Wat is het beste en het voordeligste om te betalen in Turkije, Euro of Turkse Lira?
Bedankt. :kus:
Het blijft het voordeligst om in Lira te betalen(al lijkt het soms niet zo omdat er ook zoveel in euro’s geprijst is.)
MAAR… Ik ga eind juni 1 week naar een all-in, en dan ga ik misschien 1 keer naar het centrum.
Dan heb ik dus echt geen lira’s nodig. En houd het op euro’s
Als ik in een appartement zou zitten, dan pin ik lira’s zodra ik geland ben ;)!!!
Het is wel grappig, want ik vind persoonlijk dat het in euro’s goedkoper is en hoor dat vaak ook van mijn klanten…
De omrekenkoers is vaak ongunstiger. Maar dat ligt er wel aan wat je koopt.
Ga je voor goud, shirts ed, dan euro’s. Maar voor kleine shopjes en boodschappen, en op de markt: Euro’s.
Nogmaals ook ik ga geen lira’s halen dit jaar(mits mn ouders overhouden, dan neem ik die over)
Ja precies, dat bedoel ik ook… Heb toch ook wel vaak gemerkt dat omdat de euro vrij “vast” was dat ze die liever hadden… maar dan alleen briefgeld… haha… Ach… dit jaar zie ik het wel… heb in december wel geld gewisseld, maar dat is buiten de toeristenplaatsen ook gewoon makkelijker…
Die tijd is al aardig geweest Hans, dan rekenen ze wel om hoor, alleen de wisselkoers is dan gewoon bere ongunstig
In Euro’s betalen? haha, zo lezenderdewijs word je wijs!
Hoe zit het met het visum bij aankomst? Ook Euro’s?
Wat zijn trouwens de prijzen in Turkije? En daarmee bedoel ik, een hapje en een drankje.
Neyana: visum is 15 euro… Let op: wel gepast betalen… Anders ikke niet begrijpen En jij geen geld terugkrijgen haha…
hapje en drankje: tsja… zo gek als je het zelf wil… Heb zelf in Istanbul weleens gegeten en gedronken voor 8euro per persoon. Maar als je genoegen neemt met een broodje doner en een cola, dan ben je aan de bosporus voor circa 1.5-2 euro klaar… (3 jaar geleden was ik daar 1 euro voor kwijt) Dus zal nu iets duurder zijn…
Het is dus maar net wat je wil, je kan ook heel luxe gaan eten, maar ook heel eenvoudig. TIP: kijk waar de bevolking zelf ook eet… Dan kun je er met een gerust hart gaan eten.
Weet nog wel, ik ging met mijn mams in een heel klein achteraf straatje bij een ouder mannetje döner kebab eten… koste toen 1YTL (60 eurocent, momenteel 50 eurocent) En dat mannetje vond het zo leuk dat ik turks kon praten, dat we zonder te betalen weg mochten gaan… maar dat doen wij natuurlijk niet he Dus heb die man 5ytl gegeven… dus hij helemaal blij
Echt de mensen in Turkije zijn super lief!
Dankjewel! €15,- is een klap geld! Maar 7,5 uur op een vliegveld blijven kost je ook behoorlijk wat. En voor die paar euro meer kan ik ook nog zeggen dat ik in Istanbul geweest ben;)
En wat lief van dat menneke. Dan smelt ik ook hoor.
Het zal gewoon iets simpels zijn, een broodje met wat drinken, denk aan koffie of cola of misschien iets van een Mac of iets dergelijks. Gaan er heus geen 5 gangen eten. T gaat om de noodzaak, je moet immers eten en drinken.
Al was Turks eten nooit echt mijn favorietlol2 Maar als die Turkse Pizza’s net zo lekker zijn als hier dan doe ik het ervoor! (Bestaat dat wel in Turkije? Of is het hetzelfde als in China, daar kennen ze ook geen babi pangang zoals wij m kennen)
Ze zijn daar nog veel lekkerder dan hier! Dan zou je moeten vragen naar de Lahmacun… ik zou zeker aanraden geen MAC te halen, zonde joh en eigenlijk ook niet eten daar… Mocht je een visliefhebber zijn, dan kun je langs de bosporus ook een broodje gebakker vis halen, kleine mini-visjes van de BBQ, gevangen en direct op de BBQ… Super vers!
Voor 15 euro kun je zeggen dat je in Istanbul bent geweest ja! En nog een mooie sticker in de je paspoort ook… Dus wat wil je nog meer
Het is al vaker genoemd, de bosporus…wat is dat? Haha! (ik zei toch, ben een leek) Want ja, ben gek op vis!
Mac, was maar een voorbeeld hoor. Doen we alleen als we erge honger hebben en in geen velden of wegen iets anders naar onze zin te bekennen is;)
Haha… De Bosporus is de rivier welke Azie van Europa scheidt…
Ok…kijkt nu heel beschamend
Ach er zullen vast ook plaatsen/rivieren zijn die ik niet ken… Don’t worrie… Er bestaan veel dommere dingen hoor…
Estherke,wist jij dit niet??foei foei foei!!lol2 dit wist ik nu toevallig.
Mag ik de mensen van het Turkije forum bedanken voor de informatie,en als je iets moet weten(je weet het nooit??)over Thailand,de deur staat wagenwijd open.
gegroet:georgessiam,Thailandmoderator.:chin:
Graag gedaan hoor! En als er meer vragen over Turkije of wat dan ook zijn… Let us know! Daar zij we voor!
En George: thanks voor het aanbod, maar in Thailand weet ik inmiddels ook aardig de weg te vinden :):chin:
We komen vanzelf geen punt hoor George!!! Hebben het in het verleden al gevonden(toen ik, en Cyn kort erop naar Thailand gingen) En mocht het nodig zijn… je bent maar ‘1 klik verwijderd’ van ons…
Hallo!
Ook ik ben vrij nieuw hier en ik ga voor het eerst dit jaar naar Turkije toe, naar Alanya. Ik vertrek 22 aug en heb er heel veel zin in!
Ik heb ook een vraagje over de lira/euro.
Als je met euros betaald, krijg je dan in lira
s terug? Of ook in euros? En wat is handiger? Hier in Nederland al lìra
s halen bij gwk of gewoon pinnen in Turkije?
Hopelijk kunnen jullie mijn vraagjes beantwoorden!
Groetjes Claudia
Hallo Claudia
Het is toch wel afhankelijk of je in een appartement gaat, of in een hotel(All-in bijv!)
Bij All-in geen lira’s(eigenlijk, of een paar voor op de markt) Niet in Nederland wisselen, pinnend krijg je een prima koers(in Turkije) Wees alleen van te voren je bewust(informeer)hoe hoog de opname kosten van je bank zijn(Ik weet ABN-AMRO is 4 euro)
Geld terug is vaak gewoon in euro’s, maar kleinere winkels kan ook in lira’s zijn. Zorg dat je in ‘kleine’ briefjes mee hebt(wissel bij de bank, of kies voor biljetkeuze) zodat je er minder last van hebt
HEEL veel plezier op je vakantie