2 maanden Australie

Paar vraagjes,
Wij gaan van 9 april t/m 14 juni naar Australie:dag:
We beginnen in Adelaide vanuit daar doen we de great oceon road (evt kangaroo island??) en eindigen dan in Melbourne. Van Melbourne naar Tasmanie voor 12 dagen, en vanuit daar vliegen we naar Sydney. We hadden het idee om dan na een paar dagen Sydney naar Alice springs te gaan en dan weer terug via de oostkust naar Cairns, maar twijfelen toch nog om toch naar de west kust te gaan ivm ruiger gebied minder commercieel en de natuurrampen van afgelopen tijd??? Dus wie heeft er tips over wat te doen wat we zeker niet mogen missen en evt. info over meerdaagse wandeltochten?
Groetjes Conny

Gaan juillie met de auto van Adelaide naar Melbourne? En hoe willen jullie het verder plannen? Op Tasmania kan je prima wandelen maar neem een jas mee. Auto gehuurd op Tasmania? Hoe lang plan je voor Alice/Uluru? Vlucht van Sydney naar Uluru? En dan vlucht naar Cairns? En dan terug naar Sydney? Auto? Vlucht, RV? Houd rekening met de Paasvakantie. Het zal druk zijn en accomodatie gereserveerd.
Wat wil je in WA gaan doen? WA is de grootste staat van Australia. Vanaf Perth kan je mooie trips zowel naar het noorden (Exmouth als verste plaats) als naar het SW maken (Esperance bv). Maar om dat in alle rust te doen heb je al snel 4 weken nodig (N+SW). Juni lijkt met trouwens minder prettig voor het SW van Perth. Ik zat dan liever in Far North QLD.
Yeehaw

Lang geleden, zijn mijn zus en ik 9½ week door de Oostelijke helft van Australië getrokken, gevlogen op Adelaide (paar dagen Kangaroo Island: geweldig!), binnenlandse vlucht naar Alice, daar een week rondgereden met de huurauto, binnenlandse vlucht naar Cairns, daar een week gebleven met een paar tours, en vandaar in 5 weken met de auto via Brisbane, Sydney, Canberra, kust, Melbourne terug naar Adelaide. Een geweldige trip!

In 2 maanden tijd zul je een keuze moeten maken. Zelf zou ik Tasmania overslaan en me concentreren op het vaste land zelf. En niet zoveel binnenlandse vluchten want het kost zoveel tijd.

Western Australia is zo groot en mooi dat je daar alleen al heel wat tijd zou kunnen doorbrengen. Ik denk dat WA en NT samen al een hele grote reis zou zijn.
Vind je het niet jammer dat je alles zo versnipperd gaat doen? Ik zou kiezen voor een (groot) deel en het dan goed doen. Maar goed, dat is wat ik zou doen.

In elk geval wens ik je een hele mooie reis, ik ben stik jaloers!!