Perth - Broom of Perth-Melbourne?

Komende zomervakantie (juli en augustus) gaan we voor 4-5 weken naar Australie met 3 kinderen (9, 6 en 4 jaar). We zijn allebei eerder in Australia geweest, maar dan zonder kinderen en niet in het westen of zuiden.

We zouden graag adviezen, tips, informatie ontvangen over welke route het meest aan te bevelen is gezien het (winter)weer in juli en augustus en wat er onderweg is te beleven (ook voor kinderen!). We twijfelen tussen Perth-Broom (beter weer) en Perth-Melbourne (meer te beleven?). Los van welke route het wordt gaan we zowiezo naar NSW ivm bezoek vrienden. Alle informatie is welkom! Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!

Hi, en welkom op het forum.
Je gaat wellicht een auto huren. Houd rekening met hoge drop off charges tussen Perth en het oosten en tussen Perth en Broome.
Wellishct zou je een paar weken rond Perth kunnen blijven en dan een domestic flight naar Adelaide en dan met de auto van Adelaide naar NSW. Dan heb je geen d/o kosten. Perth naar Adelaide is iets van 2700 kms via Nullarbor Plain. Wij hebben die route diverse malen gereden en de kinderen zullen er niet veel aan hebben vrees ik. Echt een route voor de outback liefhebbers.
En hoe wil je verder als je Perth-Broome gaat rijden? Helemaal via Katherine en Brisbane en dan zuid langs de kust? Dat wordt een hele rit…July en augustus zijn toch al niet de beste maanden om de zuidelijke route te doen. Wel een prachtige tijd voor Broome, Darwin en far north Queensland.
Is die 4-5 weken inclusief het bezoek aan juillie vrienden?
Als geld geen probleem is zou ik in de richting van Broome gaan. Veel beter weer…
Yeehaw

Dag,

Dank voor je reactie. Ik zag je naam al meerdere keren op het forum staan, een zeer ervaren reiziger! Interessante gedachte om rond Perth te blijven. Die was niet bij mij opgekomen, omdat een reis voor mij in principe altijd van A naar B is. Twijfel ligt bij het weer, maar ik zag ergens anders ook al op het forum dat 20C voor de locals al koud is en voor ons prima weer om dingen te ontdekken! Als iemand nog interessante sites weet voor domestic flights houd ik me aanbevolen. Wij gaan weer terug naar de tekentafel om opnieuw een reis te schetsen!

Ja, in Perth zijn ze verwend maar het kan ook een stuk koeler dan 20C in augustus Hier zijn 2 sites voor domestic flight: www.jetstar.com.au en www.virginblue.com.au Er zijn er nog meer.
Vergeet niet dat ook de rit langs de kust boven Exmouth lang is. Neem je deze route bezoek dan ook Karijini NP

Ik zou zeker tot broome gaan al dan niet tot darwin. Als je bij perth in de buurt blijft mis je toch veel typisch australische natuur. Dan kun je vanuit Darwin op NSW vliegen.
Karijini is echt de moeite waard evenals kakadu, pinnacles, coral bay,purnululu, litchfield en exmouth. Bij Katherine kun je mooi kajakken tussen grote kloven.