wij gaan in maart 2009 11 weken met onze kinderen (2-4) naar australie. Eerst gaan we 8 weken van adelaide naar cairns, vervolgens nog 6 dagen red centre en tot slot hebben we nog 17 dagen om of in perth te spenderen of in het gebied rond darwin te bewonderen? Wat is aan te raden? (betreft begin tot half mei) Beide gebieden lijkt ons geweldig en kunnen dus niet kiezen.
Hey Nyca,
Perth half/eind mei wordt al weer wat frisser 15-25 C, maar is zeker mooi en misschien voor kleine kinderen ook zeer leuk om Rottnest Island met de Quockas te zien, de druipsteengrotten bij Margaret River en de reuzebomen bij Pemberton.
Rond Darwin is het dan nog lekker 25-30 C.
Litchfield is zeer mooi om 2 dagen te verblijven en Kakadu is gewoonweg FANTASTISCH, de natuur is overweldigend en de Aboriginal cultuur dwingt respect af!!
Maak eens een avondtour vanuit Cooinda!!
Tevens zeer mooi Crocs kijken op de Mary River.
Katherine is zeer mooi en je kunt hier zeer mooie tochten maken.
Ik heb op de album site fotos van Noord West OZ geplaatst, kijk anders daar maar eens.
Wanneer je nog vragen hebt stel ze maar hoor.
bedankt vooor je info. zal ook zeker even bij de foto’s kijken. Beide plaatsen lijkt ons fantastische maar daarom kunnen we juist niet kiezen. Darwin lijkt ons ook erg mooi maar hoe zit het in die periode met de muggen? Zouden we daar grote afstanden moeten reizen of is alles goed overzichtelijk te doen?
:dag:Hey,
Met de muggen valt het wel mee hoor tegen die tijd en de afstanden ook wel, want het is van Darwin naar Katherine “slechts” 325 km. en dat is toch echt niet veel en de wegen zijn zeer goed.
Wanneer je dan ook nog verdeeld in etappes via Litchfield, Katherine en Kakadu dan kun je daar met bijv. eigen huurauto zeer goed rondkomen.
Mindill Beach in Darwin op donderdagavond is zeer leuk!!
Wanneer je toch nog eens omgeving van Perth wilt zien kijk eens naar volgende sites, hier staan ook zeer veel leuke tips, het ligy gewoon aan je eigen voorkeuren.
Darwin eo is ruiger dan Perth eo. perth en het zuidenwesten is wat meer geciviliseerd.
www.West-Oz.com en www.westernaustralia.com
Greetz,
Flyboy:wink:
Van Cairns naar Alice is 4 dagen rijden en als je dan naar Uluru wil ben je dik 10 uur in de auto heen en terug. Darwin is veel dichterbij dan Perth. Naar Perth ben je al gauw 6 dagen onderweg en je moet wel van de Nullarbor Plain houden. Naar Darwin in een kleine 3 dagen en er is veel te zien vooral in Kakadu.Litchfield hadden we in een kleine dag wel bekeken eerlijk gezegd, maar in Mataranga en Katherine kan je gemakkelijk dagen doorbrengen. Ik zou wat meer tijd voor Alice en Uluru nemen en dan naar Darwin rijden. Perth is, zoals gezegd, in mei al wat kouder en het neemt weer een hele tijd om naar een van de mooiste plaatsen op aarde te rijden (imo) nl Coral Bay en Ningaloo Reef. Van muggen hebben wij bijna geen last gehad. Meer vliegen maar dat hoort erbij. Neem flynets mee voor Uluru. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe je de reistijden hebt gecalculeerd.
yeehaw
we gaan een camper huren voor het stuk adelaide cairns waar we 8 weken over doen en vliegen vervolgens naar alice springs. Vervolgens hebben we dan of 1 week red centre en 14 dagen perth of 3 weken van alice springs naar darwin.
Ahhhhh I see.
Hey Nyca,
Vanuit A.S. kun je rustig met de camper richting Darwin trekken.
Directe weg is ca. 1500 km. en goed te rijden wegen.
De Devils Marbles zien dicht bij Wauchope en de Daly Waters Pub een paar 100 km. verder is een leuke “ervaring”.
Mataranka is ff leuke tussenstop met een “verfrissende” duik in de Termal Pools.
Daarna de Katherine Gorge en omgeving doen en via de zuidingang bij Pine Creek, Kakadu in en dan na Jabiru over de Arnhem Highway via tussenstop Mary River crocs kijken naar Litchfield en door naar Darwin en daar rustig een paar dagen lekker vertoeven lijkt me zeker geen slecht plan.
Ik heb dit traject 6 jaar geleden de andere kant op gedaan en gaat heel goed en heb je overal tijd genoeg voor.
Greetz,
Flyboy:zon02:
Nou ja, een paar 100 km. Meer dan 500 maar in Australia is dat “naast de deur”“-lol- Ook een campground bij Daly Waters en cabins, en de pub natuurlijk, maar de pub voor de locals is langs Stuart Highway bij het pompstation, als je wat echte “characters”” wil zien en van het rookverbod trekken ze zich hier niets aan.
:wereld:Tja, wat is nu 500 k’s in OZ land, maar 2 tankstations verder, toch??
Voor de rest wens ik Nyca alvast veel voorvreugde tijdens de voorbereidingen en boek je tickets ZO VROEG MOGELIJK!!
Heeft mij laatste keer al snel € 200,- per ticket gescheeld met 1 week later boeken!!
Succ6 en laat maar horen hoe het was!!:dag:
Greetz,
Flyboy
Inderdaad zo vroeg mogelijk. Wij boekten 4 weken terug (voor februari)en Malaysian Airlines kwam verleden week met een extra fuel charge van Euro 250,-- pp. Door the tickets te laten printen konden we deze extra kosten vermijden. Als dat niet had gekund hadden we de hele reis uit principe gecancelled trouwens en waren we ergens anders heengegaan. Ik laat me niet
afpersen door eea maatschappij maar niet iedereen zal dat snel doen zeker niet als je je al zo lang op de reis hebt verheugd.
Hoi, ik zou idd ook voor Darwin kiezen, geweldig gebied waar je op ‘korte’ afstand veel moois te zien hebt. Perth is ook prachtig, maar alles erbuiten is echt heel heel ver rijden, niet aan te raden met kids, zelfs niet als je n camper hebt. Dus ik zou t lekker relaxed afsluiten in Darwin met kakadu en litchfield!
Heerlijk vooruitzicht, have fun!
Dan hebben we nu toch de goede keus gemaakt gezien jullie reacties. We hebben nu opties op een ticket vliegen naar adelaide, in 8 weken naar cairns, vliegen naar alice springs en dan in 23 dagen naar darwin. Deze week gaan we hem definitief boeken.
Heb net de offerte voor de camper ook terug. Dus deze week kunnen we alles afronden. Ik heb er onwijs zin in… hoewel ik het ook heel spannend vindt hoor. Het is een heel eind met kleine kinderen en hoe zal het gaan met alle spinnen, afgronden, stingers, krokodillen etcetera haha.
maar we gaan het echt doen!
Toppie Nyca!!
Het zal zeker een zeer mooie vakantie of beter gezegd levenservaring worden waar je nog zeer lang aan terug zult denken en wederom van genieten.
Veel plezier en deel je ervaringen(goed en slecht) ook eens op deze site zodat er meer OZ gangers hun voordeel mee kunnen doen.
have fun!!:vak02: