Reisschema West-Australie

Vanaf half september tot half december gaan wij drie maanden naar australie.
Intussen hebben we al gepland om de eerste maand in west-australie met een (inmiddels al gehuurde) camper rond te trekken.

Hierbij denken wij aan 14 dagen voor de route perth-exmouth vv en 14 dagen voor het zuidwestelijk gedeelte (kalgoorlie-albany- margaret river etc).

Mijn vraag is nu (ivm met de voorjaarvakantie in west-australie in de eerste 2 weken van oktober), welke van de 2 routes het handigste is om buiten die vakantie te doen (ivm drukte, ruimte op campings etc.

Andere tips (do’s/don’ts) zijn natuurlijk ook welkom.

Hi en welkom op het forum.
Ik zou eerst noord van Perth gaan en dan zuid om de volgende redenen:

1. Wildflowers noord van Perth. Hoe later hoe minder kans daarop.
  2. In october zal het een stuk moeilijker zijn om noord van Perth vrije plaatsen op de campings te vinden tijdens de schoolvakantie.
  3. Hoe later je noord van Perth gaat hoe warmer maar langs de kust zuid van Perth werkt dat in je voordeel. Kalgoorlie zal al wel knap heet zijn en ook bv Hyden.
    Happy planning!
    Yeehaw

Beste Anne & Huub, Yeehaw,

Ook wij willen naar Perth om daar met een campervan rond te trekken. Willen beginnen in Melbourne-Adelaide en dan vliegen naar Perth. Denken aan Perth-Exmouth-Esperance-Albany-Perth, maar hebben in totaal 5,5week in DownUnder.

Hoe veel tijd moeten we inplannen in WA om bovenstaande ronde te maken, zonder elke dag 5-6uur in de auto te zitten?

Horen graag wat jullie ervaringen zijn!

Thanx in advance, Linda & Daan

Hi
Het hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal tussen Melbourne en Adelaide wil gaan doen. Wil je bv nog naar Kangaroo Island?
Voor de reis in WA zou ik zo’n 4 weken willen nemen. 2 weken noord van Perth en 2 weken naar het SW. Dan blijven er dus zo’n 10 dagen over voor Melbourne en Adelaide en de reis tussen beide steden.
Yeehaw

1 like

Thanx Yeehaw, we denken dat we dan onze focus gewoon helemaal op WA leggen, kunnen we gewoon relaxt aan doen dat is ook wel lekker.
Grazie Daan