Ben benieuwd naar ervaringen over een reis van 3 weken door West-Australië. Ons plan is, van Broome naar Perth of Perth-Broome in de maand oktober 2016 met een campervan of huurauto,
Zelf wel al een paar ideeën en opties in gedachten, maar ik ben benieuwd wat goed te doen is in 3 weken met een campervan of huurauto. En of je een 4WD voertuig nodig hebt of alles ook zonder 4WD kan, dit ook om eventueel kosten lager te houden.
Wat zijn must-do’s ( national parks ) en wat zou je eventueel over kunnen slaan. Helaas kunnen we er geen 4 weken vakantie van maken.
Mogelijkheden:
Broome ( cable beach )
(Eighty Mile beach)
Port Hedland
Karijni National Park
Exmouth
Nigaloo Reef
Coral Bay
Carnarvon Blow holes
Denham/ Sharkbay
Kalbarri
Pinnacle desert
Perth ( omgeving )
Hallo,
nou, hebt het aardig op een rijtje en nu is het een kwestie van een dagplanning maken. Ook zou je eens bij verschillende verhuurders moeten informeren of ze campers in Broome hebben die terug moeten naar Perth. Want een enkele reis is wel leuk, je zit wel met een one way toeslag en die kan voor Perth - Broome behoorlijk hoog uitpakken. En omdat er meer mensen zijn die van Perth naar Broome rijden dan andersom, zou daar wellicht een voordeeltje in kunnen zitten. Perth - Broome vlieg je, als je vroeg boekt, voor circa 210 Aud.
Je kunt alles wat je hierboven noemt met 2wd doen. Een campervan geeft je meer vrijheid qua overnachtingen. Er zijn heel veel gratis of budget plekken.
Plezier bij het plannen, voorpret is ook dikke pret.
Wij hebben afgelopen januari 3 weken WA gedaan. Maar geen oneway. Was in januari sowieso niet mogelijk. Maar absolute hoogtepunt vonden wij met stip op nr 1 Karijini. Zo geweldig. Maar ook cape range np als je met een camper gaat. Gewoon overnachten vlak aan zee.
Kalbarri top om te hiken en coralbay om te relaxen.
Maar er is zoveel moois aan de westkust dat je weinig fout kan doen. Wij zijn er verliefd op geworden. Pinnacles vonden wij niet zo maar dat is persoonlijk.
Hallo Elma. Ik zag net dat we jaar geleden contact kregen over jullie trip. Ben blij dat het zo goed bevallen is. Tja, wie wordt niet verliefd op WA,? Wij in elk geval wel. Voor ons is het de mooiste staat van Australië!
Ik ben nu al stiekem aan het kijken voor volgend jaar juni. Dan samen. En hoewel het oosten ook op ons lijstje staat kijk ik toch ook naar de route Darwin - Broome. Het ruige van het westen vinden wij zo gaaf.
Ikzelf woon in Karratha, 280 km uit Port Hedland. Het klinkt alsof je al precies weet wat je wikt zien, grandioos!! Coral Bay is inderdaad de grootste aanrader, in en om Perth is toch wel Swan Valley, Fremantle op een zondag en als je nog zin hebt om iets verder te rijden, Margaret River!! Heel veel plezier!!!
@Nomes, wow, you Lucky b…d. Een dagje vissen in Point Samson, een weekendje naar Chichester Millstream en een lang weekend naar Karijini. Zoals wij naar de Hoge Veluwe gaan. Wat voor werk doe je, dat je daar zo terecht gekomen bent, iets in de mijnen?
Nog wat, als je Google Maps vraagt om van Karratha naar Juna Downs of Wittenoom te rijden, adviseert die om via de 1 en de 95 te rijden. Is de 142 zo veel slechter?
Cheers, Willem
Hoi Willem;) haha ja dat vissen zit wel goed hier en het kamperen ook!
Heb voor bijna 8 jaar in de mining industry gezeten, maar die ligt nu helaas ondersteboven, dus nu tijdelijk terug de horeca in.
Als ik het goed heb is een weg van Rio Tinto (ja die grote mijnen magnaat) en moet je daar een speciale pas voor hebben, plus heel soms, zo’n 1 a 2 x per jaar regent het hier en worden alle wegen afgesloten.
Cheers, Nomes;)
Dank voor alle reacties. Wij hebben toch uiteindelijk voor een ander land gekozen. Iets heel anders, Costa Rica. Mochten jullie nog leuke tips hebben voor Costa Rica, let me know!
West-Australië staat zeker nog op het lijstje , maar een ander keer:)
ook een hele goede keuze, we zijn er twee keer geweest. Ga je in de droge tijd? Hoewel, hier alle tegenstrijdigheden over het weer: Rondreis Costa Rica via Rondreis-Costarica.nl | Rondreizen Costa-rica Wij waren er een keer in december en een keer in januari en hadden beide keren prima weer.
Ik laat het verder aan de experts op het Costa Rica forum over op een paar kleine tips na. Bij Rincón de la Vieja is El Sol Verde in Curubandé een prima uitvalsbais. Verder zijn Playas del Coco, Playe Hermosa en Playa Panama leuke plaatsjes als je een keer een dagje strand en avondje boulevard wilt doen. In Tamarindo is hotel Pasatiempo een aanrader, als je maar let op de muziekavonden. Tenzij je heel erg van muziek houdt. Van Tamarindo evt afzakken naar Samara maar wellicht heb je een hele andere route in je hoofd.
Wellicht tot ziens op het Costa Rica forum.
Groet,
Willem
Dank voor je snelle reactie. Ja we gaan in oktober dus wel het regenseizoen, maar dat vinden we niet erg. Aan beide kusten kan dit anders vallen en een regenwoud kan niet zonder water:). De route zijn we nog druk mee bezig. Mijn gedachten gaan wel uit om te proberen naar de iets minder toeristische plekken te gaan, na tips van het forum. Corcovado National Park, Drake Bay, Schiereiland Nicoya, Rainmaker Park of Manuel Antonia of Uvita of San Vito, Cahuita of Puerto Viejo, Tortuguero , Monteverde en ipv Arenal eventueel andere vulkaan de bezoeken.
We zullen keuzes moeten maken : )