Heeft iemand al met een gehuurde 4-wheel drive die route gedaan? Bij wie moeten we huren volgend jaar juli en wat is de beste route vanuit Broome of vanuit Darwin?
G’day Marjanne,
Wij hebben 2006 traject Perth naar Darwin gedaan, mede omdat je naar het mooiere weer rijdt en vanuit Darwin beter wegkomt, maar beide zijn goed mogelijk hoor.
Wij hebben ook getwijfeld hoe te reizen en kwamen na diverse tips uit op een 4WD Adventure Camper van Apollo omdat je zo o.a. de Gibb River Road en Cape Leveque kunt rijden en op de meest mooie plaatsen kunt overnachten zonder dat je afhankelijk bent van accomodatie en bijna gratis.
Een andere zeer leuke en totaal niet toeristische plek is het kustgehucht Dundee Beach. Hier zul je de echte Locals tegenkomen en bijna geen buitenlanders.
See ya,
Flyboy:wereld:
Dank voor je tip hoor… heb je de reis vantevoren geboekt? Bij wie…ik hoor zoveel verschillende ervaringen…zeker qua huur van 4wheeldrive’s
Groet,
Marjanne
Hey,
Ik heb de 4WD Camper van te voren via internet geboekt omdat gezien de periode dat je gaat anders de kans bestaat dat de 4WD Camper die je zou willen hebben, niet meer te krijgen is.
Ook waren onze data bekend zodat ik dit vanuit nederland via reisbureau(werkt mijn zus en dus korting!!) heb geboekt, maar kan volgens mij ok direct via internet bij Apollo.
Neem wel VOLLEDIGE/MAXIMALE verzekering zodat je niet voor verassingen komt te staan bij schades.
Wij vonden de Apollo camper de beste oplossing omdat we met tentje rond het vriespunt in de Bungle Bungles slapen :unibrow: niet ideaal vonden en deze camper een zeer goede uitkomst was.
Tevens een goed bed en een koelkist zodat je voldoende eten/drinken koel kon meenemen onderweg, want Bungle Bungles en Gibb River Road is nu eenmaal niet dicht bevolkt en anders prijzig.
Kijk ook mar eens naar mijn fotoalbum daar staat de camper op en een groot aantal foto’s van de Westkust en het noorden.
Greetz,
Flyboy
Hey Flyboy
Ik zie dat jij de route in 2006 gedaan hebt van Perth - Darwin, wij gaan in mei 2010 naar Australie en ben echt aan het uitzoeken welke route we gaan doen, er is zoveel keuze in Australie.
We willen de echte outback zien in Australie en mij lijkt daarom de route die jij hebt gedaan een goede keuze.
Heb je nog tips/suggesties voor ons???
Alvast bedankt voor je hulp!
Groetjes Mieke
:dag:Hey Mieke,
De route Perth - Darwin is echt fantastisch hoor.
Wij hebben inmiddels alle delen van Australie gehad maar het westen/Noorden is echt het mooiste qua natuur en het echte OZ gevoel.
Wij hebben dit met een 4WD Camper gedaan om zoveel mogelijk vrijheid te hebben en omdat je anders de Gibb River Road, Karijini en de Bungle Bunbles niet kunt aandoen.
Is niet luxe(geen Douche/WC of Microwave), maar verder volledig uitgerust
om her en der een paar dagen in de bush te camperen.
Zie voor een korte impressie ons zeer ingekorte fotoalbum wat op wereldwijzer geplaatst is.
IK weet niet hoeveel tijd je hiervoor hebt, maar 5-6 weken is zo ongeveer wat je nodig hebt naar gelang je wensen/interesses/activiteiten.
Vertrek vanuit Perth(kan fris en regenachtig zijn dan) en dan via Nambung National Park(Pinnacles) naar Kalbarri(oa Natures Window).
Verder naar Monkey Mia(Dolfijnen en zeer mooie kustlijn).
Coral Bay/Exmouth(Ningaloo Park) om daar te zwemmen met de walvishaaien is een absolute must!!
Naar Karijini Nat. park bij Tom Price voor een paar dagen heerlijk vertoeven en Hiken.
Via Port Hedland de ZEEEER lange saaie weg naar Broome(Cable Beach, Ganteaume Point en natuurlijk Cape Leveque!!).
Dan bij Derby de Gibb River Road op naar Kununurra.
Dit is een echte outback belevenis. Kijk maar eens op internet.
Vanuit Kununurra naar de Bungle Bungles(Fantastisch!!!) en weer terug richting Keep River Nat. Park en door naar Timber Creek(Gregory Nat. Park).
Bij Katherine de Gorge bezoeken(ochtend of avond ivm mooie licht).
Noord naar Pine Creek en rechtsaf Kakadu in.
Bij Cooinda Yellow Water avond tour doen!!
Naar Nourlangie Rock/Jabiru en Ubirr(Aboriginal sites).
Via de Arnhem Highway richting Darwin maar onderweg een echte Crocodile tour doen.
Afslag naar Adelaide River nemen om dan naar Litchfield Park te gaan(heerlijk vertoeven/zwemmen/hiken) en via de noordelijke kant(dirt road) er weer uit om naar het zeer leuke en zeer kleine gehucht Dundee Beach te gaan waar heerlijk gevist kan worden.
Van daaruit naar Darwin waar weer veel toe doen en zien is oa Mindil Beach waar op donderdagen en zondagen het fantastisch is afgezien van de mooie zonsondergangen daar.
De tour in een notedop.
Wanneer je nog wat meer wilt weten meel me maar hoor.
Is een soort hobby geworden om voor mensen touren in elkaar te zetten voor diverse periodes en trajecten in OZ land.
Greetz,
Hey Flyboy
Bedankt voor de informatie en ik wil meteen gebruik maken van “jouw hobby”!
Dus mijn vraag is ook of je mij/ons beetje kunt helpen met uitstippelen van een route, ik vind het zo lastig.
We hebben iets meer dan 4 weken de tijd, dus weet niet of de route
Perth - Darwin haalbaar is.
We willen wel beginnen met 3 nachten Sydney, ivm familiebezoek, dus dan logeren we bij familie.
Wat mij mooi lijkt, ik weet niet of dat wat is;
Vanuit Sydney met binnenlandse vlucht naar Alice springs. Alice springs lijkt me heel mooi en dan voornamelijk Uluru! Is dit echt een hoogtepunt van Australie?
Volgens mij kun je vanuit Perth niet via Alice springs naar Darwin of wel? Dat je stukje Broome overslaat? Dta je vanaf Exmouth naar Alice rijdt?
Daar met korte 3 daagse kampeersafari tour, zodat we alle highlights te zien krijgen, primitief slapen.
Dan vlucht naar Darwin en van Darwin naar Cairns te rijden.
Tot horens.
Groetjes
Dat is niet aan te raden. Alleen voor het stukje broome - darwin zou ik al 4 weken nemen. Je kan het natuurlijk ook in 1 week doen. Maar dan ben je alleen maar aan het rijden. En daar wordt je niet blij van. Ik zou gewoon een gedeelte van de route doen.
Jdeheij,
Welke route heb jij gedaan? Heb jij ook de westkust gedaan?
Ja, inderdaad. Ik heb de westkust gedaan van Perth naar Broome. Voor Broome - Darwin had ik helaas geen tijd meer en dat wou ik absoluut niet overhaast doen, omdat het zo’n mooi gebied is.
Is het een aanrader om de route Perth-Broome te doen?
Hoeveel tijd had jij ervoor? En heb je met huurauto gereist of met camper?
Wij hebben de tour Perth - Darwin in 27 dagen gedaan, maar dan met 2 dagen van ruim 600 km. erbij(o.a. Port Hedland - Broome).
Je hebt echt wel 4 weken nodig zonder dat je overal lang kunt blijven hangen.
Wij zijn altijd lekker vroeg op en dat deden wij toen ook.
Lekker om uiterlijk 08.00 uur ontbijt en 08.30 rijden of hiken zodat je de dag nog hebt, want het wordt vroeg donker!!
Met een auto kom je niet overal(Karijini/Bungle Bungles en Gibb River Road) en overnachten daar is ook veel dunner bezaaid en duurder in cabins.
Route tip 1:
Sydney is een mooie stad en zeker een aanrader wanneer je er toch bent(lekker goedkoop overnachten!!).
Tevens de Blue Mountains niet overlaan(2 dagen).
Vliegen naar Alice zou ik niet doen, maar proberen om naar Ayers Rock/Uluru Resort/Airport te vliegen en daar een 4WD te huren en via Kings Canyon en de McDonnel Ranges naar Alice gaan.
Dit is een tocht van ca. 5 dagen, incl. dagje Alice(overnachten bij Toddy’s).
Wij hadden een vlucht die ons om 14.00 uur bij Uluru Resort Airport bracht en we lekker rustig naar de puist konden rijden en daar zonsondergang zagen en de volgende ochtend de opgang en daarna na een lekker ontbijt en voor de drukte daar een paar uur vertoeven.
Daarna naar de Olga’s(niet overslaan!!) en weer terug naar het Ayers Rock resort om te overnachten.
Volgende ochtend naar Kings Canyon en daar weer lekker genieten en door via de dirt Road naar de McDonnel Ranges of eerst Alice en daarna 2 dagen de Ranges.
In Alice de 4WD inleveren en met gewone auto in ca. 2 weken(stuk vanaf Katherine beschreven) naar Darwin.
Dit zou ik gedaan hebben wanneer je niet meer tijd hebt en Sydney als vast beginpunt.
Let op bij de autohuur of er een one way drop off fee is, kan soms een paar 100 $Aus bedragen.
Greetz,
Ik ben het helemaal met flyboy eens. Het kan in 30 dagen maar er zijn dan wel dagen dat je lang in de auto zit. Wij hebben het met een camper, gedaan. Ideaal. Want je kan ook langs de gratis campinspots stoppen, langs de snelweg, om te overnachten. Wij deden het met apollo. Ik heb het toen een beetje uit zitten zoeken en apollo was 1 van de goedkoopste. Terwijl ze toch wel een lekkere luxe camper hadden. Nooit pech onderweg. super!
Het is zeker een hele mooie route. Aan te raden!
Wij met de 4WD Camper van Apollo om zo ook op de gratis bush camps midden in de natuur te overnachten.
:wereld::wereld::wereld::wereld:
Hallo Flyboy,
Wij zijn ook Winterswijkers en bezig een trip Darwin - Perth te plannen. Is het mogelijk om een avondje ervaringen uit te wisselen?
Met vriendelijke groet,
Peter
Ja hoor, zeker mogelijk.
Ik zal je een prive mail sturen zodat je mijn adres krijgt en dan spreken we wel via deze weg af.
Greetz,
Flyboy:wereld:>>>
Hee… Ik zag dit topic en dacht ff reageren!
Ik ben nu al een maand in Sydney, waar ik samen met mijn vriendin stage loop tot 18juni.
Dan hebben we 2 maanden om te reizen (veel te kort maar dan moeten we terug zijn voor studie).
We waren van plan om via trein/vliegtuig van Sydney naar Brisbane te gaan. (tijd besparen + slechter weer die periode + toerisme en strand hebben we dan wel genoeg gezien).
Van Brisbane naar Cairns met campervan. (± 3 weken)
Vanaf daar zijn we een beetje aan het twijfelen. We willen graag outback, north en stuk west aan doen. We weten niet of dit geheel te realiseren is en willen wel overal goed te tijd voor nemen.
Nu zat ik te denken aan het volgende:
vlucht van cairns naar darwin. Vanuit darwin weer camper(4wd) huren en OF richting west tot broome te gaan, OF richting Alice springs en die omgeving.
We moeten 20 Augustus terug zijn om ons vliegtuig te halen in Sydney. Is het mogelijk om beide routes te doen? Of welke route is het anders de beste keus? We hebben op zich 5 weken, wat is er in deze periode mogelijk?
Hey PVenner,
Beide routes in 5 weken is onmogelijk(behalve op zijn Japans en 1000 k./dag rijden en 2 foto’s maken).
5 weken van Darwin - Perth is op zich zeer goed te doen, maar ik zou de route andersom doen zodat je het mooiere weer tegemoet gaat.
Bij het rijden van de gehele route betaal je bij Apollo ook geen One Way Fee.
Vlieg naar Perth en daar rustig naar Noorden tuffen.
Vooral met 4WD ZEEEER mooi.
het stuk van Darwin richting Alice is net niet zo mooi als richting perth.
De Bungle Bungles, Gibb River Road met Mitchel pateau, Karijini etc etc etc
Wel zou je het stuk Darwin - Alice - Melbourne - Sydney kunnen doen in 5 weken als alternatief, maar niet zo ruig en mooie natuur schoon als het Westen en Noorden.
Mijn advies zou zijn: vlieg naar Perth en rij naar Darwin, waardoor je en het Westen en de mooie dingen van het Noorden ook meepakt in het juiste Jaargetijde.
Wanneer je meer wilt weten, vraag maar!!
See ya,
Flyboy:wereld:>>>
Thanks voor de snelle reactie! Erg fijn…
Ik dacht ook al dat dat nooit zou gaan. Maar zat zelf te denken aan bijv. het volgende:
Vliegen van cairns naar alice. Dan van alice - broome - Darwin. En vanuit darwin vliegen naar Sydney. Is dit een optie denk je? Omdat we ook erg graag Ulluru etc. willen zien.
Lijkt me net zo’n lange route als Perth - Broome - Darwin. Of is het stuk van Perth naar Broome meer de moeite waard deze tijd van het jaar (Juli) dan omgeving Alice naar Broome?