Hoi!
Ik ben van plan om naar Australie te gaan, maar ik vroeg me af of het te doen is om in 3 weken van Darwin naar Perth te reizen (met huurauto/camper)?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Alvast bedankt!
Claudia
Hoi!
Ik ben van plan om naar Australie te gaan, maar ik vroeg me af of het te doen is om in 3 weken van Darwin naar Perth te reizen (met huurauto/camper)?
Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?
Alvast bedankt!
Claudia
Het is te doen in 3 weken. Maar dan blijft er weinig tijd over om het eea te zien en te doen. In 2007 hebben wij Perth - Darwin gedaan in 4 weken waarbij de eerste week het ZW van West Australië hebben gedaan.
Tijdens deze reis waren de overnachtingen reeds geboekt zodat tijdens de rit wij een aantal bezoeken/bezichtigingen konden doen en veelal laat in de middag of vroeg in de avond aankwamen en niet veel konden doen. Op 6 dagen waren er twee overnachtingen op één plaats waardoor wij wat meer van de omgeving konden zien.
Succes met de voorbereidingen,
Chris
Hoi Claudia,
Een goed idee om de westkust te bezoeken.
Maar zoals Chris ook al schreef, 3 weken is erg kort. Het is te doen, maar dan heb je het ook gehad.
Wij hebben dat stuk in dik 4 weken gedaan na eerst een paar dagen in het mooie Perth tot rust te zijn gekomen.
We hebben op die ca 4,5 week bewust enkele plaatsen moeten overslaan, sommige plaatsen onvoldoende kunnen bezoeken of het kortste wandelpad genomen. We zijn wel links en rechts een extra nachtje blijven plakken, maar eens twee hele dagen achter lekker lui aan het strand vakantiehouden hebben we niet kunnen doen.
Is het een optie om bv van Darwin naar Broome (evt via Gibb River Road) te gaan en dan van Broome naar Perth te vliegen en dan vanuit Perth nog een stukje omhoog te rijden of een tour te doen tot bv Kalbarri.
Je mist dan wel Monkey Mia, Exmouth en/of Coral Bay. Is wel een aanslag op je budget. Drop off kosten zijn hoog en een extra vliegreis. Missschien kun je met een verhuur bedrijf bekijken of een extra vlucht naar Broome en dan naar Darwin rijden een goedkopere optie is. Voor GRR heb je wel een 4WD nodig. Let ook op in welk jaargetijde je gaat reizen. Het noorden kan in het verkeerde jaargetijde minder aantrekkelijk zijn en GRR is een tijdens de wet afgesloten ivm water overlast.
Veel plezier met je verdere voorbereidingen,
Wim
Hoi Claudia, 3 weken is wat ons betreft echt veel te kort ! Zoals hier hierboven al beschreven zou je je beter kunnen beperken tot een korter traject. Als je het in 3 weken gaat doen zal je elke dag een aardig stuk moeten rijden. Wij hebben circa 6000 km afgelegd met een camper op dit traject en hadden daarvoor 6 weken de tijd genomen. Dit was goed te doen. Gemiddeld elke 3 dagen zo’n 300 km gereden. Zoals hierboven beschreven zou ik zeker het gedeelte van Darwin naar Broome via Kakadu National park bezoeken. Als je meer voor de kust wilt gaan zou je ook kunnen starten in Perth en eindigen in Broome. Ik vind eigenlijk alles mooi aan West Australië dus eigenlijk moet je gewoon veel langer gaan
wij waren in totaal 3,5 maand in Australië en zijn helemaal verknocht aan dit continent ! Nu alweer druk aan het sparen voor de volgende reis naar Oz !
Veel succes met je keuze en voorbereidingen.
Groetjes Jeroen
Welke tijd van het jaar wil je gaan?
Het is wel te doen,maar vergeet niet dat het een beste afstand is en dat je daardoor veel in de auto zit. Wij hebben zelf Perth - Sydney gedaan in circa 2 1/2 maand. Op veel plekken zijn we maar 1 a 2 dagen gebleven. Achteraf misschien een beetje jammer omdat we zat tijd hadden omdat we er voor een jaar waren. Misschien kun je sommige gedeeltes overslaan door een stukje te vliegen. West Australie is in ieder geval een aanrader. Perth, Den ham, Exmouth, Broome, Helicopter vlucht over de Bungle NP, 3 daagse Kano tocht Kununura en Darwin zijn aanraders.
:zon02:WoW! Te gek! Heb zelf Het stuk van Darwin naar Broome in ong. 2 weken gedaan met een 4x4, geweldige ervaring! Niet gehaast, maar je kunt niet ‘blijven hangen’ ergens. Het stuk Broome - Perth - Esperance - Kalgoorlie - Perth met een campervan in ong. 3 weken gedaan, ook fantastisch, maar zeker lange stukken ‘niks’ en uren doorrijden! Als je zoveel mogelijk wilt zien (vanuit de auto) is het vast wel te doen, maar misschien is je beperken tot een kleiner stuk beter? Mij lijkt de ervaring dan beter en leer je een stuk van OZ beter kennen. Het deel Darwin - Broome is ruiger, bergachtiger en vol schitterende gorges en uitzichten. Een 4x4 is onontbeerlijk, maakt dat je veel verder kunt komen! Broome - Perth is wat vlakker en bewoonder (af en toe dan) en de kust daar is schitterend (stranden, snorkelen etc.)
Kun je d’r niet 2 weekjes bijplakken?? :biggrin: Wat het ook wordt, GENIET! Goeie reis!
There’s nothing like Australia! :wereld:
Oh ja, PS jaargetijde is inderdaad belangrijk! Ik zou het Noord-Westen vooral net NA het regenseizoen aanraden, alles zo groen mogelijk en nog niet te heet, wel heerlijk warm! Het Zuid-Westen zou ik in hun zomer doen, goeie temperaturen en geen regen/kou (ik had het koud in Perth in mei, of zegt dat meer over mij??) Succes met de planning!
:vak02: