Advies rondreis Darwin, Perth, Sydney

Hallo, hebben 13 jaar geleden prachtige camperrondreis gemaakt door Oosten en Outback. Wij willen sept/okt dit ongeveer een maand naar Australie. Op dit moment denken wij over 6 dagen rondreis Darwin (auto/hotel), 6 dagen Sydney (familiebezoek), 14 dagen rondreis Perth > Kalgoorie, Esperance, Albany, Bunbury (camper). We willen 4-5 dagen eindigen aan het strand (hotel). Graag advies over het stuk bij Perth, is dat haalbaar in 2 weken? Wat zou jullie advies zijn qua volgorde? Is deze periode geschikt of zouden jullie later/eerder gaan.

Qua periode zit je wel goed. Je zou WA best het laatst kunnen doen omdat dan het wildflower seizoen genoeg is ‘afgezakt’ Kijk eens hier: http://www.australiasgoldenoutback.com/outback-australia-drive-routes/Outback_self-drive_routes/Golden_Pipeline_Heritage_Trail_three_days
Ik heb er Perth Kalgoorlie uitgepikt omdat dat op jullie route ligt maar er zijn nog legio routes die je wellicht kunt inpassen.
En hier nog veel meer info: Find wildflowers - Tourism Western Australia
We hebben het twee keer meegemaakt en vinden het nog steeds een unieke ervaring.
Jullie reis wordt vooral een kwestie van strak plannen. Het kan allemaal net, denk ik. Darwin, Kakadu (Katherine) Litchfield slokt zo zes dagen op. Sterkte en meld je maar weer als je ergens een besluit over hebt genomen.

Wilem269 bedankt voor je reactie. We gaan ermee aan de slag. Denken nu volgorde darwin- sydney-perth. Nog tips voor strand(5 dagen) in omgeving Perth?

Via Wereldwijzer app

Kijk eens hier: Book Hotels & Compare Cheap Accommodation Deals with Wotif Het typische Spaanse, Italiaanse, Griekse hotel aan het strand zul je niet snel vinden. En bedenk dat 150 Aud op dit moment nog geen 100 euro is :wink:

We zijn verder met onze voorbereiding. Willen rondreis Perth-Perth in 12 dagen maken.
Route:
Perth - Arthur River - Hyden - Ravensthorpse - Albany - Pemberton - Margaret River - Bunbury - Perth.

Overweging:
Kalgoorie doen we niet aangezien we 13 jaar geleden in Ballarat zijn geweest en extra kilometers
Norseman en Esperance is omrijden en hebben de indruk daar weinig aan te missen.

Is rijden Albany - Mt Barker - Manjimup - Pemberton ipv langs kust Albany - Pemberton aan te raden?
Missen we dan iets in dit gebied wat een must is?

Waarom via Arthur River naar Hyden? Waarom niet via Brookton en Corrigin. En wat een eerder bezoek aan Ballarat met het overslaan van Kalgoorlie te maken heeft snap ik ook niet, maar ik kan er wel inkomen, Kalgoorlie is voor die korte tijd wel een eind om. En ik zou na Albany via Denmark (Valley of the Giants) en Walpole (Walpole Inlet) naar Pemberton rijden.

Dachten dat via Arthur River mooiere route was ivm Wild flowers. Willen maximaal een maand op vakantie dus moeten helaas keuzes maken. Lastige keuze want is heel veel te zien.b