Hallo!
Mijn droomreis krijgt eindelijk vaste vorm. Volgende week vertrek ik voor een half jaar naar ZO Azië met een uitstap(je) van een maand in Australië
Wel erg spannend, but I can’t wait!
Ik ben van plan begin maart voor twee weken een auto te huren en een trip te maken van Perth naar Adelaide. Ik zie veel tips over de oostkust en uiteraar de westkust, maar kon weinig vinden over deze route.
Welke plekken moet ik absoluut niet overslaan? Leuke, goedkope plekken om te overnachten? Algemene tips over een auto trip zijn uiteraard ook meer dan welkom!..
Groetjes!
Je schrijft dat je een maand in Australië bent en twee weken een autotrip wilt maken. Wat doe je de andere weken. In het zuid-westen van West-Australië en ten westen van Adelaide is zo veel te zien en doen dat twee weken wel heel erg kort is.
Klopt, ik verblijf vanaf 20 maart ± 2 weken bij een Workaway host in de buurt van Adelaide. Op een boerderij. Ik zou eerst een retour Adelaide boeken maar het lijkt mij geweldig om een trip met de auto te maken van Perth naar Adelaide. Meer tijd heb ik helaas niet vanwege verdere planning in Zuidoost Azië.
Zo dat wordt een mooie racepartij! Ik zal wat dingen opnoemen waar ik ooit geweest ben op dat traject, maar volgens mij past dat niet allemaal in 2 weken…
Zoek zelf maar op wat wat is en of het je aanstaat.
-Perth, ga naar Freemantle, leuke vissersplaats.
-Hou je van surfen kun je mooi naar Margaret River
-beklim een megahoge karritree in pemberton
-leuke plaatsen met mooie omgeving: Albany en Esperance (pink lake, duinen)
-Wave Rock in Hyden
-Nullarbor. tsja, 2 dagen sturen door een lege vlakte. Indrukwekkend. Dat wel. Bezoek Eucla.
-Port Augusta hang around for a day. Ik heb daar ooit de power plant bezocht. Weet niet of dat nog kan. Wadlatta outback center.
-Barossa valley. Laat de auto staan, huur een fiets en drink eh… fiets alle wineries langs.
-Kangaroo Island, nog niet zelf geweest, maar schijnt mooi te zijn.
Good luck!
Haha je hebt gelijk, 2 weken om een gedeelte van Australië te bezoeken is erg kort. Veel langer zit er qua budget en planning helaas niet in.
Bedankt voor je tips! Ik zal ze allemaal goed bekijken, klinkt zo al heerlijk!
@Lennart,
fietsen zit er voor Ane niet in denk ik. Gloucester Tree of Diamopnd Tree in Pemberton zijn zeker de moeite waard. En wat te denken van de Valley of the Giants, en na Port Augusta Mount Remarkable NP en Flinders Ranges. En… en …’
Fremantle is inderdaad ook een must, eventueel met de boot over de Swan River vanuit Perth. En Rottnest Island.
Enne Ane, gewoon een keer terugkomen