West-Australië: hoe lang trek je ervoor uit?

Hoi Australië-gangers,

Het besluit is eindelijk genomen! Wij hebben vandaag vliegtickets naar Singapore geboekt, en willen daarna graag een rondreis maken door West-Australië. Hoera!
We reizen met kinderen en qua reizen zijn ze wel wat gewend. We zijn nog nooit in Australië geweest. Geen enkel idee dus, hoe lang je er over doet om van punt een naar punt twee te reizen.
Het is geen probleem om af en toe lang in de auto te zitten, maar we willen natuurlijk ook wel het een en ander zien en de tijd nemen voor alles.

De meeste mensen maken -geloof ik- een rondreis van Perth naar Darwin (of andersom). Hoe lang reis je hierover?

Alternatief is van Perth naar Broome (of andersom). Deze route lijkt korter. Hoe lang reis je hierover?

Of is er nog een ander alternatief?

We horen het graag!

Groetjes,

Leonie

Hallo Leonie,

vertel eerst eens wanneer je de reis maakt. Voor of na februari? En je hebt het over een rondreis Perth - Darwin maar ik neem aan dat je een ‘enkeltje’ bedoelt. Perth - Broome - Perth zou nog gaan, langs de kust heen en binnendoor terug. Maar begin maar eens met wanneer je reist. Dat kan alles uitmaken.
Groet,
Willem

1 like

Bedankt voor je snelle reactie, en wat stom dat ik de datum vergeten ben te vermelden. We reizen in juli/augustus en hebben ongeveer vier weken de tijd.

Hallo Leonie,

ik zou Perth - Darwin vergeten, mede met het oog op de kinderen, tenzij het tieners zijn. Te veel te doen en zien in te korte tijd. Perth - Broome vv is wel te doen, heen langs de kust, terug door het binnenland, inclusief Karijini en wellicht afsluiten met een paar relaxte dagen Perth en Fremantle. Perth wil je overigens snel verlaten begin juli. Het is de koudste tijd van het jaar, gemiddeld 18 graden en met het grootste aantal regendagen. Zo gauw je ten noorden van Geraldton komt, komt de temperatuur boven de 20 graden.
Zijn de kinderen al op ‘snorkelleeftijd’? Dan zouden ze hun hart kunnen ophalen in Cape Range (bij Exmouth) en Coral Bay (waar ‘alle’ gepensioneerden uit Perth in die tijd zijn vanwege de ‘winter’ in Perth).
Het je al eens overwogen om in Darwin te beginnen en een retourtje Broome te doen? Met Kakadu op de heenweg en Litchfield op de weg terug? In die regio moet je nu juist in de winter zijn. Geen regen en met 30 graden de laagste gemiddelde temperaturen van het jaar. http://www.weatherzone.com.au/climate/station.jsp?lt=site&lc=14015. Nadeel is wel dat je veel terug moet rijden en weinig zee en strand ziet.
Ik heb overigens een schema van Perth naar Darwin in 4,5 weken. Dat is een Word bestand dat ik aan een mail kan hangen. Dan zou je me via een privé bericht een mailadres moeten doorgeven.