We zijn nog maar net begonnen om voorzichtig plannen te maken voor een reis met 2 kleine kindjes van 3 en 4 per camper langs de westkust van australie. We hebben zelf in gedachten de reis van half november tot 20 december te laten verlopen.Heeft iemand ervaring met het reizen in deze periode langs de westkust? Hoe is het klimaat bijv? Ben erg benieuwd naar ervaringen en adviezen.
Ik denk dat je binnen een tijdspanne van 5-6 weken ook van Darwin naar Perth zou kunnen rijden zonder al te veel moeite.
Wij hebben dat zelf (wel in de ander richting en in andere jaargetijde gedaan in 5 weken).
Gezien het weer (wet season) in Darwin e.o. is het in die tijd aangeraden om op tijd weg te zijn uit het noorden. Verder kun je begin-midden november ook al in in een cyclone (hoort bij de Wet) tercht komen in Broome en omstreken.
De optie Broome- Perth is dus zo slecht nog niet. Echter de kosten voor camperhuur kunnen behoorlijk oplopen om te huren in Broome. Daarbij is het stuk vanaf Broome tot Exmouth redelijk saai naar onze mening (en van een aantal anderen).
Misschien is het een optie om vanuit Perth op te rijden tot Exmouth, dan naar Karijini NP en dan weer terug naar beneden. Eventueel via Kalgoorlie weer terug naar Perth.
Ik moet wel bekennen dat ik minder bekend ben met de route Karijine NP - Kalgoorlie. Wij hebben dit zelf nog niet gereden. Ik heb wel gelezen dat de route Meekatharra - Mt Magnet - Leinster geheel van asfalt is voorzien. Weg moet wel een echte outback indruk geven, met een aantal mooie vergezichten.
Als er meer vragen zijn, dan lezen we het wel. Alvast heel veel plezier met de verdere voorbereiding van jullie mooie trip.
Wim
Mischien dat de admin dit artikel kan verplaatsen naar Reiscafe voor meer reacties. Ik kwam toevallig bij dit topic uit omdat ik iets aan het zoeken was.