Ik ben in contact met een familie in Perth waar ik misschien 2/3 maanden als AuPair ga werken.
Daarna heb ik nog ongeveer 2 weken de tijd om vanuit Perth nog door Australie te reizen.
Niet lang maar het is in elk geval nog iets!
Dat zou rond Augustus zijn.
Wat is een goede route om te doen vanuit Perth?
Perth naar een andere grote stad en daaruit terugvliegen? Of een rondje maken en dan weer in Perth eindigen?
De afstanden zijn enorm in Australie dus voor mij lastig inschatten wat haalbaar is.
Leuke uitdaging: Au pair in Australie, maak goede afspraken.
Je geeft zelf al, aan 2 weken is niet veel tijd om iets te gaan bekijken. Misschien kun je nog iets bedenken om langer te kunnen blijven.
Ik weet niet hoeveel verlof je tussendoor hebt, maar een gedeelte van Western Australia kun je al tijdens de vrije dagen doen.
Maar misschien heb je mogelijkheden om zo nu en dan een lang weekend (3 a 4 dagen) te krijgen. Dan kun je al stukjes tussendoor doen. Als je dan ´s avonds al vertrekt kun je ´s morgens in alle vroegte vertrekken.
Wat je dan al kunt doen, bijvoorbeeld:
Naar Melbourne vliegen (ca 4 uur vliegen) auto huren Great Ocean Road rijden en vanaf Adelaide terugvliegen.
Paar dagen naar Sydney e.o. (vliegen ca 4,5-5 uur)
Paar dagen naar Darwin en de parken, of
naar Alice springs vliegen en van daar uit naar 2 daagse tocht naar Uluru (Ayers Rock) en omstreken.
Als je dan 2 weken hebt kun je bv naar Cairns vliegen, tochtje naar het noorden en dan afzakken naar Brisbane.
Vliegen is in Australie redelijk goedkoop als je op tijd kunt boeken. Dus je zult waarschijnlijk al vanuit Nederland goede afspraken moeten maken met het gezin en evt. al de vluchten boeken.
Ik zou echt niet gaan vliegen in die 2 weken. Er is genoeg te zien in het westen. Rij anders naar het noorden tot exmouth of zelfs tot broome en terug, dan heb je al prachtige dingen gezien zoals de pinnacles, coral bay enz. Met het snorkelen in het ningaloo reef kun je jezelf al een paar dagen vermaken.
2 weken zijn zo voorbij.
Als je al 2+ maanden in Perth zit is er vast wel gelegenheid om eea van de omgeving te zien. Perth naar Broome alleen in een auto en weer terug in 2 weken? Nou dat zou ik een jonge meid toch niet echt aan willen raden in haar eentje. Hoogstens naar Exmouth en terug en daar heb je al snel 2 weken voor nodig als je iets onderweg wil zien.
Vlieg lekker naar Sydney voor een aantal dagen en dan naar Cairns voor GBR en alles wat daar nog meer te zien is.
Melbourne en Adelaide zou ik voor een andere tijd van het jaar bewaren.
Yeehaw
De zuidwestkust is een prachtig, en een wat vergeten gebied! Daar kun je met gemak twee weken doorbrengen. Ik zou, persoonlijk, niet helemaal ergens anders heen vliegen om daar iets te bekijken, terwijl de omgeving rond Perth prachtig is:
Zak af langs de kust naar de enorme bossen daar (enorm hoge bomen, een prachtige ‘boomkronenpad’, prachtige wandelingen) dan langs de kust richting Albany voor schelpenstranden, walvissen, dolfijnen en koralen die je vanaf het strand kunt zien. Hopelijk heb je tijd om verder naar het oosten te gaan naar het sprookjesachtige Esperance met zijn eilandenarchipel waar je met een boot tussendoor kunt en op sommige eilanden kunt afstappen.
Vervolgens door het binnenland terug. Wave rock enzo.
Tijdens je au pair tijd, kun je een keer lekker naar Fremantle of probeer een keer naar Rottnest island te gaan voor een (lang) weekend.
Er is in elk geval genoeg te zien daar, zonder dat je eerst via een saai vliegveld hoeft.
Ga je toch vliegen dan zou ik voor Cairns (prachtige koraalriffen en dan de regenwouden in het noorden) of Darwin (heerlijk in Augustus, prachtige natuur in Kakadu NP) gaan.
Succes met het nemen van een beslissing. Laat het anders ook een beetje afhangen van je au pair tijd daar.
Zegt het je iets om aan te sluiten bij een groep? Toen wij 20tigers waren hebben we de Oostkust van sydney tot cairns gedaan met een tour van connections. 18 tot 35 jaar was de leeftijd en dat is ons heel goed bevallen. Dit was in een internationaal gezelschap. Alles is dan geregeld voor jou en je ziet echt veel.
Ze doen zo’n tours in heel Australië. Je moet natuurlijk graag in groep willen reizen.
Als je alleen zou reizen lijkt me dat erg leuk zo.
Helaas reizen die niet in de buurt van Perth. Zoek eens op adventuretours. Aan de andere kant: als je daar eerst als au pair gaat werken zijn er vast een aantal dingen die je ter plaatsen kan regelen.