Vakantie Australie

Ik wil met mijn vriendin naar Australie. We willen of eind december of begin februari voor 4-6 week heen.

Waar kun je in die periode het best heen? We zijn niet echte stads mensen maar houden heel erg van de natuur.
Met een camper lijkt me het mooist? Maar wat zijn dan handige tips?

Ik hoor graag van jullie!

Gezien de tijd van het jaar dat jullie willen gaan zou ik het noorden een beetje mijden. Supermooi, maar je zit dan in het regenseizoen. Rond die tijd van het jaar is het in het zuiden juist prima toeven.
Jullie zouden naar West- Australia kunnen gaan: minder steden, veel prachtige natuur en minder toeristisch dan het zuid-oosten.

Camper kan prima voor die periode. Kijk even of je een rondje wilt rijden of van de ene naar de andere plaats. Dan zit je vaak met (hoge) dropoff kosten. Als jullie van kamperen houden, is een gewone auto mogelijk ook een optie met een tentje achterin. Kleine auto’s zijn goedkoper in huur en in verbruik scheelt het ook behoorlijk.
Voor zowel camper als tent geldt in elk geval dat er meer dan voldoende campings zijn.

Maar hebben jullie zelf al een idee waar je heen wilt?

Perth – Kalbarri – Port Hedland – Broome…

Volgens mij kom je dan langs alle mooie plekken van West Australie.
Zijn er mensen met ervaring in West Australie? Waar MOET je geweest zijn??

Coral bay en Exmouth langs de kust. Niet Shark Bay vergeten. Karijini NP in het binnenland. Port Hedland is spuuglelijk. Point Samson heeft ook een mooie lokatie. Probeer een trip in de Kimberleys. (4wd)
Probeer jnauari te vermijden. Dan zijn de schoolvakanties. Met 4-6 weken kan je gemakkelijk alleen al in WA verblijven. Ook de ZW hoek is erg mooi.
Yeehaw

Hoe zit het met het weer in omgeving Broome in jan/feb?

En Victoria, Melbourne in december? is ook prachtig toch, de great ocean road bezoeken en nog veel meer moois?

Jan/feb is in de Wet voor Broome. Niet zwemmen in zee vanwege de kwallen Hurricanes en zware regen.

Oke, dan is Broom dus uitgesloten :slight_smile: Dan gaat het omgeving Perth en dan richting zuiden/outback worden denk ik. Maar we kijken rustig verder…

Bezoek anders onze Australia FAir op zaterdag 12 mei te Velp. Info over Australie (reisbureau’s, souveniers, wijn, kleding, etc) workshops, demonstraties, live muziek, BBQ te veel om op te noemen en honderden ervarings deskundigen die er rondlopen.
www.australiafair.nl en dat allemaal door vrijwilligers gedaan !

Hoi Rutger,

ik zag in één van je berichten dat je vroeg of er iemand ervaring in West-Australië had. Nou, wij ‘een beetje’. Dat laatste is een understatement.
Kijk maar eens op onze website www.dutchjumbo.nl Onder het kopje ‘Reisverslagen 2001’ vind je onze reis van 2001 tot 2007 terug. De afleveringen 10 t/m 17 en 31 t/m 35 spelen zich in WA af. Het is ons absoluut favoriet deel van Australië.
Je schrijft dat je 4 tot 6 weken gaat. Dat is wel een verschil van twee weken. Als je twee weken meer hebt moet je eigenlijk ook het gebied ten zuiden van Perth, tot Esperance gaan zien. Zo compleet anders dan het ook prachtige stuk van Perth naar Broome. Ook dat kennen we heel goed.
Volgens mij kun je, als je zes weken gaat, gezien de tijd voor twee opties kiezen. Of je maakt vanaf Esperance het rondje naar Perth af via Kalgoorlie of je laat Kalgoorlie schieten, rijdt terug naar Perth en het noorden en maakt na Exmouth (snorkelen vanaf het strand in Cape Range National Park) een rondje Karratha, Port Hedland, Tom Price (Karajini National park). Die lus inland kan heel erg warm zijn in die tijd van het jaar. Het zuiden is het koelst en tussen Perth en Exmouth bleven we liever wat aan de kust, in dat jaargetijde.
Dus kijk eens op de site en meld je gerust terug als je meer weten wilt over routes, bezienswaardigheden en overnachtingsplekken.