Waar nu?

Afgelopen jaar zijn we voor drie maanden naar australie gegaan met onze kinderen. We hebben toen van adelaide naar cairns gereden met een camper, en daarna van alice springs naar darwin.
Fantastische reis, heb nu nog heimwee naar het relaxte leven en prachtige land!
maar nu zijn de vakantievoorbereidingen voor volgend jaar in volle gang
:zon02: We hebben dan een dikke maand om nog 1 verre reis te maken voor onze oudste dochter leerplichtig wordt.
Maar waar gaan we naartoe? We hebben dit jaar het meeste genoten van het stuk Adelaide-melbourne, van het GBR en van kakadu NP
Voor volgend jaar zouden we dan ook andere gedeeltes willen bekijken. tasmanie staat hoog op ons verlanglijstje. Maar ook West-australie. Maar als we voor West-australie gaan, maken we dan het rondje door de zuid-west hoek of gaan we omhoog richting Darwin? (en daar hebben we al eengedeelte bezocht?)

Een luxe probleem dus. Welk gedeelte van australie moeten we zeker bezoeken?

Hoi Nyca,

Het is altijd moeilijk om advies te geven. Je kijkt zelf naar Tassie.
Wij hebben alweer twee jaar geleden Perth Darwin gedaan.
Ik kan dus alleen maar het laatste promoten. Je hebt een dag of 15-20 nodig om van Perth naar Katherine te komen. Heb je ook tijd om links en rechts een dagje te blijven plakken. Je hebt alleen naar en van Port Hedlund 2 saaie dagen. Je kunt dit een beetje omzeilen door via Tom Price te rijden. Deze route moet wat leuker zijn, maar is iets om. In Tom Price kun je een blik werpen in de open mijnen, waar al die dinky toys rond crossen met 100 ton en meer laadvermogen. In Port Hedlund is behoudens een paar schepen en enkele heeeeele lange treinen niet veel te zien.
Vanuit Katherine kun je dan in een keer door naar Darwin(die stad is altijd geweldig hoop ik dat je met mij eens bent).
Vanuit Perth zou je eerst naar het zuiden kunnen gaan en zo een rondje maken (Perth-Esperance-Kalgoorlie om enkele namen te noemen) kost je ongeveer een dag of 8-10.

Wat je ook gaat doen, alvast een hele prettige reis toegewenst.

Wim

Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Je kan gemakkelijk 4 weken in WA doorbrengen met 14 dagen ten noorden van Perth en 14 dagen ten ZW daarvan. Wij hebben al drie reizen naar WA gemaakt en zijn er nog lang niet uitgekeken. Ook zijn we van Townsville naar Darwin en naar Perth gereden. Ook mooi. De periode december-maart is echter niet de juiste tijd om die rit te maken, als je die tijd van het jaar zou gaan. Tasmania is ook prachtig maar 4 weken daar zou voor ons te lang zijn en in de winter (hun winter) moet je rekening houden met sneeuw en kou, vooral bij Cradle Mountain NP. Ga je met de auto of met een camper(van)?
Yeehaw

we zitten te denken aan mei, aangezien dan ook de schoolvakanties hier zijn en mijn oudste dochter dan 2,5 week vakantie heeft.
De tijd dat we zouden gaan is ongeveer een maand. Exact aantal dagen zit nog niet vast.
Darwin is fantastisch. Onze kinderen en wij hebben daar in ieder geval afgelopen jaar 6 dagen doorgebracht en nog niet uitgekeken. Vooral voor hun was er genoeg te doen. Fishfeeding (jaja toeristisch maar voor hun super) Darwin zelf is heel charmant. Mindil market met het poffertjes met ijs eten op het strand bij zonsondergang. Heimwee…
Het ningaloo reef lijkt me prachtig, en de omgeving bij Perth ook.
Wij zouden dan weer met een camper gaan. Afgelopen jaar een apollo 4berth gehuurd, 6berth gekregen. Dat is heel goed bevallen met de kids. Zij hebben een vaste plek, kunnen onderweg dvd kijken als het een saai stuk is, en ruimte voor spelen als het regent (afgelopen jaar bijna 2,5 week elke dag regen gehad, overstromingen coffs harbour, wij waren erbij)

Een 4wd camper is veel te prijzig. Daarom voor ons geen optie, tenten zie ik ook niet zo zitten met de kleintjes.

Hey Nica,

Wij hebben afgelopen jaar ook een rondreis gemaakt door australie. Geweldige ervaring natuurlijk, wij denken er zelf over na om volgende zomer Nieuw-Zeeland te ontdekken.

I.p.v. een apollo hadden wij gekozen voor de zogenaamde ‘spaceship’ wat een soort kruising tussen een ruime stationwagen-camper. Het heeft vrijwel alle voorzieningen van een camper, zoals kookplaten en 4 bedden (uitvouwbaar) en daarnaast ook het rij gemak van een auto.

Ik durf niet te zeggen wat de prijs exact was. Maar wij hebben geboekt via: www.traveldevils.nl wellicht vind je daar meer info.

Groetjes Ron de Hoon

Mei is een prima tijd om van Perth naar Darwin te gaan. Maar mei is het begin van het regenseizoen in Perth en in de SW hoek, vooral bij Esperance en Albany kan het flink koud zijn en regenachtig. Hoe later je komt hoe meer. Niet ideaal voor een RV vakantie denk ik. De beste seizoenen voor SW WA zijn maart/april en oktober/november buiten de schoolvakanties.
Yeehaw

ik zal eens exact kijken wanneer het dan wordt. We zouden ook half april tot bijvoorbeeld half mei kunnen gaan. Begin mei hebben de kinderen schoolvakantie en dan missen ze namelijk niet zoveel.