Ik weet niet precies hoeveel je moet meenemen hoor,maar even een tip,betaal juist NIET met euro’s!Om met lira’s te betalen is makkelijker en voordeliger!Ik betaal zelf ook altijd met lira’s omdat alle prijzen al in lira’s staan en als jij dan met je euro’s aankomt en die verkopers het omrekenen belazeren ze nog weleens mensen namelijk!Veel plezier alvast!

Ik betaal inderdaad ook altijd met lira’s…ik neem dus ook nooit zoveel mee omdat ik gewoon pin in Turkije…Ik neem hooguit honderd euro mee…voor onderweg en voor fooi…

Je kan je vakantie net zo duur maken als je zelf wilt.

Ga je veel uit, dan moet je rekenen op meer geld. Wil je veel kopen of juist helemaal niks? Het is fijn dat je je eten eral bij hebt, maar denk ook aan snacks tussendoor.

Ik neem meestal rond de € 300/€ 400 mee. Maar dat is persoonlijk.

Succes ermee en een fijne vakantie!

:smiley:

Wij betalen ook altijd gewoon in Lira’s hoor. We nemen wat Euro’s mee om de eerste dingen te kunnen kopen en daarna pinnen we gewoon Lira’s. Vindt het ook altijd wel wat hebben om gewoon te betalen met het Turkse geld…

Groetjes, Diamond

heey mensen!

ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties!
echtb super tof!
nu heb ik tenminste wat zekerheid… :wink:
thanks!!
oh ja ik wens julliem ook allemaal een fijne vakantie! :smiley:

groetjes esma

Hoi Esma, naar welk hotel gaan jullie? En is dit de eerste keer dat je naar Turkije gaat? Goede keus trouwens :smiley:

Groetjes, Diamond

hey diamond!

nou ik ben wel eens vaker naar turkije geweest…
maar nu ga ik voor het eerst zonder ouders er bij :wink:
ga naar het hotel hamerburg…
ik hoop dat ut gezellig is in alanya!
hoor het trouwens wel van jou als je geweest bent haha :smiley:
maar dat hoor ik wel vast van je!

groetjes!

Hé Esma, ik laat het je zeker weten hoe het was in Alanya hoor!! Weet zeker dat je het helemaal geweldig gaat hebben daar, Alanya is super!!! Spannend dat je nu zonder ouders gaat, wordt vast een erg leuke vakantie :stuck_out_tongue:
Het hotel zegt me zo ff niks, is het aan het Kleopatra of Ooststrand?

Groetjes, Diamond

heeey diamond…

uuhmm…ik heb ff geen flauw idee… :blink:
klinkt stom maar volgens mij stond dat er niet bij.
zal wel is ff opzoeken B)

groetjes!!!

Hallo allemaal!!
Ik ga deze zomer 3 maanden naar Marmaris, zoals velen van jullie al weten, maar de twee keer dat ik er vorig jaar op vakantie ben geweest (in side dan) heb ik nog geen 1 keer een turkse lira in mijn hand gehad, maar we hebben gewoon altijd met euro’s betaald. Nu ik dit zo lees, begin ik me toch wel af te vragen of het nu niet gewoon slim is om toch maar met liras te betalen. Zoals jullie zeggen wordt je dus nogal afgezet als je met euro’s betaald, maar daar heb ik toen eigenlijk niet zo bij stil gestaan. Ik vond het gewoon erg handig. Is het moeilijk om te leren om te gaan met het turkse geld? Ik ben namelijk nooit zo’n superwonder geweest in hoofdrekenen :huh: haha…
Hopelijk heeft iemand nog tips voor me…
Dikke kus, Aniek

ik geloof dat de koers nu ongeveer is

1 euro is 1,8 lira.

dus dat scheelt nog wel en als je dan niet oplet…

het is niet heel moeilijk. in het begin misschien maar als ik jou was zou ik gewoon met de lira betalen

Hey!

Aan de lira’s gewend raken is echt niet moeilijk hoor.Eerst dacht ik ook hee dat leer ik nooit maar een paar maanden later was ik er zo aan gewend dat ik euro’s er raar uit vond zien opeens!Je zal er dus snel aan gewend raken en het is inderdaad beter dan met euro’s te betalen.Veel plezier en succes! :stuck_out_tongue:

heey aniek

wou even een vraag stellen aan je:
hoeveel euro was je kwijt in turkije en hoe lang was je toen gegaan?

ik denk zelf dat ik idd ook met liras ga betalen…
kunne ze je zeker niet voor de gek houden!

maar wens jullie nog een hele fijne vakantie!!!

groetjes!

Hey sweety,

Als ik jou was zou ik gewoon lira’s pinnen in Turkije…ik geef ongeveer 100 (toen nog miljoen) lira’s per dag uit. Maar ik zit dan in een appartement en ga dus elke dag uit eten…en het ligt er natuurlijk ook nog aan of je excursies e.d. wil gaan doen…mijn geld gaat het meest uit aan lekker eten en stappen…