Ga jij in 2023 naar Amerika?

@Sando

Tja, de route ziet er op zich prima uit, maar met de camp grounds kan ik je niet helpen vrees ik. Wij reizen in de VS altijd met huurauto en hotel. Daar hebben we de volgende redenen voor: het is goedkoper: hotels hebben standaard kamers met twee grote bedden, dus als je niet te preuts bent slaap je comfortabel met vier personen op 1 kamer, huurauto’s zijn relatief goedkoop (denk ook aan de brandstofkosten op die enorme afstanden!) en comfortabel (betere stoelen op die afstanden en beter uitzicht voor iedereen) en campers door alle verzekeringen relatief duur. Daarbij hebben we met onze huurauto’s in al die jaren nog nooit ellende gehad en ik heb inmiddels zoveel ellende gehoord en gezien met onbetrouwbare campers en schade door onervarenheid dat ik er niet aan begin. Tel daar bij op dat er nogal wat plaatsen op je route zijn waar je met een camper niet mag en kunt komen (zowel in de National Parks, in steden, bepaalde mooie routes),waar je een camper niet of nauwelijks kunt parkeren en mijn advies is om dat nog eens goed te overwegen. De enige echte redenen om voor een camper te kiezen zijn denk ik als je fanatieke kampeerders bent en graag 's-avonds de BBQ aansteekt.

Helaas, het zit er voorlopig even niet meer in. mooi (fiets)land overigens.
Groet,

Jaap

Wij gaan dit jaar naar Hawaii, zijn daar in 2000 op vier eilanden geweest en het is prachtig. Dit jaar gaan we drie eilanden bezoeken maar nu met onze twee kinderen (dan 11 en 8 jaar). We verheugen ons nu al om weer de vulkaan (haleakala) op Maui af te fietsen…

Eind November ga ik voor ongeveer een week samen met mijn zus naar New York. Ik ben daar in juni 2011 ook geweest voor een paar dagen en wauw wat een stad.
Mijn zus is er 25 jaar geleden al eens geweest en mijn zwager heeft er 2 jaar gewoond. Even dit jaar kijken waar hij gewoond heeft en op school heeft gezetten.
Ook voor volgend jaar heb ik in de planning zitten om naar Amerika te gaan.
Afgelopen jaar een rondreis gemaakt aan de westkant met parken als Yosemite, Sequoia, Bryce Canyon, Arches, Canyonlands, Death Horse Point, Grand Canyon en Yellowstone. Tevens de steden San Francisco, Los Angeles, Las Vegas en zoals hierboven genoemd op de terugweg nog New York.
Ik ben helemaal verkocht aan The States.

Dit jaar voor het eerst naar de USA, en maar liefst 2 maanden (+ 2 maanden Canada).
We gaan met de auto en ons tentje door het Westen trekken. Helemaal fantastisch en echt een droom die uitkomt. Ik kan niet wachten :slight_smile:

ja, maar via Calgary en dan met de camper!

Ook wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar Amerika. Vorige rondtrip Florida, nu een rondtrip West-Amerika.

Route start in San Francisco, dan via de kust, met stops in Pacific Groove en Pismo Beach, naar Los Angeles. Vandaar naar de Grand Canyon, Page en eindigend in Las Vegas!

:wereld: 20 dagen in oktober, kan niet wachten!!!

Het is voor ons al de zesde/zevende keer dat we die richting uitgaan en we krijgen er geen genoeg van, behalve van de Amerikaanse douane. Vandaar dat we via Canada gaan, dat gaat veel soepeler en we willen nu ook in het noorden/westen blijven. >>>

1 like

Wij gaan dit jaar voor de vierde keer op rij naar het zuid westen voor een rondreis met de camper.
Starten en eindigen in Las Vegas, waarbij we de laatste vakantiedag waarschijnlijk ook nog eens gaan trouwen in Las Vegas

Dit jaar niet, maar volgend jaar hoop ik te gaan.

We zijn net terug van 2 weken lekker relaxen in Florida, dat lijkt een blijvertje (goedkoop en goed met Arke)
Ook dit jaar weer het liefste wat ik doe, motor rijden in de US op m’n eigen Motor, nee geen HD maar een Honda ST1100.
De route is nog niet helemaal vast maar in grote lijnen van Walla Walla Wa (daar staat hij) eerst noord naar Canada, Kelowna, Kamloops, Vancouver, Vancouver Icland en terug naar Seatle.
Vanaf hier de trip waar het allemaal om gaat, de WeSToc meeting in Golden (Denver Co) bovenlangs door Idaho, Montana, Wyoming, Colorado, en onderlangs weer terug, Utah Salt Lake City, Nevada, Oregon coast, Portland, en uiteindelijk weer langs de Columbia River terug naar Walla Walla. ruim 3 weken, en naar verwachting 10k Km.

Zomaar een plaatje Tofino Vancouver Icland 2010

http://sprint.smugmug.com/Holidays/WeSToc-2010-Moscow/DSCN0730/1018358328_BV72G-M.jpg

Ja, naar LA van 18/2 tot 9/3

Ik ben er al geweest. Van 23 december tot 11 januari heb ik in San Francisco (bay area) de kerst gevierd met mijn Amerikaanse echtgenote. Best grappig, kerst vieren met 15 tot 20 graden.

ja zeker , van eind april tot eind juli !

san fransisco , las vegas , los angeles , new york en miami !

het enigste wat ik niet weet is op wat voor een budget ik kan rekenen ? iemand ervaring ?

Tsja,

Ging in 2009 van N.Y. to L.A. Dus van oost naar west. Had weinig budget en ging op de fiets. Toch was dat niet de reden voor mijn lowbudget reis. Veel gezien, heel veel mensen ontmoet en bijzonder mooi plezier gehad.
Wens je veel geluk en fun op je reis door de USA.
Groet,

Jaap

In augustus Chicago-Toronto-Buffalo-Erie-Cleveland-Chicago
en volop op zoek naar tips.

Jazeker , wij gaan in augustus naar THE STATES>>>

We hebben de volgende route in gedachten. Iemand van jullie tips/opmerkingen?
Datum Plaats Camping/Hotel Bezienswaardigheden/enz.
1-aug Schiphol Mark Twain
2-aug San Francisco Mark Twain
3-aug San Francisco Mark Twain
4-aug SF/Yosemite Bridevail Creek
5-aug Yosemite Bridevail Creek
6-aug Yosemite Bridevail Creek
7-aug Yosemite/Big Sur Vernwoud? ?
8-aug Big Sur/Malibu
9-aug Malibu/LA
10-aug Malibu/Phoenix
11-aug Phoenix/GC Mother Campground
12-aug Grand Canyon Mother Campground
13-aug Grand Canyon Mother Campground
14-aug Grand Canyon Mother Campground
15-aug GC/Monument V Mexican Hat Camping ?
16-aug Monument Valley Mexican Hat Camping ?
17-aug MV/Moab Koa Moab
18-aug Moab Koa Moab
19-aug Moab Koa Moab
20-aug Moab/Bryce C North campground
21-aug Bryce Canyon North campground
22-aug Bryce Canyon North campground
23-aug BC/Zion Watchman
24-aug Zion Watchman
25-aug Zion Watchman
26-aug Zion/Page White Pocket ?
27-aug Page White Pocket ?
28-aug Page/Death V White Pocket ?
29-aug Death V/Las V Venetian
30-aug Las Vegas Venetian
31-aug Las Vegas/A’dam Venetian

Groeten Norash

4 weken met een huurauto door The Midwest : Chicago, St.Louis, Indy, Cincy, Columbus(OH)…
Dit wordt onze 5de rondreis in the USA.

Ja, waarschijnlijk nazomer of herfst.
Interesse: voornamelijk natuur en cultuur.

Is er iemand bekend met Pow Wow evenementen; de bijeenkomst(en) van diverse Indianenstammen o.i.d.?

Groet, L.M.

:cheer:jazeker wij gaan begin maart 2 weken een rondtour maken grotendeels in PA en eindiggen in KY nog bijna 3 weken en dan gaan we er weer van genieten ik kijk er al naar uit:cheer::vak01: