Van Perth naar Sydney

Hi,

Wij zijn van plan om eind januari met een gehuurde auto van Perth naar Sydney te rijden, wie heeft er goede tips met betrekking tot de route en wat we beslist niet mogen missen.
We hebben ongeveer drie weken de tijd en slapen onderweg in hotels.

Van Perth naar Sydney betekent dus 4000 kilometer afleggen in 21 dagen… dat is vrij ambitieus…
En dan leg je hem in een rechte lijn af waardoor je dus een stuk door het binnenland moet en bijvoorbeeld niet langs de great ocean road komt.

Waarom wil je in 3 weken van Perth naar Sydney?

http://www.travelmate.com.au/MapMaker/MapMaker.asp
Dit is het routenet van australie… dan kan je zelf een beetje kijken op internet of er plaatsen zijn die de moeite waard zijn aan de zuidkust…

1 like

hallo! Ik raad aan om 3 weken rond het zuid-westen te reizen.
het is daar erg leuk en mooi en er is genoeg te zien!.

mocht je naar sydney willen rijden vanaf perth is de enige mogelijkheid die ik kan bedenken de Nullarbor Plain afleggen…ook mooi in z’n eenvoud [woestenij en een heel lang recht stuk].
Als je dan nog langs Melbourne en de Ocean Road wilt rijden dan weet ik niet hoeveel tijd je daar aan kwijt zult zijn…ik heb vanaf adelaide de bus naar sydney gepakt nm.

ik hoop dat jullie er uit komen en alvast veel plezier!!

1 like

Hey,

Ben het met Tim-V eens.
Is giga afstand om in 3 weken te doen.

Blijft echt zeer weinig tijd over om echt ergens iets te zien en te doen buiten de doorgaande route.

Zuidwesten is zeer mooi en kost je zeker een week om iets van te zien/beleven.
Daarna alleen doorkachelen(de Nullarbor Plain ) in 3 dagen naar Adelaide, maar dan …

Great Ocean Road is zeer mooi met tevens de zeer mooie omgeving tussen Adelaide en melbourne, deze kost je zeker weer een week en dus zijn daarmee je 3 weken eigenlijk al om.

Wanneer je Sydney alleen maar wilt zien om er geweest te zijn als toerist en je voorkeur uitgaat naar de zeer mooie natuur dan zou ik echt Sydney skippen hoor, maar jij moet dit beslissen.

Greetz en succes met je planning,

Flyboy>>>:wereld:

1 like

Hi allemaal,

Bedankt voor de reacties, we gaan onze plannen aanpassen en blijven ca. 2 1/2 week in het zuidwesten. Daarna vliegen we van Perth naar Sydney en stappen, heel decadent, op een cruiseschip om dan weer in Perth te eindigen.

Wat mogen we in het Zuidwesten absoluut niet missen en is de moeite waard om voor om te rijden.

Hey,

Rottnest is een zeer mooi eiland voor de kust van Perth met de zeer komische Quocka’s en Fremantle is een leuke voorstad van Perth aan de Swan River.

Iets ten Noorden van Perth is Nambung National park en Margaret River Wineries en de Reuzenbomen bij Pemberton en Walpole, maar kijk verder voor het verdere Zuiden eens op www.westernaustralia.com/en/Destinations/Australias_South_West

Hier staan zeer veel leuke reistips.
Probeer voor overnachtingen ook eens cabins die vaak op de meest mooie plekken liggen en ook zeker niet duur zijn.

Greetz,

Flyboy>>>:wereld:

1 like

Zelf heb ik goed herinneringen aan Albany, Esperance en vooral Wave Rock bij Hyden. Een end rijden maar zeer de moeite waard. Bovenop de rots staan ook interessante natuurlijke sculpturen.
Een blik op de dagbouwmijn in Kalgoorlie is indrukwekkend.
Ook leuk zijn de musea over de Batavia, die voor de westkust verging.
Kortom heel veel te doen maar ver uitelkaar.

1 like