Hoi!
Ik ben een man van 35 uit Dronten Flevoland. Plotseling veel vrije tijd dus ik wil een leuke reis gaan maken. Ik heb hier echter niet veel ervaring mee (Canada en Mexico waren mijn verre reizen) dus 3 weken backpacken Australië lijkt me een prima start.
Wie heeft een leuke route voor 3 weken? Of wil aansluiten? Ik zit te denken om een auto te huren dus dan kunnen er mensen meerijden. Ik wil natuurlijk mooie plekken zien en leuke dingen doen, maar wil ook de gezelligheid opzoeken en mensen ontmoeten.
Voor nu zit ik te denken aan de route Sidney-Adelaide-Perth-Shark Bay-Exmouth en wil ik het noorden mijden ivm de moessonregen en warmte.
Groeten Egbert
Hoi Egbert. Dat is wel een heel ambitieuze route. Dat je uit het noorden weg wil blijven is prima. Maar ik denk dat Adelaide (beter nog Melbourne) naar Brisbane en iets ten noorden ruimschoots voldoende is. Anders scheur je overal met een rotgang langs. De Nullarbor zijn al 1200 ‘lege’ kilometers. Kun je de huurauto in Exmouth achterlaten? Allemaal dingen die je je moet bedenken. In het zuid-westen van Australië is op zich al veel te doen. Ik heb in Word wel routes Adelaide - Melbourne - Sydney - Brisbane voor je. Als je me via een privé bericht een mailadres stuurt kan ik ze toesturen.
De route die jij noemt is 6000 kilometer lang als je het zuidwesten van West-Australië (een van de mooiste delen van Australië) overslaat en bevat zo goed als alleen tweebaans wegen.