Hallo allemaal!
Op 1 oktober komen we aan in Perth. Nu wilden we eigenlijk vanuit Perth via Darwin naar Sydney rijden. Gezien de tijd die we hebben gaat dit niet echt lukken dus hebben we het wat ingekort. Ik ben nog steeds erg benieuwd of jullie denken dat dit haalbaar is:
Perth - Darwin (6 weken)
Darwin - Cairns (vliegen)
Cairns - Sydney (7 weken)
Hiermee besparen we in ieder geval de km’s tussen Darwin en Cairns (jammer van de outback daar, maar goed…).
Misschien dat we iets langer aan de westkust zouden willen blijven, maar ik wil ook niet het risico lopen dat we daar in het regenseizoen nog zitten.
We hebben dus tot en met eind januari de tijd!
Ik besef dat het alsnog vrij veel rijden zal worden, maar ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden!
Ik heb ooit in 3 weken 6000 km gereden (Perth via zuidkust, Adelaide, Melbourne, Jan Juc aan de kust met Australische vrienden, en daarna naar Sydney) en eigenlijk viel dat best mee. Ik reed ongeveer 4 uurtjes per dag. Mijn vriendin had geen rijbewijs. We hadden geen geld om meer uitstapjes te doen, anders hadden we wellicht wat meer tijd genomen voor die rit.
Ik vond dat road trippen wel heel lekker en leuk (ik hou wel van autorijden) en 4 uurtjes per dag is prima te doen.
Hey,
Perth - Darwin in 6 weken is prima te doen. Ik heb het een tijd geleden in 4 weken gedaan en alle hoogtepunten tevens gezien. Voor de Oostkust heb je ruim de tijd om alle hoogtepunten te bekijken. Je zou er nog voor kunnen kiezen om de westkust dus iets in te korten en dan naar Melbourne of Adelaide te vliegen en dan eindigen in Cairns.
Of om een dikke week uit te trekken voor de streek onder Perth ook erg mooi daarzo.