Hallo, ik ben Noelle, 35 jaar. Ik vertrek 28 nov naar Perth, ik vlieg met Cathaway pasific, de 1e 3 nachten heb ik een hotel in Perth geboekt, 28 december heb ik een hotel geboek in Sydney Darling Harbour en 5 januari vlieg ik weer naar Amsterdam. Ik heb de volgende reis in gedachten; in Perth de omgeving verkennen en zeker een trip richting Exmount of verder. Kan ik van Broome vliegen naar Alice Springs? Of met een tour? Zo niet dan wil ik vanuit Perth vliegen naar Alice Springs daar een tour doen naar Adelaide, vanuit Adelaide Kangaroo Island zien en dan naar Melbourne via de Great Ocean Road. Vanuit Melbourne wil ik dan vliegen naar Sydney waar ik NYE wil vieren. Ik wil geen auto of camper huren omdat ik dit niet kan vanwege een slechte rug. Vandaar dus de bedoeling 2 weken omgeving Perth, een week Alice Springs - Adelaide, een week Adelaide - Melbourne en een week Sydney. Ik heb nog niets vastgelegd verder omdat ik de vrijheid wil hebben om te doen wat er op mijn pad komt en ook ivm mijn rug. Is dit slim? Ik ga tenslotte maar 5 weken. Tips, adviezen en ervaringen zijn welkom; cathaway pasific, 8 uur wachten in Hong Kong, binnenlandse vluchten, hotels / hostels in alle genoemde plaatsen, uiteraard de reis zelf, hoe ontmoet ik andere mensen - waar moet ik dan zijn? tours - welke en kan ik deze ook boeken als ik in Australie ben? Vertrekken deze dagelijks en is dit ook goedkoper? Reizen met Greyhound tussendoor? NYE in Sydney?
Een paar tips:
Kijk voor binnenlandse vluchten eens op virging blue, heb ik goede ervaringen mee. En Google een beetje op bestemmingen en Low cost airlines om misschien een betere deal te vinden.
Als ik naar je planning kijk snap ik alleen niet wat je in je derde week nu van plan bent. Je schrijft ´Een week Alice Springs-Adelaide´ hoe zie je dat dan? In Alice Springs zelf is niet bijster veel te beleven. En je hebt het over een tour vanuit Alice Springs naar Adelaide. Dat bestaat niet echt, ligt pak em beet 1500km ten zuiden van Alice.
Ik zou zeggen, vlieg naar Alice Springs en boek een tour naar Uluru/Kata Tjuta NP. Daar kun je wel vermaken een dag of twee, drie. Ik zou dan naar Adelaide reizen (in jou geval vliegen) en vandaaruit de tours maken die je beschrijft en reizen naar Sydney.
En hoe je mensen ontmoet? Haha, daar hoef je alleen maar voor TE GAAN! Het is een cliche maar echt waar, het gaat vanzelf. Niet continu kijken ´met wie zal ik gaan paten´ maar gewoon lekker genieten van je reis en dan raak je vanzelf met zoveel mensen aan de praat dat je op een gegeven moment denkt ´ik wil wel even een momentje voor mezelf´.
Lekker gaan en veel plezier met de voorbereiding!!
Hey, bedankt voor je reactie. Vanuit Alice Springs zijn er tours naar Adelaide, google het maar, deze duren ongeveer 6 tot 7 dagen. Ik kan ook met de trein maar dit vind ik redelijk aan de prijs. Mijn 1e optie was vliegen maar Quantas heeft het alleenrecht op Alice en deze tickets zijn dus ook vrij aan de prijs. Vandaar dat ik naar tips vraag. In Adelaide wil ik alleen Kangaroo Island doen en misschien een rustdag op het strand. Dan door naar Melbourne via de GOR. Het stuk tussen Melbourne en Sydney heb ik al gezien, ben al een keer in Australie geweest.
Er voor gaan doe ik zeker en ervan genieten ook!! haha geen probleem!!
Ook de voorbereidingen zijn erg leuk. Groetjes Noelle
Poe, ik vind het nogal een reis voor vijf weekjes! Broome ligt zo’n 2000km van Perth af. Een flinke afstand. En wat dan? Een mooi strand, maar Broome is toch ook vooral een prachtige uitwijkplaats om richting The Kimberley te gaan, maar daar heb je dan geen tijd voor, denk ik.
Ook Exmouth ligt al een flink eind van Perth af. Weet waar je aan begint, voordat je een reis maakt waarbij je alleen maar reist en niet veel ziet. Dat zou zonde zijn, lijkt mij.
Als je ook alleen aanvliegt op de grote steden, dan zie je nog niet veel van de omgeving (de Australische steden vind ik zelf niet bijster interessant, het is de omgeving wat Australie zo bijzonder maakt, als je het mij vraagt).
Reis per bus richting Exmouth en maak onderweg een paar stops bij de bekende iconen: pinnacles, Kalbarri NP, Monkey Mia, Coral Bay, Exmouth. En dat vind ik al heeel veel voor een week! Kun je met je rug wel zwemmen/snorkelen? Anders hebben Coral Bay en Exmouth niet zo heel veel nut. Daar ga je toch vooral heen voor het snorkelen/duiken.
Vervolg vervolgens je reis volgens plan. Tours van Alice, via Uluru, naar Adelaide zijn er inderdaad voldoende.
Hoi Francine, bedankt voor je reactie. Ik heb gelukkig nog niets vaststaan, behalve dan de vlucht en Sydney. Ik heb nog een aantal maanden om alles goed uit te zoeken, fijn dat je reageert. Ik hoor van meer mensen dat de westkust veel kale stukken heeft behalve dan de iconen die je noemt. Juist het snokkelen en duiken in Exmount staan hoog op mijn lijstje vandaar dat ik die kant wil opgaan. Broome was niet het 1e idee maar dacht misschien vanaf daar te vliegen naar Alice Springs als dit kan. Ik heb namelijk tours richting Exmount bekeken maar deze gaan in 7 dagen heen en terug naar Perth, dit lijkt mij veel in de bus zitten. Kun je beter in 7 dagen alleen maar heen gaan en dan doorvliegen naar Alice was mijn gedachte. Ik kan mijn planning en tijd natuurlijk nog aanpassen dus als ik meer tijd moet nemen voor de route Perth - Exmount / Broome, doen we dat, Alice is prima zo. Even de vraag of de route Alice - Melbourne niet te kort is in tijd en of ik dat dan uberhaupt moet doen. Vliegen naar Sydney kan overal vandaan. The Kimberly’s lijken me heel erg mooi maar december is geen goeie maand voor deze omgeving, lees ik. Ik ben ook niet zo van de steden meer van de natuur maar dit is voor mij een optie vanwege mijn rug. Ik heb 10 jaar geleden de oostkust gedaan met een camper, helemaal geweldig maar dat gaat me helaas nu niet meer lukken.