Een nieuw jaar is weer aangebroken, namelijk 2013. Daarbij zijn dan misschien reisdromen die wellicht dit jaar uit kunnen komen. Misschien is jouw droom wel om naar Australië te gaan en komt die droom voor jou uit in 2013. Dus ga jij in 2013 naar Australië?
Breng je stem uit en licht eventueel hieronder toe!
Jaha!! Wij gaan dit jaar 4 weken naar Australië. Een doom die uitkomt. We gaan familie opzoeken in de staat Victoria. We zijn een gezin met 2 kleine kindjes (4 en 19 maanden). We zullen een tussenstop van 4 dagen maken in Dubai. We vliegen met Emirats. Ben benieuwd of we de baby cot krijgen die we als preferentie hebben aangegeven bij onze boeking.
Zijn er nog meer gezinnen met jonge kinderen die dit gaan doen? Onze intentie is ook om er ooit te gaan wonen. In ieder geval te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wij zijn druk bezig alles te regelen om 2 maanden te gaan. Globale planning: 2 weken in het zuiden melbourne-adelaide, 2 weken Tasmanie en dan nog een week of 3 west australie langs de kust. Nu al super veel zin in, 6 jaar geleden met zn 2-tjes, nu met 2 kids (2 en 4) erbij.
Ja, dit jaar Oktober November naar Australie, van Cairns naar Sydney,Cairns - Brisbane met de auto en van Brisbane naar Sydney vliegen, we hebben daar 5 weken de tijd voor. Alleen een vliegschema verandering gehad nu slaan we Dubai over en vliegen rechtstreeks van londen naar Melbourne een vlucht van ± 21 uur dat is wel een zit zeg, ik had er nooit over gehoord , meestal is een vlucht ± 12 uur dus even de benen strekken met een tussenstop is er niet bij. we zijn al druk bezig met de hotels of BB te zoeken
wij vertrekken over precies 99 dagen voor de 12e(!!!) keer naar Australië, het is gewoon verslavend! De toeristische gebieden hebben we al lang geleden achter ons gelaten en nu trekken we door de woestijne en de outback, de echte outback dan hè, zodat we weken uit de bewoonde wereld zijn. Dit jaat wacht ons het grootste avontuur, de Canning Stock, dwars door 4 woestijnen. Maar dat is alleen weggelegd voor de zeer ervaren outbackers!
Mazzelaars, jullie vliegen denk ik met de A380 en een vliegtuig waar je benen beter kunt strekken dan in de 747’s en dergelijke. Kijk maar eens hier: SeatGuru Seat Map Qantas
We gaan eind van het jaar en zullen met oud en nieuw daar zijn. Het zuid-westen willen we van perth langs de kust tot Albany en dan weer omhoog langs de coral coast tot Exmouth. En dan uiteraard weer terug naar Perth voor de vlucht naar huis.
ik ben ook net terug. 3 weken geweest met onze 2 kinderen van 9 en 12 jaar. Het was geweldig. We zijn begonnen in Cairns, daarna Port Douglas en dan beneden naar de Whitsundays. Vervolgens naar Sydney gevlogen en daar nog 10 dagen gebleven. Het is heel lange reis maar het zeker waard. Ik zou zo terug willen, prachtig land. Voor degene die komend jaar gaan kan ik zeggen dat het genieten wordt. Veel plezier met de voorbereidingen.
Ja!! Wij gaan 23maart. 1e 3dagen in Sydney, onze zoon woont en werkt daar sinds juni 2012. Daarna 3 weken met een 4x4 camper vanaf Sydney richting Adelaide en retour en dan nog een week rond Cairns, samen met onze zoon. En…hebben er reuze zin in!!
Vragen ons alleen af hoe het zit met invoer van drop, stroopwafels enz. als kado voor onze zoon
Mag allemaal, mits goed verpakt. VRaag of je de stroopwafels ergens kunt laten insealen. En drop verpakt kopen vermindert het al kleine risico. Neem een half Edammertje voor hem mee! En vanwaar de 4x4 camper?
De 4x4 camper is omdat we willen “gaan en staan” waar we ook uitkomen. En gezien onze andere reizen (Zuid Afrika,Marokko) komen wij ,ongepland, toch altijd wel een route tegen die met een 4x4 beter te rijden is.
Yep, ook wij gaan naar Australië EN Nieuw Zeeland. Totaal voor 4 maanden met een camper. Dan hebben we lekker de tijd om alles rustig aan te doen. Planning: half november starten in Cairns, langs de kust naar Sydney en langs de zuidkust door naar Adelaide. Dan een vliegreis naar Alice Springs om Uluru te bezoeken. Vandaar uit via Sydney naar Auckland om daar vanaf ca. 15 januari 2014 nog eens 2 maanden rond te rijden. De voorpret kan beginnen en die is vaak al heel erg leuk. Het gaat al een beetje kriebelen.
Maar eerst nog even naar Gambia voor 2 weekjes.:vak02:
Wij gaan in augustus voor 5 weken met 4 volwassenen, Sydney familiebezoek, melbourne familiebezoek, auto langs ocean road naar adelaide, vliegen naar Alice Spings dan 5 daagse tour rond Uluru, vliegen naar Cairns, snorkelen, oerwoud bezoek.
We gaan voor het eerst en hebben er veel zin in al weten we best dat we in het zuiden slecht weer kunnen hebben, heb al een nieuwe regenjas gekocht.
wilma
JAAAAA, wij gaan dit jaar ook weer naar Australië. 3 jaar geleden een eerste kennismaking en nu op uitnodiging van familie gaan we 3 maanden rond toeren. Er wordt gestart in Mackay, dan naar Darwin via Uluru en Alice Springs naar Adelaide en via Melbourne naar Canberra waar we met andere familie nog een maand naar Nieuw Zeeland gaan. We gaan in de periode juni t/m september.
Maar over de reis in Australië heb ik nog een vraag: weet iemand of je in de Australische winter (juli/augustus) zeehonden kunt zien op Kangaroo Island. Overal lees je dat die er zijn, maar dan wordt er meestal geschreven over de Australische zomerperiode, maar ja, dan zijn wij er niet.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet.