Aangezien jullie inmiddels waarschijnlijk allemaal in Australië zijn geweest, kunnen jullie me misschien vast wel helpen. In de periode oktober 2010 t/m maart 2011 ben ik van plan bijna 5 maanden naar Australië te gaan. Ik wil jullie vragen om eens mee te denken over de reisroute. Ik had gedacht: Adelaide-Cairns ongeveer 8 weken, Adelaide-Darwin 2 weken en van Darwin of Broome-Perth in ongeveer 6 weken. Heb dan 2 a 3 weken over die ik natuurlijk altijd kan inzetten wanneer het me ergens zeer goed bevalt. Uiteraard wil ik ook met het mooie weer meereizen. Ik ga in mijn uppie, maar ben er van overtuigd mensen te ontmoeten om mee samen te reizen. Dit lijkt me met name aan de westkust noodzakelijk om wat van het land te zien. Oostkust lijkt me ook wel per Greyhound te doen. Heeft natuurlijk ook zijn beperkingen maar moet natuurlijk ook aan het kostenplaatje denken. Heb ook naar de seizoenen gekeken, maar kom niet echt tot een goede planning. Dacht er zelf aan om in Cairns te beginnen- Adelaide- Alice Springs e.o.-Darwin of Broome en dan richting Perth. Maar dat zou betekenen dat ik richting januari in Darwin zit en is het wet season. Niet ideaal lijkt me…. Wie kan me helpen en heeft tips? Ik vind het ook zonde om in Perth te starten, want volgens mij is west Australië een van de mooiste gebieden.
Heerlijk om 5 maanden te kunnen genieten van dit fantastische land.
Ik zou je willen aanraden om toch in Darwin te starten en dan via Katherine naar Broome en Perth.
Zeker gezien het weer.
Het wordt niet alleen ZEER nat, maar ook ZEER vochtig en benauwd in December in het noorden en noordwesten. Vergeet tevens de grote getalen ongedierte niet die het jaargetijde met zich meebrengt.
Van daaruit vliegen naar Alice en van daaruit richting Adelaide - melbourne - Sydney - Cairns
Eindigen in Cairns is ook zeer mooi hoor. (Cape Tribulation/Barrier Reef etc.)
Dan ben je in de natste periode in de droogste omgeving.
Dus Darwin - Perth in 6-7 weken zeker omdat je deels Greyhound wilt reizen.
Alice Springs en omstreken(McDonnald Ranges/Ayers Rock/Kings canyon)
ca. 1 week
Alice naar Adelaide max. 1 week(Cooper Pedy niet overslaan)
Bedankt voor je reactie! Is gewoon even een knopje omzetten. Had gedacht eerst het toeristische gedeelte van Australië te pakken en daarna het rustigere gedeelte…
heb je ervaring met het stuk Darwin-Perth met Greyhound te reizen? Het is natuurlijk erg mooi om dit per 4WD camper of 4WD auto te doen, maar dit loopt qua prijs natuurlijk ook wl op ook al reis je met z’n tweëen. Heb gedacht voor die 5 maanden incl. ticket zo’n 10.000 euro nodig te hebben, maar een groot gedeelte gaat dan op aan huur van een auto/camper.
En dat vindt ik wel zonde. Met Azië heb ik niet zoveel. Overigens zag ik dat ik had geschreven dat ik in 2010/2011 zou gaan, maar dat wordt pas 2011/2012…
Heel eerlijk gezegd kan het mij niet warm genoeg zijn. Kan er goed tegen!!!
Behalve wandelingen maken in de brandende zon gaat mij niet goed af, dus gewoon niet doen. Uurtje gaat nog wel, maar meer niet. Met wat frisser weer lukt dat wel. Kies er wel bewust voor om met het mooie weer mee te reizen. Ben nog ff aan’t zoeken naar Fiji, volgens mij ook wel mooi om te snorkelen. Mag helaas niet duiken!